Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is het druklager welke normaal gesproken de vingers op de drukgroep aandrukt zodra je de koppeling ingetrapt hebt.
In dit geval is er een zijkant afgeknapt, waardoor hij scheef op de drukgroep werd gedrukt (wat een kabaal!!!). Ik heb de koppelingspedaal dus maar niet gebruikt tijdens de rit naar huis.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Natuurlijk. Daan zat weer even niet op te letten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De staat van de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn exact gelijk aan de (slechte) staat van diezelfde onderdelen die we laatst bij de BX 19 TGD Break van Karel hebben vervangen. Daar zat de slijtage op dezelfde plekken.
Succes met de klus verder.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
patje74 schreef:Zou dat kunnen betekenen dat de oude dame in ruim 90.000Km twee maal een koppeling heeft versleten?
Zou misschien kunnen,
Mijn GT is met 160.000 km krijgt straks ook al zijn derde koppeling.
Maar het is natuurlijk wel vreemd bij 90.000 km.
In ieder geval goed werk…
En succes verder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
LUK! Daar werden ze toch niet origineel van voorzien?
Zeker wel!
Ik heb pas nog de originele LUK-drukgroep uit mijn TGD gehaald en vervangen voor een nieuwe LUK-drukgroep, bij de dealer vandaan. Overige spul van slopers is ook allemaal LUK.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, dus het kan meevallen.
Ik heb wel op verschillende plaatsen gelezen dat LUK troep is en dat ik vooral voor Valeo moet gaan. Dat is wel een feit?
Zit trouwens er bij een koppelingsset ook standaard een druklager inbegrepen?
eXpelliarMus schreef:Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!
Ze reed al heel fijn, lekkerder dan mijn TRS! Alles voelt nog echt heel fris.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed werk zo Patrick. En lawaai maakte het zeker destijds.
Had je er nou erg veel prutswerk aan?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het prutswerk viel op zich mee. Maar er zit inderdaad een boutje heel goed verstopt achter een koelrib. Ik dacht dat ik dat bewuste boutje al los had, maar dat was dus niet het geval. Uiteindelijk heeft ons dat 3 kwartier extra gekost…
Maar we zijn rond 3 uur begonnen, en rond 5 uur lag hij er naast. (incl. koffie) Ik had wel al het voorbereidend werk gedaan, zoals het luchtfilter verwijderen, koelslangen aan kant, motorsteunen los, motorblok gestut, enz…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:OK, dus het kan meevallen.
Ik heb wel op verschillende plaatsen gelezen dat LUK troep is en dat ik vooral voor Valeo moet gaan. Dat is wel een feit?
Zit trouwens er bij een koppelingsset ook standaard een druklager inbegrepen?eXpelliarMus schreef:Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!
Ze reed al heel fijn, lekkerder dan mijn TRS! Alles voelt nog echt heel fris.
Inderdaad, Valeo is Toppie. LUK is bad-Luck… bende dus.
Een druklager zit bij de koppelingset van valeo, net als een paspen. ( tenminste als het goed is).
Vergeet nou ook die prise-as bus niet!! Die kun je alleen bij de citroen-dealer bestellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik had een LUK-drukgroep die uit een Valeo-doosje (de hele set) kwam. Niet alles wat Valeo-bestickerd is wordt ook door Valeo gemaakt.
En: de oude LUK-drukgroep die ik had liggen had maar 4.5 ton gedraaid, de ander 2.5 en die van de 19TGD maar 3.6 ton. Inderdaad echte bende dus
Ik heb wel eens een nog veel kanslozer drukgroep gezien, iets van A C Delphi ofzo - dat was geen liefde op het eerste gezicht…
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:De staat van de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn exact gelijk aan de (slechte) staat van diezelfde onderdelen die we laatst bij de BX 19 TGD Break van Karel hebben vervangen. Daar zat de slijtage op dezelfde plekken.
Succes met de klus verder.
Bij mij zat er verder nog een halve meter speling op de prise-as. Vandaar dat we er ook een andere bak onder terug hebben gehangen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Haha, het buisje zal ik niet vergeten, hij stond al op mijn verlanglijstje!
OK, LUK is not so bad (Citroën gebruikt het ook, dus…), Valeo is top. Bedankt voor de info!
Ik kan waarschijnlijk goedkoop aan een Valeo setje komen. Alleen wist de verkoper niet of ik eentje met 20 of 18 vingers moest hebben. Het zijn er 18, ik heb hem net een mailtje gezonden met de vraag of hij die kan leveren. (75 euri!)
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Haha, het buisje zal ik niet vergeten, hij stond al op mijn verlanglijstje!
OK, LUK is not so bad (Citroën gebruikt het ook, dus…), Valeo is top. Bedankt voor de info!
Ik kan waarschijnlijk goedkoop aan een Valeo setje komen. Alleen wist de verkoper niet of ik eentje met 20 of 18 vingers moest hebben. Het zijn er 18, ik heb hem net een mailtje gezonden met de vraag of hij die kan leveren. (75 euri!)
Voor de hele set, plaat, drukgroep en lager?
karel schreef:LUK! Daar werden ze toch niet origineel van voorzien?
Zeker wel!
Ik heb pas nog de originele LUK-drukgroep uit mijn TGD gehaald en vervangen voor een nieuwe LUK-drukgroep, bij de dealer vandaan. Overige spul van slopers is ook allemaal LUK.
Hoe zeker kun je er van zijn dat dat de eerste koppeling was? Er staat toch nergens een bouwjaar op de drukgroep iets dergelijks?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX