12 van de 33
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Van oud vrouwtje >> BX ‘86 [Een ton op de klok!]
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 januari 2008 11:39 PM
  [ # 166 ]

Dat is het druklager welke normaal gesproken de vingers op de drukgroep aandrukt zodra je de koppeling ingetrapt hebt.
In dit geval is er een zijkant afgeknapt, waardoor hij scheef op de drukgroep werd gedrukt (wat een kabaal!!!). Ik heb de koppelingspedaal dus maar niet gebruikt tijdens de rit naar huis.  Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 januari 2008 11:40 PM
  [ # 167 ]

Natuurlijk. Daan zat weer even niet op te letten Rolling Eyes  Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 januari 2008 12:07 AM
  [ # 168 ]

De staat van de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn exact gelijk aan de (slechte) staat van diezelfde onderdelen die we laatst bij de BX 19 TGD Break van Karel hebben vervangen. Daar zat de slijtage op dezelfde plekken.

Succes met de klus verder.  Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 januari 2008 12:36 AM
  [ # 169 ]
patje74 schreef:

Zou dat kunnen betekenen dat de oude dame in ruim 90.000Km twee maal een koppeling heeft versleten?

Zou misschien kunnen,

Mijn GT is met 160.000 km krijgt straks ook al zijn derde koppeling.
Maar het is natuurlijk wel vreemd bij 90.000 km.

 


In ieder geval goed werk…  Wink
En succes verder Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 januari 2008 12:43 AM
  [ # 170 ]

LUK! Daar werden ze toch niet origineel van voorzien?

Zeker wel!
Ik heb pas nog de originele LUK-drukgroep uit mijn TGD gehaald en vervangen voor een nieuwe LUK-drukgroep, bij de dealer vandaan. Overige spul van slopers is ook allemaal LUK.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 januari 2008 12:44 AM
  [ # 171 ]

Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 januari 2008 12:46 AM
  [ # 172 ]

OK, dus het kan meevallen.
Ik heb wel op verschillende plaatsen gelezen dat LUK troep is en dat ik vooral voor Valeo moet gaan. Dat is wel een feit?
Zit trouwens er bij een koppelingsset ook standaard een druklager inbegrepen?

eXpelliarMus schreef:

Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!

Ze reed al heel fijn, lekkerder dan mijn TRS! Alles voelt nog echt heel fris.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 januari 2008 12:48 AM
  [ # 173 ]

Goed werk zo Patrick. En lawaai maakte het zeker destijds.  Cool
Had je er nou erg veel prutswerk aan?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 januari 2008 12:51 AM
  [ # 174 ]

Het prutswerk viel op zich mee. Maar er zit inderdaad een boutje heel goed verstopt achter een koelrib. Ik dacht dat ik dat bewuste boutje al los had, maar dat was dus niet het geval. Uiteindelijk heeft ons dat 3 kwartier extra gekost…
Maar we zijn rond 3 uur begonnen, en rond 5 uur lag hij er naast. (incl. koffie) Ik had wel al het voorbereidend werk gedaan, zoals het luchtfilter verwijderen, koelslangen aan kant, motorsteunen los, motorblok gestut, enz…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 januari 2008 12:55 AM
  [ # 175 ]
patje74 schreef:

OK, dus het kan meevallen.
Ik heb wel op verschillende plaatsen gelezen dat LUK troep is en dat ik vooral voor Valeo moet gaan. Dat is wel een feit?
Zit trouwens er bij een koppelingsset ook standaard een druklager inbegrepen?

eXpelliarMus schreef:

Dat wordt vast en zeker weer een heel fijn rijdend Nixje (Bxje)!!

Ze reed al heel fijn, lekkerder dan mijn TRS! Alles voelt nog echt heel fris.

Inderdaad, Valeo is Toppie. LUK is bad-Luck… bende dus.
Een druklager zit bij de koppelingset van valeo, net als een paspen. ( tenminste als het goed is).

Vergeet nou ook die prise-as bus niet!! Die kun je alleen bij de citroen-dealer bestellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 januari 2008 01:03 AM
  [ # 176 ]

Ik had een LUK-drukgroep die uit een Valeo-doosje (de hele set) kwam. Niet alles wat Valeo-bestickerd is wordt ook door Valeo gemaakt.

En: de oude LUK-drukgroep die ik had liggen had maar 4.5 ton gedraaid, de ander 2.5 en die van de 19TGD maar 3.6 ton. Inderdaad echte bende dus Wink

Ik heb wel eens een nog veel kanslozer drukgroep gezien, iets van A C Delphi ofzo - dat was geen liefde op het eerste gezicht…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 januari 2008 01:12 AM
  [ # 177 ]
XBXG schreef:

De staat van de onderdelen die vervangen moeten worden, zijn exact gelijk aan de (slechte) staat van diezelfde onderdelen die we laatst bij de BX 19 TGD Break van Karel hebben vervangen. Daar zat de slijtage op dezelfde plekken.

Succes met de klus verder.  Wink

Bij mij zat er verder nog een halve meter speling op de prise-as. Vandaar dat we er ook een andere bak onder terug hebben gehangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 januari 2008 01:14 AM
  [ # 178 ]

Haha, het buisje zal ik niet vergeten, hij stond al op mijn verlanglijstje!  Laughing

OK, LUK is not so bad (Citroën gebruikt het ook, dus…), Valeo is top. Bedankt voor de info!
Ik kan waarschijnlijk goedkoop aan een Valeo setje komen. Alleen wist de verkoper niet of ik eentje met 20 of 18 vingers moest hebben. Het zijn er 18, ik heb hem net een mailtje gezonden met de vraag of hij die kan leveren. (75 euri!)

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 januari 2008 01:16 AM
  [ # 179 ]
patje74 schreef:

Haha, het buisje zal ik niet vergeten, hij stond al op mijn verlanglijstje!  Laughing

OK, LUK is not so bad (Citroën gebruikt het ook, dus…), Valeo is top. Bedankt voor de info!
Ik kan waarschijnlijk goedkoop aan een Valeo setje komen. Alleen wist de verkoper niet of ik eentje met 20 of 18 vingers moest hebben. Het zijn er 18, ik heb hem net een mailtje gezonden met de vraag of hij die kan leveren. (75 euri!)

Voor de hele set, plaat, drukgroep en lager?  Shocked

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 januari 2008 01:17 AM
  [ # 180 ]
karel schreef:

LUK! Daar werden ze toch niet origineel van voorzien?

Zeker wel!
Ik heb pas nog de originele LUK-drukgroep uit mijn TGD gehaald en vervangen voor een nieuwe LUK-drukgroep, bij de dealer vandaan. Overige spul van slopers is ook allemaal LUK.

Hoe zeker kun je er van zijn dat dat de eerste koppeling was? Er staat toch nergens een bouwjaar op de drukgroep iets dergelijks?

Profiel  
 
 
12 van de 33
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook