Xantia motorkap ontgrendlingskabel gebroken
Neil Williams
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 20 januari 2008 05:36 PM

Ik krijg de motorkap niet open.Zo te zien is de kabel gebroken in de motorcompartiment.
Ik heb gekeken vanaf beneden maar zie geen manier om de motorkap los te krijgen.
Heeft iemand een idee?.
Neil

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 327

Gepost: 20 januari 2008 07:55 PM
  [ # 1 ]

kan je niet bij de kabel komen en er als nog aan trekken?

C4 Cactus 1.2

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 januari 2008 07:56 PM
  [ # 2 ]

Pas je wel op met het onder die auto liggen! Bokken, assteunen!!!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 januari 2008 03:24 AM
  [ # 3 ]

Jammer zeg, vandaag was ik in Amsterdam, had je graag effe geholpen aangezien ik dit pas ook heb gehad. Het kabeltje zal zeer waarschijnlijk niet gebroken zijn, maar de buitenkabel is uit een clipje geschoten/gestoten vlakbij de accu.

Ik heb toen de koplamplijsten verwijderd, beetje pielen onder het knipperlicht om de torx schroef los te draaien. Schroeven van de grill losdraaien, motorkap omhoogduwen en blokje(s) hout ertussen. Nu kun je met een schroevendraaier de plastic busjes met een plastic pin erin op de grill loswippen. Het is een beetje klootzakken met een kleine schroevendraaier en een punttang, uiteindeijk zal de gril loskomen. Je krijgt de grill er niet uit, maar je heb nu wel meer ruimte om de vergrendeling met een (lange) schroevendraaier los te klikken. Links gaat vrij makkelijk, rechts is lastiger, zul je extra schroevendraaier nodig hebben als steun voor de andere.

Ik heb een paar uur lang van alles zitten proberen, en alleen deze methode gaf resultaat.
Mocht het niet lukken, dan wil ik je wel een handje helpen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook