5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Koppakking lek (vervolg verwarming defect)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 januari 2008 08:44 PM
  [ # 61 ]
r1Ch schreef:

Klopt, monteur zei dat die aangekalkt was…

Had je de rest nou ook gecheckt? Kachelradiateur vervangen is bijzonder arbeidsintensief (dashboard moet eruit) terwijl een luchtklepje vervangen veel eenvoudiger kan zijn.

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 16 januari 2008 08:47 PM
  [ # 62 ]
mpostma schreef:
r1Ch schreef:

Klopt, monteur zei dat die aangekalkt was…

Had je de rest nou ook gecheckt? Kachelradiateur vervangen is bijzonder arbeidsintensief (dashboard moet eruit) terwijl een luchtklepje vervangen veel eenvoudiger kan zijn.

Ik weet niet of ik dit zelf kan checken? Weet alleen dat die zei dat ie aangekalkt was en dat dat ong. 4 uurtjes werk kost…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 januari 2008 08:59 PM
  [ # 63 ]
r1Ch schreef:

Ik weet niet of ik dit zelf kan checken? Weet alleen dat die zei dat ie aangekalkt was en dat dat ong. 4 uurtjes werk kost…

Ik zal mijzelf nog eens citeren:

1.
Worden de slangen naar het kachelhuis warm? Die slangen moet je
normaal niet vast kunnen pakken met warme motor (90 graden). Je zult even moeten zoeken waar 2 rubberslangen in de motorruimte het schutbord ingaan (de achterkant van de motorruimte).

Bij de Xsara heb ik geen idee hoe je kan checken of er een luchtklep niet open gaat. Sohail weet dat wellicht wel, want die heeft meer kaas gegeten van die nieuwerwetsche rommel Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 januari 2008 03:15 AM
  [ # 64 ]

Er ligt wschl. zo’n mooie afdekplaat over de motor heen waardoor je ternauwernood de peilstok en het bijvulpunt van de ruitenwisservloeistof kunt vinden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 17 januari 2008 12:20 PM
  [ # 65 ]
michaelkarstanje schreef:

Wat je ook kan proberen is het systeem in tegen overgestelde richting
doorspoelen,wees wel voorzichtig dat er niet teveel druk op komt !!!!!!
Het kan zijn dat er toch ergens een prop zit,als je blijft spoelen in steeds
dezelfde richting blijft de prop zitten,dus probeer het in tegenover gestelde richting !!!
Groet,
Michael xantia

Ik weet niet of ik dit zelf wel kan, aangezien ik een kantoorpikkie ben… Heb wel beetje technische kennis, maar hier kan ik niet aan beginnen. Dus moet het al snel worden uitbesteed denk ik, of is dit makkelijk te doen?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 januari 2008 08:17 PM
  [ # 66 ]
mpostma schreef:
r1Ch schreef:

Sohail weet dat wellicht wel, want die heeft meer kaas gegeten van die nieuwerwetsche rommel Wink

Thanx Razz

Die luchtklep word d.m.v. een (servo?) motor aangestuurd, waar deze precies ziet weet ik niet, maar er effe makkelijk bijkomen zal er wel niet inzitten, zoiets zit meestal achter het dashbord verstopt.

Dit is nog een type 1 Xsara, daar zit geen grote afdekplaat op en anders kun je die zo verwijderen.

Uitbesteden? Ik dacht dat je een keer bij mij langs zou komen?
Je ben nog steeds welkom, zaterdag ga ik aan mijn Xantia sleutelen, lampjes van de kachelbediening vervangen. Als je zin heb mag je langskomen, maar dan wil ik het wel uiterlijk vandaag per email of PB weten, dan plan ik wat meer tijd in, ik sleutel namelijk in de werkplaats op me werk.

PS: Ik ben ook maar een kantoor pikkie hoor (als onderdelen verkoper, bij een grote dieselmotoren fabrikant) Wink

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 18 januari 2008 12:12 AM
  [ # 67 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:
r1Ch schreef:

Sohail weet dat wellicht wel, want die heeft meer kaas gegeten van die nieuwerwetsche rommel Wink

Thanx Razz

Die luchtklep word d.m.v. een (servo?) motor aangestuurd, waar deze precies ziet weet ik niet, maar er effe makkelijk bijkomen zal er wel niet inzitten, zoiets zit meestal achter het dashbord verstopt.

Dit is nog een type 1 Xsara, daar zit geen grote afdekplaat op en anders kun je die zo verwijderen.

Uitbesteden? Ik dacht dat je een keer bij mij langs zou komen?
Je ben nog steeds welkom, zaterdag ga ik aan mijn Xantia sleutelen, lampjes van de kachelbediening vervangen. Als je zin heb mag je langskomen, maar dan wil ik het wel uiterlijk vandaag per email of PB weten, dan plan ik wat meer tijd in, ik sleutel namelijk in de werkplaats op me werk.

PS: Ik ben ook maar een kantoor pikkie hoor (als onderdelen verkoper, bij een grote dieselmotoren fabrikant) Wink

Hehe, echt bedankt alvast voor je gastvrijheid, maar ik kan nu nog niet zeggen of ik kan… zit je in rotterdam of ergens anders op werk?

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 18 januari 2008 12:14 AM
  [ # 68 ]
ZX1.4i schreef:

Dat is een goede Marten, de luchtklep, in geval van een Airco en zeker met climate control is het een elektrisch gestuurde Confused. In mijn Xantia is het zo dat als ik de verwarming op max. zet, dan heb ik warme lucht, zet ik hem 2 “tikjes” lager dan blijft de lucht koud, zal wel een kwaaltje zijn.

Ik heb geen airco btw…

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 januari 2008 03:18 AM
  [ # 69 ]
r1Ch schreef:

Hehe, echt bedankt alvast voor je gastvrijheid, maar ik kan nu nog niet zeggen of ik kan… zit je in rotterdam of ergens anders op werk?

Ik werk in Schiedam, dat is een gemeente die nog door Rotterdam geannexeerd moet worden Twisted Evil
Geef anders maar een belletje, mijn nummer staat bij de “hulptroepen”.

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten

Gepost: 21 januari 2008 01:41 PM
  [ # 70 ]
ZX1.4i schreef:
r1Ch schreef:

Ik werk in Schiedam, dat is een gemeente die nog door Rotterdam geannexeerd moet worden Twisted Evil
Geef anders maar een belletje, mijn nummer staat bij de “hulptroepen”.

Dan moet ik er wel eerst ff een zaterdag voor vrij maken Razz

Denk over een paar weken dus pas.. heb zo’n druk schema Crying or Very sad

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook