sluiting in bedradig?
ronr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 06 november 2007 10:48 PM

Hallo allemaal,
Ik heb sinds de zomer een picasso uit 2000. Prima auto maar, volgens mij zit er een sluiting in de bedrading van de speakers. Tijdje terug gingen om de beurt de de speakers aan en uit . een keer links dan weer voor en dan weer niets. op een gegeven ogenblik zekering 15 amp eruit. afgelopen week begon het weer met de speakers, ik heb gelijk de radio er uit gehaald want ik wil niet weer stil; staan.  heeft iemand een idee hoe ik dit kan opzoeken hoe de bedrading loopt?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 november 2007 01:36 AM
  [ # 1 ]

De Speakers hebben allemaal verschillende kleuren.

Bijv: De linker speaker voor heeft als + rood en min geel. Rechts daar tegen heeft wit als + en - als rose.

Als je een instructie boekje hebt? Kun je in het boekje lezen hoe je een radio moet monteren. In de radio ruimte, waar de radio in geplaatst wordt. Zitten 2 stekkers (Niet de juiste woord, maar lijkt me zo ook duidelijk!)
op de een zit de plus,  min en ik dach de remote aansluiting en accesoirs.
Op de andere stekker zit de kabels voor de speakers. Voor l+r en achter l+r.

In het boekje staat de stekkers omschreven wat de juiste volgorde is van de speaker aansluiting. Zo kun je de kleur eruit halen welke voor links voor is en welke rechts voor ect.

Ik hoop dat het duidelijk geef, anders kun je via mijn website een montage handleiding met foto’s voor install speakers. ( Wel van een Xsara coupe, maar misschien geef dit duidelijkheid hoe je de kabels van de speakers kunt vinden\ zien lopen.)

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 november 2007 12:30 PM
  [ # 2 ]

Ik vermoed eerder dat het in de radio zit. Alleen een storing in de speakerbedrading zou geen 15 ampere zekering moeten doorblazen.

Ook vind ik het niet logisch dat er bij een eventuele kabelbreuk verschillende speakers omstebeurt ermee ophouden.

Zit er een fabrieksradio in of een ander merk? Weet je of dat toevallig veranderd is geweest?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ronr
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 januari 2008 10:35 PM
  [ # 3 ]

Hallo.

Het heeft even geduurt maar hier nog info van mijn kant.

De vorige eigenaar heeft er een sony radio ingezet. De orginele radio cd speler lag in het dashboard kastje. Ik heb geprobeerd deze aan te sluiten maar deze deed niets meer.

Profiel  

tgv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 21 januari 2008 03:12 PM
  [ # 4 ]

Hoi Ron,

Het feit dat de speakers om beurten uitvallen geeft inderdaad eerder aan dat er iets met de radio is dan met de speakers. Bij een sluiting c.q. breuk is het namelijk veelal zo dat de speakers een keer uit gaan en daarna nooit meer aan. Veelal zijn autoradios tegen dit soort dingen beveiligd, wat wil zeggen dat de electronica in de radio uitschakelt op het moment dat een van de speakers kortsluiting maakt.
Ik denk dus dat het probleem ergens in je radio zit; misschien eens even tijdelijk een andere radio proberen? Let wel op met aansluiten; voor veel standaard radio’s is een verloopstekker nodig. Vraag eventueel aan je dealer hoe en wat.

Groetjes, en succes!  Theo.

Profiel  

ronr
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 januari 2008 06:30 PM
  [ # 5 ]

Oke bedankt voor de info. Ik heb weer een mooi klusje .
Groet Ron

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook