Ik heb tijdens het lange wachten op mijn C4GP een mooie muziekcompilatie gemaakt. Ik heb dit gebrand op een CD, het gaat om een paar honderd nummers. Als ik de CD in de MP3 speler doe ziet hij slechts 2 nummers : :
Toch staan echt alle nummers op de cd en lukt het afspelen op de laptop zonder problemen.
Wat doe ik fout??
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Een paar honderd is wel erg veel. Bij mij komen er gemiddeld 140 nummers op (128 KB). Wellicht dat de mp3s een te kleine bitrate hebben (de radio speelt volgens mij alleen tussen de 64 KB en 320 KB af) maar dat weet ik niet zeker. Zijn het MP3s of zitten er ook wma of ogg bestanden bij. PC speelt die wel lekker af maar onze radio weet dan niet wat er van hem verwacht wordt.
Je kunt eens proberen de nummers in een programma als ANY AUDIO CONVERTER te laden. Is een share ware programma en als je ze probeert te converteren (eventueel naar dezelfde bitrate) dan controleert dit progje ode MP3s correct zijn.
Heb zelf alleen maar plezier van de MP3 speler en ben zeer tevreden met het geluid.
Ik hoop dat je wat aan deze handreikingen hebt.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Een paar honderd was een gokje Het zijn echt alleen mp3 bestandjes. Ik zal je tip eens uitproberen, vreemd is wel dat de eerste 2 nummers gewoon worden herkend door de rt4, maar dan is het over :
Je hebt een PB
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Inmiddels met de genoemde sw getest en het resultaat is dat alle mp3 bestandjes op 128 of hoger staan.
Converteer ze maar eens (das een langdurig proces bij zoveel MP3s) maar daarmee test je wel de correctheid van de bestanden.
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Heb je ze in mappen staan ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik heb een soortgelijk fenomeen: een en dezelfde CD met MP3’s geeft verschillende waardes voor het aantal nummers… De CD bevat 204 nummers, allemaal in één directory. De eerste keer dat ik die in de drive stopte kwam er keurig 204 nummers te staan, en ze werden (met RDM functie) willekeurig gelezen. Een dag later stap ik in, zet de CD speler aan: 64 nummers… RDM selecteert ook alleen tussen 1 en 64. Maar een paar uur later, bij opnieuw starten, bleken er ineens weer wel 204 nummers op de CD te staan. Blijkbaar gaat het soms fout met het lezen van de index? Koude? Condensvorming op de lens?
Wellicht gewoon nog eens proberen in een warme auto, schijfje ff schoonvegen, etc.
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Moest vandaag een 800 km sturen, lekker even de wagen testen. Voor vertrek las het RT4 systeem helemaal niets meer, zelfs geen originele cd’s. De dealer is vlak om de hoek en ik werd er meteen geholpen. Je raad het al ik zou de monteur een demo geven van de problemen, zette de auto op contact en alles werkte keurig. Op de mp3 cd stonden 161 nummers die allemaal leesbaar waren.
Wel stoppen enkele nummers spontaan midden in de nummers, als ik ze opnieuw beluister zijn ze wel compleet. Italiaanse techniek ?/
De MP3 lezer kan geen mappen lezen, alle MP3 files dienen op de root te staan
Groeten
Geo
Geo° schreef:De MP3 lezer kan geen mappen lezen, alle MP3 files dienen op de root te staan
Groeten
Geo
Nochtans geen probleem mee, de nummers staan bij mij ofwel in een map genaamd naar het album ofwel genaamd naar muziek soort.
En nog altijd geen probleem gehad.
Bij mij hoeven ze echt niet in de root te staan. Heb diverse MP3 cds met een mappenstructuur waarbij mijn mappenstructuur niet dieper dan een niveau gaat. Met andere woorden in de root staan mijn mappen.
Werkt uitstekend.