Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Met draaiende motor,selector in P-stand en niet langer dan 5 seconden,de motor laten draaien.
Zo krijg je er NOG EEN DEEL olie uit!
Alles,krijg je er nooit uit.
Je zal dus een 2 à 3 tal keren moeten verversen en spoelen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
par eXeMple! schreef:Nu zit er imo veel te veel olie in de bak. Op de peilstok staan niveaus voor 40 gr. en 80 gr. Als de bak koud is, staat het niveau hoger dan het hoogste 80 gr. niveau. Is dit schadelijk?
Aha, ik lees net in ‘t instructieboekje dat het niveau met draaiende motor gecontroleerd moet worden. Met de bak in P neem ik aan.
Morgen nog eens controleren.
Gisteren de citroen-expert nog even gesproken, die had het toch echt over met draaiende bak bijvullen. Misschien inderdaad evne heel kort, zodat de bak doordraait, maar als het er uit komt met draaiende motor, moet hte er ook weer op die manier in.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
par eXeMple! schreef:par eXeMple! schreef:Nu zit er imo veel te veel olie in de bak. Op de peilstok staan niveaus voor 40 gr. en 80 gr. Als de bak koud is, staat het niveau hoger dan het hoogste 80 gr. niveau. Is dit schadelijk?
Aha, ik lees net in ‘t instructieboekje dat het niveau met draaiende motor gecontroleerd moet worden. Met de bak in P neem ik aan.
Morgen nog eens controleren.
Teveel olie is funest voor de bak…..Waarbij een kleine hoeveelheid al merkbaar is. Bij m’n ouwe V6 veroorzaakte een halve liter te veel al een slip van 3 naar 4 als de motor nog koud was
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002