Tunex chiptuning c4 hdi 110 berline
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 19 januari 2008 01:21 PM

Iemand ervaring met de firma Tunex, heb het idee om daar C4 te laten chippen. Heeft dezelfde specificaties als de firma Zippmeister.
Ben van plan om ook een dyno van voor en van erna laten maken en die ook hier posten.
Groet,
c4hdi110
bxgti16v mk1

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 19 januari 2008 08:27 PM
  [ # 1 ]

Hebben mijn XM 2.5td voorzien van Xenon, is erg goed gelukt.

Ook de S80 van een vriend van mij naar tevredenheid gechipt.

Is gewoon niks mis mee en erg sympathieke lui. Moeten alleen wat aan hun website doen..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 20 januari 2008 02:21 AM
  [ # 2 ]

Geen ervaring maar er was laatst wel een topic over op CS

http://forum.citrosport.nl/viewtopic.php?t=6635&highlight=tunex

Misschien heb je er waat aan ?

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

Gepost: 20 januari 2008 02:36 PM
  [ # 3 ]

Vorig jaar (40.000 km geleden) heb ik mijn Berlingo 2.0 Hdi bij Tunex laten chippen.Niks mis mee. Supervriendelijke mensen,goede tuning.
Een aanrader. Laughing

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 januari 2008 03:30 PM
  [ # 4 ]

Wat voor vermogen haal je nu Seres met je berlingo. Ben benieuwd voor een collega van mij. Wat voor systeem heb je,Siemens of Bosch systeem.
Alvast bedankt.

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 januari 2008 07:58 PM
  [ # 5 ]

Siemens,...........vermogen ,boeit mij niet.Het gaat er mij om,dat de motor een optimale verbranding genereerd,vanzelfsprekend met de EGR klep dicht.    Vermogen met een Berlingo,Ha ha ha.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2008 08:31 PM
  [ # 6 ]
seres schreef:

Siemens,...........vermogen ,boeit mij niet.Het gaat er mij om,dat de motor een optimale verbranding genereerd,vanzelfsprekend met de EGR klep dicht.    Vermogen met een Berlingo,Ha ha ha.

Daar heb je toch juist vermogen nodig met zo’n frontaal oppervlak…  Wink

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 januari 2008 11:12 PM
  [ # 7 ]

Kom niet op citrosport XerroR, jij wel. Kan je mischien het bericht knippen en plakken of pm’en?

Wat voor club is citrosport eigenlijk, ben wel benieuwd, maar kost abonnement en ben benieuwd wat daarmee wordt gedaan en voor gedaan.
Zag nl foto van ZX16v met turbo, en daar ben ik zeer benieuwd naar.
En wat gaat er gebeuren met vermogentestbank meeting? Gratis, bij lidmaatschap of zo/

groeten Jonne
bx GTI16s mk1
C4 HDi 110

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 21 januari 2008 11:28 PM
  [ # 8 ]
daaristieweer,wiedurft schreef:

Kom niet op citrosport XerroR, jij wel. Kan je mischien het bericht knippen en plakken of pm’en?

Wat voor club is citrosport eigenlijk, ben wel benieuwd, maar kost abonnement en ben benieuwd wat daarmee wordt gedaan en voor gedaan.
Zag nl foto van ZX16v met turbo, en daar ben ik zeer benieuwd naar.
En wat gaat er gebeuren met vermogentestbank meeting? Gratis, bij lidmaatschap of zo/

groeten Jonne
bx GTI16s mk1
C4 HDi 110

Je kunt gewoon gratis op het forum gewoon even aanmelden.

Ondanks de naam van de club “CitroSport"of ons clubblad “CitroSportive”, willen we benadrukken dat onze club zich richt op de sportief ingestelde mens, in het bezit van een Citroën, een tunings pakket is dus niet verplicht.

De vermogentestbank is voor leden.

Er wordt vanalles gedaan Toerritten testbank dag db-meeting enz.. misschien leuk om een keer een meeting van CS te bezoeken kun je misschien een beetje een indruk krijgen. Die Turbo zx is erg vet! en gaat echt hard.  Cool

Om niet helemaal off-topic te gaan wat quotes

** schreef:

Inmiddels heb ik een mailtje van Tunex ontvangen waarin ze melden dat ze niet over de benodigde apparatuur beschikken om “mijn” auto te chippen en dit ook in de toekomst niet aanschaffen omdat het niet rendabel is vanwege de lage navraag…

Ik ken toch een heleboel mensen die graag hun 1.3, 1.4 of 1.6 zouden laten chippen als dat betekent dat ze hun huidige auto kunnen houden, maar het zal wel aan mij liggen… Confused

** schreef:

Chippen ze niet gewoon alleen diesels?

Ik heb die advertentie trouwens ook eens gezien, en ben toen voor mijn tdi-tje een beetje op onderzoek uitgegaan.

Op de website van de tdiclub kwam ik toen wel wat verhalen tegen van mensen die hun tdi daar hadden laten chippen, en er was zelfs iemand bij die nog geen 100 km later zijn turbo kapot reed. Het kwam er eigenlijk op neer dat ze hem daar niet helemaal goed gechipt hadden, waardoor de turbo te warm werd ofzo, en daardoor gelijk rot ging. En Tunex bleef maar volhouden dat het niet aan hen lag. En zo is dat dus al bij meerdere auto’s bekend.

Ik durf het in ieder geval niet aan om mijn tdi daar te laten chippen, na die verhalen gelezen te hebben.

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 januari 2008 03:03 AM
  [ # 9 ]
ice96 schreef:
seres schreef:

Daar heb je toch juist vermogen nodig met zo’n frontaal oppervlak…  Wink

En als er wat wind staat,heb je zuignappen nodig om een beetje op de weg te blijven Wink

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 januari 2008 04:07 AM
  [ # 10 ]

hihi
berlingo trkt je eruit bij een stoplicht.

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 23 januari 2008 04:10 AM
  [ # 11 ]

ieg, de specs zijn niet verkeerd, en de data zal algemeen gewoon te koop zijn voor dit soort tuningzaken. Ben ook niet van plan om iets pasmaatpak te tunen omdat ik voor de rest niets verander. Citroen past ook niet elke ecu aan aan de tolerantie van zn eigen produkten!
Winst zal te behalen zijn, laat het weten ieg als ik het doorzet.
m vr gr

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 januari 2008 11:34 PM
  [ # 12 ]

Zonder dollen,ter informatie:  4 maanden na de tuning bij Tunex ,had ik de gelegenheid om de berlingo op een testbank te zetten.
Van de 115 beloofde pk, waren het er 112.
Van de 250 beloofde NM, waren het er 250. Tunex bied nu ook een stage 2 aan,maar daar begin ik niet aan. En ,ja, ik heb al menig Golfjes der uit getrokken aan de stoplichten.Dat gezicht moet je dan zien Shocked
Ik persoonlijk ben zeer tevreden met mijn vliegende bushalte Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook