Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kan ie nu op slot dan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
het lijkt mij een draadje wat altijd handig is en een probleem bespreekt wat samen blijft gaan met de xm…
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DE T.S. is de baas in zijn topic. ( tot op zekere hoogte dan he?)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:DE T.S. is de baas in zijn topic. ( tot op zekere hoogte dan he?)
om dan toch ene loze opmerking te maken, jou vorige post ga ik ff inlijsten
He Gompy,
wat gaan we dit weekend nou doen? Ik ga er mee op wintersport dus wil eigenlijk nog wel even kijken of er winst te behalen valt in de vering.
Mijn situatie is dat alle bollen op druk zijn, het systeem is verschoond, en zondag ook nog eens is ontlucht, maar wel hard is. Geen lampjes die branden bij starten, enfin, de bekende situatie. Gaan we de compu open schroeven en de diodes etc bekijken?
Wel enige voorzichtigheid geboden, met de V6 kan ik nog niet op wintersport dus als er iets fout gaat heb ik een probleem…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
We kunnen gewoon de boel ff openschroeven en bekijken. Die vc kan best wat hebben. Mijn huidige gemodde vc, heeft puur als printplaat ene week of 2 op de achterbank liggen stuiteren…
Ik weet dat ze bij Vos in beneden Leeuwen nog een VC van een diesel hebben liggen dus ze bestaan nog.
Enige rotte van de vc is eigelijk het uitleeswerk en de incompententie van de citroen dealers in deze..
Wat je zou kunnen doen, maar dan moet je zelf ook ff kijken of dat uberhaupot wel kan….
Zoek een dealer die je vc WEL kan uitlezen. Komt hij er niet in obv je orga nummer dan laat je het proberen met orga nummer 9999. De LExia gaat dan zelf zoeken.
Lees je probleem uit, laat het wissen en rij zonder je vc aan te sluiten deze kant op.
Hier kunnen we dan dat ding solderen en erin stoppen. Punt is dat je je vc moet resetten, de meldingen moeten gewist worden en dat lukt je niet met ff van de accu gooien, wat sommigen ook beweren..
Als je vc dan is gemod weten we ook dat er geen meldingen in zitten, hij is immers gewist en daarna niet meer gebruikt…
Puntje van nadenken… Ik heb geen idee wat er gebeurt als je ZONDER vc gaat rijden…
Wat we dan ook ff kunnen doen is de stuurwielsensor schoonmaken. Dat moet ik nog doen ops:
En wat gebeurt er als we gewoon de vc openhalen en bekijken wat de schade is? Als daar iets is doorgebrand kan je er veilig van uit gaan dat de oorzaak die diodes waren bij de kleppen, toch? Dat lijkt me dan voor de hand liggend, en die moeten we erin solderen. Is dat gedaan, dan ga ik daarna met uitlezen aan de slag, dat lukt me namelijk niet meer voor dit weekend.
Heeft dat uberhaupt nog zin?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Resetten is toch een draad op de diagnose stekker 15 seconden aan aarde?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik denk wel dat je die conclussie mag trekken. Het laat niet weg dat de oorzaak dan ook nog elders kan liggen. Vandaar mijn opmerking over die stuursensor..
Dat was namelijk de enige foutmelding die er tussen het laatste en enerlaatste bezoek in mijn vc stond. En waar Lucas nogal op hamerde ops:
Maar idd , openmaken, bekijken en solderen en dichtschroeven en dan moet je wachten tot een reset is gedaan.
overigens, solderen etc is “ohne gewehr”
oh ja, en dat solderen, dat kost ff tijd dus als je komt reken er op dat je niet in een uurtje weer weg bent…
He daar heb je een goeie inderdaad! Resetten is inderdaad beschreven in dat linkje ove zelf een diagnose apparaat maken!
Dus weten welke stekker, welke pen en die aan de aarde leggen!
Eens zoeken…
Dank Bogaard1
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgens Renard is er ook een ANWB methode
maar of dat nu zo slim is…
Polen van de accu en polen tegen elkaar drukken…. Renard zou het een keer hebben gedaan en had nog geen schade geconstateerd, maar echt lekker vond hij het maar niet hoor.
Daarbij is restten dan dat alles leeg is ??
Yes. Ik weet dat ik bij de 2.0i ook een zelfgemaakte diagnose kastje had gemaakt en daarmee alle foutmeldingen ever heb kunnen resetten.
Dus lijkt me een ideale oplossing om te proberen!
Enne, ik hoef niet in een uurtje weer weg, maar dan kom ik wel voor dag en douw! Laat de voordeur maar open, ik zet wel koffie!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Mocht het nou helemaal mis gaan, dan heb ik nog wel een paar computers voor je liggen, maar volgens mij moet het wel goedkomen!!
Als jullie die sensor schoon gaan maken, wil ik dat ook wel is zien. Mijne zal na 200.000 km ook aardig wat slijpsel bevatten…
Xsara Coupe
Ik begin de neiging te voelen een XM te kopen puur om met dat HA te klooien.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ik heb een leuke ouwe gare V6 in de aanbieding