Hoi,
Ik heb een donkerblauwe BX turbo diesel uit ‘91 met 170.000 km.
De deuren maken wat herrie bij het openen en sluiten.
De deuropvangers (of geleiders, hoe je het ook noemt) maken een klakkend en piepend geluid. Heb ze al eens gesmeerd maar het helpt weinig. Aan de bestuurdersdeur zijn die twee gaatjes in dat stukje plaat waar dat pinnetje door gaat, al redelijk uitgesleten.
Iemand ook ervaring mee? Wat valt eraan te doen?
Re: Lawaaierige Deuren
Koen_BXturboD schreef:Hoi,
Ik heb een donkerblauwe BX turbo diesel uit ‘91 met 170.000 km.
De deuren maken wat herrie bij het openen en sluiten.
De deuropvangers (of geleiders, hoe je het ook noemt) maken een klakkend en piepend geluid. Heb ze al eens gesmeerd maar het helpt weinig. Aan de bestuurdersdeur zijn die twee gaatjes in dat stukje plaat waar dat pinnetje door gaat, al redelijk uitgesleten.Iemand ook ervaring mee? Wat valt eraan te doen?
Bedoel je wanneer je het portier openmaakt je 2x TAK hoort? Die van mij doet dat ook, ik dacht dat dat gewoon zo hoort.
WD-40 helpt echt veel….
Ik kocht 2 weken geleden een TZD uit 91, die had 4 maanden stil in een hoekje gestaan…...
Alles liep stroef, piepte en kraakte…..
Nu, anderhalve spuitbus WD40 later vallen de deuren netjes dicht, hoef ik de deurgrepen niet meer met de hand terug in de deur geduwd te worden etc etc.
En een beetje kraken blijven ze volgens mij toch wel…..
gr
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Re: Lawaaierige Deuren
deur63 schreef:Koen_BXturboD schreef:Hoi,
Ik heb een donkerblauwe BX turbo diesel uit ‘91 met 170.000 km.
De deuren maken wat herrie bij het openen en sluiten.
De deuropvangers (of geleiders, hoe je het ook noemt) maken een klakkend en piepend geluid. Heb ze al eens gesmeerd maar het helpt weinig. Aan de bestuurdersdeur zijn die twee gaatjes in dat stukje plaat waar dat pinnetje door gaat, al redelijk uitgesleten.Iemand ook ervaring mee? Wat valt eraan te doen?
Bedoel je wanneer je het portier openmaakt je 2x TAK hoort? Die van mij doet dat ook, ik dacht dat dat gewoon zo hoort.
Jep, 2 keer een harde TAK. Dat heeft alleen m’n bestuurdersdeur, dus dat zal er ooit wel niet geweest zijn.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
dat doet mijn psa mobiel de laatste tijd ook.. dat knakken dus.. smeren helpt niet.
Re: Lawaaierige Deuren
Koen_BXturboD schreef:Hoi,
Ik heb een donkerblauwe BX turbo diesel uit ‘91 met 170.000 km.
De deuren maken wat herrie bij het openen en sluiten.
De deuropvangers (of geleiders, hoe je het ook noemt) maken een klakkend en piepend geluid. Heb ze al eens gesmeerd maar het helpt weinig. Aan de bestuurdersdeur zijn die twee gaatjes in dat stukje plaat waar dat pinnetje door gaat, al redelijk uitgesleten.Iemand ook ervaring mee? Wat valt eraan te doen?
Vrijwel alle BX’én die ik heb gehad, hadden dat probleem.
Inderdaad eerst wat WD-40…..en later wat vet of vaseline erop, wil wel schelen.
Men noemt ze : Deurvangers (meen ik)
had onze XM ook, een stevige kwak castrol-vet maakte toen veel goed.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Is dit dezelfde deurvanger als in een CX?
nee das volgens mij anders, bij de cx is echt altijd, ik heb meerdere bx gehad, maar dit heb ik nog nooit gehad. Beste is volgens mij vet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
In dat scharnier zit toch zon stiftje.
Tik die eens omhoog als het stiftje te laag zit. En tik em eens omlaag als die te hoog zit. Het stiftje moet in het midden zitten.
Als het goed is, dan is dat tak tak geluid over.
Mvg Joost
dat tak-tak geluid is niet origineel en hoort ook niet !!!!!
olie, vet, WD40…heeft allemaal geen zin. dat verhelpt de kwaal niet.
door de jaren van heen van openen en sluiten van de portieren worden de gaatjes van de deurvanger waar het klemstifje (of paspennetje) in zit wat te ruim, puur door slijtage.
boor de gaatjes even op tot ze weer mooi rond zijn, koop een overmaat stifje en doe deze erin. dan is tak-tak ook weg
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap