Ik heb hier ook een deauville staan met als km-stand 252.xxx km, en die loopt beter dan die van mij met 127.xxx km.
Wel heeft die 2 gasklephuizen, een nieuwe koppeling en een nieuwe koppakking gehad.
Maar doet het nog super!
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
de cannes van mijn ouders had meer dan 5 ton gereden en is uiteindelijk naar de sloop gegaan omdat die verroest was
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij kan elke BX motor (zeker van de laatste serie) wel een hoge km stand halen. Het is gewoon het bekende oude verhaal, goed onderhoud!
precies..
maar mijn vader wil geen bx weer..
komt omdat hij altijd pech had..
kocht hij een mooie waren de hydroliek leidingen binnen 3 maand gesprongen..
de volgende die Kilometer teller bleef staan dus de stant veranderde niet..
en de laatste was helemaal verroest.. maar wel pas na 6 jaar rijplezier !
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
FmXXX-STanie schreef:en de laatste was helemaal verroest.. maar wel pas na 6 jaar rijplezier !
Dan is er dus in de 6 jaar niet erg goed op roest gelet..
Dat hoort ook bij onderhoud
Of het is gewoon een slecht gererapeerde schadebak. Dan kun je het repareren van roestgevolgen nauwelijks meer onder normaal onderhoud scharen, want je blijft dan bezig.
Ik snap trouwens niet het voorberhoud dat je maakt dat met name motoren van de laatste serie hoge km-standen kunnen halen. Want dat kunnen de motoren van de eerste series net zo goed.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Of het is gewoon een slecht gererapeerde schadebak. Dan kun je het repareren van roestgevolgen nauwelijks meer onder normaal onderhoud scharen, want je blijft dan bezig.
Ik snap trouwens niet het voorberhoud dat je maakt dat met name motoren van de laatste serie hoge km-standen kunnen halen. Want dat kunnen de motoren van de eerste series net zo goed.
Ik zeg niet dat de eerste types dat niet kunnen, alleen daar weet ik niet zoveel over
Vandaar dat ik me even richte op de laatste series
mpostma schreef:Of het is gewoon een slecht gererapeerde schadebak. Dan kun je het repareren van roestgevolgen nauwelijks meer onder normaal onderhoud scharen, want je blijft dan bezig.
Of een “strandbak”, eentje die van een kustplaats komt ofzo. Mijn opa & oma woonden in Scheveningen (Duindorp) vlak aan de kust; autoos daar leefden ook niet erg lang en na hooguit een jaar vielen de gaten er al in. Vroeger was dat normaal pas na een paar jaar…
Ik snap trouwens niet het voorberhoud dat je maakt dat met name motoren van de laatste serie hoge km-standen kunnen halen. Want dat kunnen de
motoren van de eerste series net zo goed.
Er is wel enig kwaliteitsverschil tussen de motoren - maar of dat een lange levensduur in de weg staat? Ik zou het eens na moeten zoeken maar er zijn allerhande kleine verbeteringen - ook in het blok - aangebracht tov. de eerste serie. Verschil tussen de 2e en 3e serie is er amper of niet - zou ik zeggen.
Ich bin ein Breaker
Helaas nu ter ziele.
BX 1.9TZI break 1993, deze kwam niet door de apk ivb met benzinetank lekte, remblokken, banden en stuurbekrachtiging welke regelmatig weigerde. Maar deze had wel 520.000 op de teller met LPG. Bij 425.000 is de kop gereviseerd (was een dure grap)
Met LPG kun je veel kilometers rijden, ik snap soms het vooroordeel niet hierover.
Ik heb hiermee twee jaar heerlijk gereden.
Heel even kort een xantia gehad maar dat vond ik maar niets.
Nu XM 390.000 km diesel, de meest eenvoudige uitvoering, geen turbo etc. Had liever een LPG gehad maar was toen niet te vinden. (althans een goede)Ben nu wel helemaal XM ipv BX.
Groet,
Age
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mij lijkt de KM stand niet zo belangrijk meer. Het gaat om het rij-comfort, al twijfel ik bij aanschaf met het getal boven de 250K. Wil er tenslotte ook nog wat jaartjes plezier van hebben.
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Onze ButsBix (turrrrbo diesel) uit ‘92 heeft er 455000 op staan!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Citroage schreef:
Met LPG kun je veel kilometers rijden, ik snap soms het vooroordeel niet hierover.
Klopt. De motor blijft mooi schoon - al moet je wel op tijd de olie blijven verversen (wat ook niet altijd gebeurt).
Door verkeerd gebruik kun je backfires krijgen (brandend gas wat de verkeerde kant op stroomt), dat is niet zo goed voor de levensduur…
Maar als je netjes altijd op benzine start dan zou het niet mogelijk moeten zijn.
Ich bin ein Breaker
Archi schreef:Mij lijkt de KM stand niet zo belangrijk meer. Het gaat om het rij-comfort, al twijfel ik bij aanschaf met het getal boven de 250K. Wil er tenslotte ook nog wat jaartjes plezier van hebben.
Je kunt het treffen natuurlijk. Maar een gewone normaal gebruikte BX is inmiddels alweer zo oud dat kilometrages van 3 ton en hoger meer regel dan uitzondering zijn.
Een auto die pak ‘m beet 20 jaar ergens heeft stilgestaan heeft dan wel weinig km’s maar is niet per sé “de betere auto”.
Ich bin ein Breaker
Mijn bx 16tri staat nu op 344.000km (geen gas auto)
Hier heeft vanaf het begin Castrol in gezeten
Ik kan natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen dat dit gewoon hele goede olie is,maar heb toch wel een heel groot vermoeden.
Olie verbruik is dan ook mini mini minimaal.
Ik heb verschillende keren klepspeling gecontroleerd maar
heb echt nog nooit kleppen hoeven stellen.
De compressie is ook om het jaar getest en is ook nog steeds zoals het moet zijn.
Deze auto rijd eigenlijk alleen maar korte stukjes (5-10km)
En ongeveer 2x in de maand 75km heen,weer afkoelen,75km terug.
Alleen zomers rijd ik wel grote afstanden en word hij ook goed heet.(b.v. Amsterdam-Limburg of naar Frankrijk ofzo.
Ik weet ook wel van oude bx 14 met achterover liggende motor.Die er op gas 450.000 of zelfs 550.000km op hadden zitten.
De fut was er dan wel een beetje uit.
Of een 6 cilinder lijn van VOLVO die na 680.000km eruit werd gesleuteld om daarna op gas, (nu al meer dan tien jaar) een of andere pomp aan te drijven. grappig toch. Dit hoor je trouwens vaak over Volvo motoren
Mijn 16TZi [DLGX66] had er een niet misselijke 417.xxx op staan toen deze verkocht werd. En die mensen hebben er nog een paar jaar mee gereden.
Uiteraard staan mijn diesels op 422.xxx en 499.324 [net nog mee gereden, vandaar dat ik het exact weet]
Test