1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Het valt me alweer op
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 18 januari 2008 06:09 PM

Op de nieuwssite van de openbare omroep bij ons in België doet men een rondvraag bij de journalisten. Men wil weten met welke auto ze rijden. De een rijdt dit, de ander rijdt dat… maar wat me opvalt is dat enkel degene die met een Citroën rijdt (zie link) aangeeft dat dit merk hem om een opmerkelijke reden boeit: “uitstekende vering!”. Ook geeft hij aan dat zijn “familie” al sinds 1964 met Citroën rijdt.

Wat ik dus al lange tijd denk en wat weeral bevestigd wordt: enkel Citroën is een merk met een “echt” vast cliënteel en met de grootste fanclub.

Wat denken jullie?

Always Smile Smile

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209

Gepost: 18 januari 2008 06:11 PM
  [ # 1 ]

van die fanclub weet ik niet, want daar ben ik geen lid van, maar de Duitse auto’s doen het wat betreft ‘merktrouwheid’ ook erg goed is mijn indruk. ik ken mensen van ver in de 50 die nog nooit iets anders dan VW hebben gereden.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 18 januari 2008 06:39 PM
  [ # 2 ]

Ook zoiets, mijn vader roept al jaren bij iedere dealer: Je mag blij zijn dat je citroen verkoopt. Dat is het enige merk waar de mensen niet kwaad zijn en gefrustreerd als de auto een keer kapot is…

Meestal wordt daar hard om gelachen. Toevallig is onze dealer overgenomen door het motorhuis en zit dus samen met de opel dealer in Gouda.
Van de week spraken we de verkoper die we vroeger ook altijd spraken en die zei zelf: De mensen bij de opel balie stonden versteld van hoe makkelijk Citroen rijders het oppakken als er iets kapot is aan hun auto. Ze waren gewoon echt verbaasd.

En ik denk dat het ook echt zo is. Citroen heeft het imago van t zal wel is kapot gaan en mensen hebben daar vrede mee…

Xsara Coupe

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 januari 2008 06:46 PM
  [ # 3 ]
Profiel  

Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 18 januari 2008 07:00 PM
  [ # 4 ]
Xsara Coupe schreef:

En ik denk dat het ook echt zo is. Citroen heeft het imago van t zal wel is kapot gaan en mensen hebben daar vrede mee…

Xsara Coupe

Daar is mischien wel iets van waar. Maar bij die andere merken gaat er evengoed van alles kapot. Dus zijn die in het nadeel.

Always Smile Smile

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 18 januari 2008 07:17 PM
  [ # 5 ]
Xsara Coupe schreef:

.... De mensen bij de opel balie stonden versteld van hoe makkelijk Citroen rijders het oppakken als er iets kapot is aan hun auto. Ze waren gewoon echt verbaasd.

....

Ik zou bvb. nooit Opel rijden omdat ik het gewoon niet betrouw.
Nu rij ik noodgedwongen (firmawagen) met Opel en ja hoor op 12000 km de aanjagerstuk.

Ik denk dat Opel mensen eerder een trots hebben van “het is wel goed” (tegen beter weten in), als er dan iets kapot gaat moeten ze hun eer herstellen met “hoe kan dat nu”.  Twisted Evil

Verder vind ik eerder dat je aan sommige mensen kan zien met welke auto ze rijden, neem die Aldi rijder die heeft er precies de kop voor.  Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2008 09:26 PM
  [ # 6 ]

Er zijn zat Astra of Golf liefhebbers. Deze zullen beide nooit voor het andere model kiezen. Ik heb regelmatig serieus nagedacht wat er zo bijzonder aan 1 van deze 2 kan zijn. Maar ik kom er niet uit… Ik denk dat ze het zelf ook niet kunnen uitleggen het enige wat ze kunnen verklaren dat het een “gevoel” is.

Een BMW rijder is misschien net weer iets anders, namelijk de achterwielaandrijving. Dit maakt nog een verschil met vele andere merken.

Maar het verschil tussen een Toyota en een Mazda? Tja hetzelde verhaal als de Astra en de Golf.

Een Citroën rijder zal idd bijna altijd het comfort als argument gebruiken, en daar kan ook niemand iets tegenin brengen… Er blijken ook mensen te zijn die van keihard gehobbel houden, tja dan heb je gewoon een menings verschil Wink

Voor mij ligt het gevoel ook gewoon goed bij Citroën. En het design spreek me ook erg aan Smile
Ik zou serieus geen betaalbaar alternatief weten Wink

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 18 januari 2008 09:51 PM
  [ # 7 ]

ik heb als leasbak een astra 20 16v td gehad en dat ging prima. Ding had wel een turbogaatje maar allee..

Maar wel… na 10k al een stoelleuning die speling had.. slang die porieus waren zodat je stil viel in de schotse hooglanden.. geloof me dan ben je niet blij….

bij m’n troenen weet ik gewoon dat je wat kan verwachten. das het karakter en daar ben je op voorbereid…. Confused

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 januari 2008 10:11 PM
  [ # 8 ]

Ik ken eigenlijk maar één ander merk waar de rijd(st)ers zó mee weg lopen, en dat is Alfa Romeo.
Tuurlijk, er zijn wel liefhebbers van andere auto’s, maar vaak zijn die type-gek en niet zoals bij ‘ons’ merkgek.
Bestaan er eigenlijk nog andere merkbeurzen zoals CitroMobile?
Dat geeft toch ook wel aan dat ‘wij’ anders zijn…niet?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 januari 2008 10:14 PM
  [ # 9 ]

Of het tijdschrift CitroExpert? Ik kon geen ander merk vinden dat een eigen tijdschrift heeft..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 januari 2008 10:18 PM
  [ # 10 ]

CitroMobile is inderdaad wel groot, maar er zijn zeker bij de andere Franse merken ook volop eigen tijdschriften te vinden en beurzen ook.

Daarnaast hebben we natuurlijk nog de Kever…. De meest geproduceerde auto waarbij iedereen wel een Kever heeft gehad of dan toch op z’n minst een familielid uit de eerste lijn heeft die er ooit eentje heeft gehad. Nee, Citroën is echt niet de enige. Ik denk dat nagenoeg elk merk zijn eigen tijdschriften en beurzen wel heeft.

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 22 januari 2008 10:48 PM
  [ # 11 ]
Timo1990 schreef:

Of het tijdschrift CitroExpert? Ik kon geen ander merk vinden dat een eigen tijdschrift heeft..

Zoeken helpt Wink
http://www.peugeotexpomagazine.nl/

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 januari 2008 11:13 PM
  [ # 12 ]

Hmm, toch wel dus. Laatst toen ik de CitroExpert kocht, was ik nieuwschierig of het er eigenlijk ook voor andere merken was. Toen heb ik de hele auto hoek overhoop gegooit, en ik kon niks vinden.. Maar ze zijn er dus toch wel! Razz

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 22 januari 2008 11:46 PM
  [ # 13 ]

Renault heeft sinds kort ook een eigen blad. Van VW heet het volgens mij VWzine maar wat dat precies inhoud weet ik niet (ga ik ook niet ontdekken, mogen jullie voor mij doen Wink ) En verder heeft volgens mij geen enkel ander merk een eigen blad. In Amerika heb ik ooit wel eens een Ford Mustang blad gekocht, maar dat is geen Nederland…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 januari 2008 12:20 AM
  [ # 14 ]

Grappig, heel veel jaren geleden reed ik een studentikoze Skoda en toen bleek uit consumentenbondtests dat Skoda (met dacht ik ook Citroën) het hoogst scoorde op merkentrouw.
En dat was toch wel bij uitstek de auto waarmee van alles mis ging bij de meeste mensen - al heb ik er zelf nooit veel problemen mee gehad.

Blijkbaar geven dat soort problemen “een band”. Al kun je bij Skoda nog wel aanvoeren (de duurste was destijds 13000 guldens ofzo) dat de prijs daar ook iets mee te maken had.

Van veel andere merken zijn niet van die grote scharen liefhebbers / snobisten als Citroën, dat wilde ik er nog wel aan toevoegen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 23 januari 2008 12:38 AM
  [ # 15 ]

De meeste bladen van “die Duitse merken” is toch allemaal tuning, zoiets als “VW-Scene”.

Die tellen natuurlijk niet mee….  Laughing  Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook