mijn eerste pechgeval met de zx
vandaag even wezen kijken naar een kattenpension in Hellevoetsluis.
op de terugweg reden we over zo’n klein landweggetje parallel langs de gewone weg en ineens voelde ik krak in mijn gaspedaal en ging de auto er als een haas vandoor
ik trap snel de koppeling in want hard rijden is wel het laatste wat je wil op dat kleine modderige weggetje en mijn toerental knalt gelijk naar 5000 toeren . snel het contact uitgezet en de auto aan de kant gezet. (zonder stuurbekrachtiging )
anwb erbij gehaald.
bleek dat de gaskabel met een veertje vast zit in een soort cilindertje en het dopje van het cilindertje was eraf gesprongen waardoor het veertje uit de cilinder kwam (de krak die ik voelde) en dus constant aan de gaskabel trok
de man van de anwb heeft de stelschroef van de gaskabel anders gezet en ik kon gelukkig op eigen kracht weer naar huis.
binnenkort maar zsm naar de dealer om dat stomme cilindertje te laten vervangen. ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmm, lekker is dat! Ik heb zelf eens mijn koppelingskabel geknapt gehad, 2 keer zelfs. Dat is ook zo’n rare ervaring, het gebeurde mij beide keren toen ik voor een bocht wilde afremmen en terugschakelen.
Maar als ik het goed begrijp ging jouw auto er vol-gas vandoor! Was even schrikken denk ik!
patje74 schreef:Hmm, lekker is dat! Ik heb zelf eens mijn koppelingskabel geknapt gehad, 2 keer zelfs. Dat is ook zo’n rare ervaring, het gebeurde mij beide keren toen ik voor een bocht wilde afremmen en terugschakelen.
Maar als ik het goed begrijp ging jouw auto er vol-gas vandoor! Was even schrikken denk ik!
ja mijn auto ging er volgas vandoor. schrok me echt rot !
gelukkig kalm gebleven en de motor afgezet en veilig uit kunnen stappen.
echt weer zo’n citroen probleemgeval dit. afbrekende cilindertjes van plastic
wat dat betreft zijn citroens echt slecht in elkaar gezet.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gelukkg niets ernstig gebeurt.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
metro2005 schreef:echt weer zo’n citroen probleemgeval dit. afbrekende cilindertjes van plastic
wat dat betreft zijn citroens echt slecht in elkaar gezet.
Of is het de 1.6i motor? daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn of het wel een goede en betrouwbare motor is?
ZX1.4i schreef:metro2005 schreef:echt weer zo’n citroen probleemgeval dit. afbrekende cilindertjes van plastic
wat dat betreft zijn citroens echt slecht in elkaar gezet.Of is het de 1.6i motor? daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn of het wel een goede en betrouwbare motor is?
ik weet het niet, ik reken een motorblok niet af op een gaskabel. qua betrouwbaarheid vind ik het nog altijd een perfect blok. altijd starten lopen en ook met de caravan geen enkel probleem.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
fijn, ik ga gister kijken voor die gaskabel zie ik ineens een hele zooi nattigheid naast de radiateur liggen. koelvloeistof
het was niet veel maar op de een of andere manier lekt ie een klein beetje.
en mijn sideskirt zit ook nog los
grom
ik ga hem maar snel inruilen geloof ik, heb geen zin om nog enorm veel kosten aan dat ding te maken. ik heb nog een leuke xantia gezien bij de citroendealer hiero. bordeaux rood
alleen is het maar een 1.8i (waarschijnlijk een 8 valve)
ik had deze auto al een tijdje op het oog maar hij stond hiervoor voor 6900 euro en dat vond ik veel te duur.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX