Hallo,
ik heb even een vraag; weet iemand waar je de lange schakelstang van een deauville kan krijgen? behalve dan bij de dealer, want die moet gezien de prijs wel verguld zijn.
Ik heb alle slopen hier in de buurt gebeld, maar die doen niet aan Bix’en.
Het hoeft niet origineel citroen te zijn.
Past er een schakelstang van een peug oid onder? of is er een andere oplossing?
het gaat om de schakelstang van de pook naar voren. Die waar je de pook inschroeft.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
En waar is ie dan gebroken? Is er een kogelgewricht los ofzo?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:En waar is ie dan gebroken? Is er een kogelgewricht los ofzo?
Mocht de stang wel echt gebroken zijn?
Waar woon je? Hier in Brabant staan er nog genoeg 14tjes op de sloop. Verweijst in Uden, of van Zutphen in Veghel hebben zeker nog 14tjes staan.
Hulsberg (L)
Ich bin ein Breaker
Ik woon in hulsberg, limburg. Grofweg ongeveer 20 km ten zuiden van sittard.
Voor de kenners; ik heb gebeld met zelissen in sittard, en van kessel in schinnen.
De stang is echt gebroken. Hij is gebroken waar de stang van ronde vorm naar plat gaat. Net voor het kogelgewricht, bovenop het sub-frame.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:Ik woon in hulsberg, limburg. Grofweg ongeveer 20 km ten zuiden van sittard.
Voor de kenners; ik heb gebeld met zelissen in sittard, en van kessel in schinnen.
De stang is echt gebroken. Hij is gebroken waar de stang van ronde vorm naar plat gaat. Net voor het kogelgewricht, bovenop het sub-frame.
OK. Dan is die sloop in Veghel voor jou nog wel een uurtje rijden (als je uberhaupt alternatief vervoer hebt).
ik heb alternatief vervoer genoeg. (zie mijn lijstje hier links). ik ga mijn pa eens bellen. en die sloop in veghel. m’n pa is op dit moment aan ‘t werk in eindhoven. ehv-veghel is te doen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Bel ander Jan van Gompel in E’hoven, die heeft dat vast in liggen. In Veghel is het een beetje lastig onder een auto te kruipen zonder assistentie. van Gompel is wat duurder, maar een ritje naar Veghel is ook niet gratis.
B_iks schreef:Bel ander Jan van Gompel in E’hoven, die heeft dat vast in liggen. In Veghel is het een beetje lastig onder een auto te kruipen zonder assistentie. van Gompel is wat duurder, maar een ritje naar Veghel is ook niet gratis.
Is ook wat voor te zeggen: in dat kader kun je de Hegru in Veldhoven ook nog vragen.
Hegru gebeld, hebben er een liggen voor 25 euro.
Dus die word straks even opgehaald. Bedankt voor de tips!!
nog even foto’s van de gebroken stang:
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Het korte stangetje met het kogelgewrichtje komt wschl niet mee met de schakelstang. Misschien was het handiger ‘m op de bak te laten zitten.
Ich bin ein Breaker
Mighel schreef:Hegru gebeld, hebben er een liggen voor 25 euro.
Ja, voor dat geld ga je idd niet op de sloop prutsen. Overigens lijkt het mij dat die schakelstang ook prima gelast kan worden.
De stang lassen was wat moeilijker omdat ie niet recht was afgebroken, maar was gescheurd.
En uiteindelijk 20 euro voor een nieuwe stang; daar ga ik niet voor lassen.
De nieuwe stang zit er weer onder
En alle gewrichten zijn weer ge-olied. De auto schakelt weer lekker soepel.
En meteen alle uitlaatklemmen eens goed erop gezet, want die moest er toch onderuit. De klemmen zaten scheef en los, waardoor de uitlaat wat lekte.
Uiteindelijk een karwei van +/- 3 uur.
2 uur demontage (die uitlaat kwam er moeilijk onderuit, de middendemper wou niet)
en 1 uur montage, toen wist ik hoe alles moest.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mooi dat het weer gefixed is.
Die uitlaten van 14s met het schuifsysteem vind ik ellende. Als het er een tijdje opzit, is het meestal zo geroest dat je het nooit weer loskrijgt.
Inderdaad, met een grote hamer was het nog niet los te krijgen.
Dus uiteindelijk maar de hele uitlaat vanaf de kat eraf gehaald. Het is wat gehannes, zeker bij de middendemper (hangt aan 2 kanten in rubbers, met max 4 cm speling). Maar uiteindelijk bleek dat wel het makkelijkst.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)