Visa Ventje schreef:Vervangen is de enige oplossing?
Of laten afdraaien als er nog voldoende “vlees” op zit
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Wat moet er dan allemaal losgesleuteld worden voordat je dat kan?
De remschijf zit met 2 boutjes vast als het goed is, en als de remblokken er uit zijn, haal je de schijven er ook zo uit…
Zitten er trouwens nog steeds remschijven op met slijtage indicatoren? dat kan je een beetje een beeld geven of ze nog af te draaien zijn…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oei, daar vraag je me wat. Ze zijn niet aangesloten. Maar vertel, hoe kun je dat dan zien? Hoe werkt zo’n slijtage indicator? Die geeft toch alleen signaal als de remblokken op zijn, en niet wanneer de schijven op zijn?
BasisBIX schreef:Visa Ventje schreef:Vervangen is de enige oplossing?
Of laten afdraaien als er nog voldoende “vlees” op zit
Ik zou daar niet aan beginnnen. De slijtagelimiet is 9 mm en daar zit je zo aan. Bovendien kost een setje nieuwe schijven niet zoveel.
Slijtage indicatie (indien aanwezig) geldt idd alleen voor de blokken en niet voor de schijven.
Brembo remschijven hebben op de schijf indicatie tekens zitten. 2 putjes van verschillende diepte. Is de eerste weg, is er geen nood maar zit vervanging er aan te komen, is de 2e ook weg, moeten ze vervangen worden….
Die putjes zitten gewoon op het loopvlak van de schijf.
Ik weet niet of er meer merken zijn die dit gebruiken…
Edit:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
dit is mij niet opgevallen bij het plaatsen van mijn nieuwe remschijfjes.
misschien omdat het brembo’s uit een citroen doos waren?
Nog niet alle schijven hebben dat; bij nieuwe “zeer originele citroën-schijven” heb ik het ook nog niet gezien. Op mijn 19TGD break zitten wel schijven met zo’n putje, en op de Evasion ook.
Ich bin ein Breaker
Aha, zijn die putten daarvoor? Ik ben wel eens van die putten tegengekomen en vroeg me af waarvoor het was.