Hallo,
Vanmorgen was ik aan het rijden en toen ik stopte voor het stoplicht gingen spontaan alle waarschuwingslampjes op het dashboard branden. Ik deed mijn motor uit en startte deze vervolgens weer en reed naar het volgende stoplicht. Hier deed zich hetzelfde weer voor. Ik herhaalde mijn actie en ik rij vervolgens 20 km verder en er is niks meer aan de hand. Ik heb verder nooit problemen met mijn auto.
Kan het een storing zijn geweest?
Alle waarschuwingslampjes ? Draaide je motor toen nog wel ? Misschien storing in je kabelboom…..
gti_styling84 schreef:Alle waarschuwingslampjes ? Draaide je motor toen nog wel ? Misschien storing in je kabelboom…..
mijn motor draaide nog wel gewoon. Het ging om de waarschuwingslampjes van de olie,handrem,p, motor,etc.
Dit kan nooit allemaal tegelijk niet werken denk ik. Ik had bijvoorbeeld de handrem niet aangetrokken.
Nee, daarom zeg ik, storing in je kabelboom ofzo… heb je, je ECU al laten uitlezen bij de dealer ? Wellicht dat zij een storingsmelding of code vinden nl.
nee dat heb ik nog niet gedaan, dus jij denk aan een storing in de kabelboom? Wel gek dan dat ik verder noooit geen meldingen/storingen krijg op mijn dashboad toch?
Heb je een type-2 Xsara? (heldere koplampen)
Dan klinkt het als een probleem met de multiplex bedrading/netwerk.
Heb je onlangs een andere radio en/of carkit ingebouwd :
ZX1.4i schreef:Heb je een type-2 Xsara? (heldere koplampen)
Heb je onlangs een andere radio en/of carkit ingebouwd :
ik heb een xsara uit jan 98. Ik heb wel net een radio ingebouwd.
hermen schreef:ZX1.4i schreef:Heb je een type-2 Xsara? (heldere koplampen)
Heb je onlangs een andere radio en/of carkit ingebouwd :ik heb een xsara uit jan 98. Ik heb wel net een radio ingebouwd.
Ok, dan heb je type-1 Xsara, deze was nog niet voorzien van Multiplex bedrading, dat is een techniek waarbij er digitale signale over de draden gaan. Een niet standaard of niet goed aangesloten radio/carkit zorgt dan meestal voor het soort probleem wat je nu heb.
Haal de radio er eens uit en kijk dan of het probleem over is, het zou kunnen dat de aarde of de ilumination draad van de radio verkeerd zit.
Heb het weleens meegemaakt bij een ZX, had daar de aarde op de ilumination draad van de auto aangesloten. Toen ging de radio uit zodra je de koplampen aandeed.
ik wil het graag proberen als het probleem aanwezig is. Alleen is dit probleem alleen nog maar 2 keer voor gekomen (vanmorgen).
In ieder geval voor de info! Iemand nog andere suggesties?
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ik weet niet precies wat er al;lemaal brandt maar als het tijdens het afremmen gebeurde kan het ook misschien je oliepeil zijn.
dan gaan ook veel lampjes branden, in ieder geval alle rode.
is het olie peil goed dan is het waarschijnlijk een storing in het dashbord zelf(dit is ook een “computer”).
laat t ff weten,dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN