2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Daglicht.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2008 12:10 AM
  [ # 16 ]

Misschien is het een idee om bij de verkoop van nieuwe auto’s zo’n module in te bouwen dat zodra je de auto start de lichten branden, net zoals ze in het Noorden ook hebben Wink

Over een aantal jaar rijden dan de meeste auto’s gewoon met licht aan Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 23 januari 2008 01:39 AM
  [ # 17 ]
Arjan Verkade schreef:

Misschien is het een idee om bij de verkoop van nieuwe auto’s zo’n module in te bouwen dat zodra je de auto start de lichten branden, net zoals ze in het Noorden ook hebben Wink

Hebben veel moderne auto’s al niet automatisch aanschakelende verlichting (ik kan me herinneren dat Digidaan dit ook heeft). Die zweedse schakeling kwam ik ook wel eesn tegen in een huurauto. Die zet gewoon het licht aan als je het contact aanzet.

DAn heb je vervolgens een radio die over het contact gaat. Wil je op de camping ff de radio aanzetten gaan die verdomde lichten ook weer aan!! Dit werd dan wel weer onderdrukt als je je stadslichten aanzette… GAat de accu wat minder snel leeg.

Nee, ik ben er best van overtuigd dat licht aan ook overdag onder diverse omstandigheden voordelen biedt en ik knip zeker als de R in de maand zit standaard de lichten aan, maar ik heb er een hekel aan dat zoiets opgelegd wordt omdat enkele mensen met het IQ van een meelworm er blijkbaar van uitgaan dat licht alleen maar is om zelf te zien en dus ook in de stromende regen of half schemer nog zonder licht rijden.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 23 januari 2008 01:51 AM
  [ # 18 ]

Ik heb het oude draadje maar op slot gezet.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164851&highlight=drl
Gaan we met deze verder.

Ik heb altijd mijn licht aan!

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 23 januari 2008 02:46 AM
  [ # 19 ]

Ik ben het toch wel met mpostma eens, het is betuttelend.
Ik ben van mening dat terudringen van het aantal verkeersdoden beter te bereiken is door het handhaven van de bestaande regels/wetten.
In plaats van domweg achter een camera mensen te fotograferen die te hard rijden.

Iedere verkeersdeelnemer heeft evenveel recht op gebruik van de weg, maar dus ook evenveel recht op controle. Idea

Inderdaad is het ook bij mij een standaard volgorde: starten, gordel en licht.
Maar licht aan is een keuze die ik heb en dat mag van mij zo blijven.

Groet, piet

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2008 08:49 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:
Arjan Verkade schreef:

Hebben veel moderne auto’s al niet automatisch aanschakelende verlichting (ik kan me herinneren dat Digidaan dit ook heeft). Die zweedse schakeling kwam ik ook wel eesn tegen in een huurauto. Die zet gewoon het licht aan als je het contact aanzet.

DAn heb je vervolgens een radio die over het contact gaat. Wil je op de camping ff de radio aanzetten gaan die verdomde lichten ook weer aan!! Dit werd dan wel weer onderdrukt als je je stadslichten aanzette… GAat de accu wat minder snel leeg.

Nee, ik ben er best van overtuigd dat licht aan ook overdag onder diverse omstandigheden voordelen biedt en ik knip zeker als de R in de maand zit standaard de lichten aan, maar ik heb er een hekel aan dat zoiets opgelegd wordt omdat enkele mensen met het IQ van een meelworm er blijkbaar van uitgaan dat licht alleen maar is om zelf te zien en dus ook in de stromende regen of half schemer nog zonder licht rijden.

Wij hebben hier thuis ook een Xsara met automatisch inschakelende verlichting. Alleen deze gaat automatisch aan als het donkder wordt, of als je een tunnel in rijdt. En dit is ook heel simpel uit te schakelen wanneer je dit niet wil Wink
Ik ga er vanuit dat het systeem bij Daan hetzelfde is Wink

Zoals je zegt van de radio dat kan simpel opgelost worden door alleen de verlichting te laten branden als de motor draait. Het lijkt me zowiezo niet goed voor de lampjes om aan te staan tijdens het starten van de motor. Bij een zwakke accu ook niet echt handig Wink

Profiel  

C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 23 januari 2008 11:40 PM
  [ # 21 ]

Beter geen regering dan.
Zelf rij ik meestal ook met lichten aan voor beter gezien te worden,
geen overdreven luxe gezien de bende idioten op de baan.

Uit de Gazet van Antwerpen

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 januari 2008 11:56 PM
  [ # 22 ]

Hihi, nou kun je Xeon lampen ook spaarlampen noemen.  Cool

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 januari 2008 12:00 AM
  [ # 23 ]

Betuttelend? Ja, je hebt gelijk. Maar goed, wat doe je ertegen? Aan de andere kant (ik heb er eens op gelet): vrijwel iedereen rijdt al met licht aan overdag. En uiteindelijk gaat het net als met de regel dat er een boete staat op het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs. In het begin wordt er strikt op gehandhaafd, en na verloop van tijd haalt ook de politie weer zijn schouders op. (Tenzij je bijdehand gaat doen als je eens aangehouden wordt, dan pakken ze je op alles waar ze je maar op kunnen pakken.)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 24 januari 2008 12:03 AM
  [ # 24 ]
C4 Berline schreef:

Uit de Gazet van Antwerpen

Altijd lachen: die zuunige Hollanders… Wink

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 24 januari 2008 12:06 AM
  [ # 25 ]

Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7801

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 januari 2008 12:06 AM
  [ # 26 ]

Ik denk dat ik dan maar mijn mistlampen vervang voor 100 watt H3 en deze ook permanent ga gebruiken.

‘Maar agent, ik moet toch licht dragen overdag?’

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 24 januari 2008 12:14 AM
  [ # 27 ]
patrijsraam schreef:

Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan

Het controlelampje voor mistachterlicht is anders wel degelijk een checkpunt voor de APK. Gek genoeg zijn controlelampjes voor mistvoorlichten en grootlicht weer geen checkpunt.

Profiel  

patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 24 januari 2008 12:22 AM
  [ # 28 ]
patrijsraam schreef:

gr. Jan

Wat ik er mee bedoelde ;is dat er zoveel mensen rondrijden met verkeerde verlichting

Profiel  

C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 24 januari 2008 08:53 AM
  [ # 29 ]
patrijsraam schreef:

gr. Jan

Duurdere zeker Evil or Very Mad Mistlichten als het niet hoort en geen richtingsaanwijzers als het wel hoort.
Je zou bijna denken dat het opties zijn bij de duurdere duitse merken.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 24 januari 2008 12:16 PM
  [ # 30 ]
C4 Berline schreef:

Je zou bijna denken dat het opties zijn bij de duurdere duitse merken.

Sja, over het verkeerd voeren van verlichting kun je tegenwoordig ook al een forum volkalken. Mistlampen worden zowel voor als achter regelmatig gevoerd als het totaal niet nodig is. Riching aangeven blijkt moeilijk te zijn en dimmen is soms ook wel veel moeite. En toch is dat al door wetgeving afgedekt.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook