15 januari mijn C4GP 2.0 i exclusive gekregen.
Vandaag 800 km gestuurd.
Eerste indrukken:
Auto is windgevoeliger en moet vaker worden gecorrigeerd dan de V50 2.0D die ik voorheen reed. Dit wist ik natuurlijk al het hoort nu eenmaal bij dit hogere model auto.
EB6V super. Toch zo’n 30 minuten file gereden zonder een pijnlijk linkerbeen te krijgen. Wil nooit meer anders en is fijner dan een echte automaat. (uit ervaring)
Dubbelbeelden; ja ze zijn er zeker, maar minder hinderlijk dan ik wel eens lees. Dit is natuurlijk persoonlijk.
2.0 benzinemotor; is veel soepelder dan verwacht. Ik had dus de 2.0 HDIf (is bij Volvo de 2.0D) en verwachte een stap terug te moeten. Natuurlijk maakt de benzine auto meer rpm maar dit doet hij erg stil. Ook van onder uit boven verwachting veel trekkracht.
Stoelen: exclusive stoelen zitten beter dan de Volvo stoelen en die zijn sinds jaar en dag alomgeprezen.
Gimmicks: je raakt niet uitgekeken. Vooral het RT4 systeem is indrukwekkend hoewel het pack Hifi iets minder is qua geluid dan het High Performance pack van Volvo.
Conclusie: de enige juiste keuze gemaakt
PS De kids hoor ik ook niet meer ze willen alleen nog maar op de derde rij zitten.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Het laten staan van schuifknop naar links of rechts voor de optie “stoeprand” van de spiegels, staat ook in mijn manual. Maar (zoals hiervoor en ergens in een andere topic geschreven) na lang zoeken en uitproberen, bleek het niet te kunnen zonder geheugen module in de stoelen. Je schrijft ook over M1 en M2, hier werkt het dus bij. Dit is één van de 2 opties die bij mij er niet op zitten en dus reageren de spiegels niet op de stoeprand stand.
Huh? Net even uitgeprobeerd,en het werkt bij mij wel: achteruitrijden en schuifje naar links of rechts verdraait de spiegels. Terwijl ik wel een exclusive heb, maar geen leer, en geen electrische stoelverstelling…
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bij de Picasso zit het er wel altijd op. Hij heeft het over een berline…
Ok thnx, dat had ik gemist…
Toch wel lastig die twee modellen in één forum
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Casey schreef:Ok thnx, dat had ik gemist…
Toch wel lastig die twee modellen in één forum
Nee hoor, gewoon even onder avatar kijken en daar staat meestal het model wel vermeld
Maar ik moet toegeven dat ik in het begin dit ook lastig vond
soldier schreef:15 januari mijn C4GP 2.0 i exclusive gekregen.
Vandaag 800 km gestuurd.
Eerste indrukken:Auto is windgevoeliger en moet vaker worden gecorrigeerd dan de V50 2.0D die ik voorheen reed. Dit wist ik natuurlijk al het hoort nu eenmaal bij dit hogere model auto.
soldier schreef:Nou heb je de afgelopen dagen ook wel heel veel wind gehad hè
Mijn gevoel is dat ‘t mede afhangt van je wielmaat. Proefgereden met 1.6 op 16” en heb nu zelf de 18” velgen. Platter rubber + bijpassende hogere bandendruk zou ‘m wel ‘ns wat koersvaster kunnen maken (maar ook gevoeliger voor oneffenheden en langsrichels natuurlijk)EB6V super. Toch zo’n 30 minuten file gereden zonder een pijnlijk linkerbeen te krijgen. Wil nooit meer anders en is fijner dan een echte automaat. (uit ervaring)
Nou… beter dan een echte automaat!? Dat gaat wel héél ver. Zeker als je ‘t met de moderne 5 en 6bak automaten vergelijkt. Op de 53.000 euri’s van mijn Picasso maakte die 1000 euro meerprijs voor de echte automaat me niet uit, maar toch gekozen voor EB6V vanwege; ‘k vind ‘t een hele leuke technische vinding en ‘t scheelt een hele slok in brandstofverbruik. (waar ik m’n schuldgevoel voor het 3 jaar met een getunede Alfa GT 3.2 - 1 op 6,5 op super 98 - een beetje mee afkoop
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Mijn ervaring met de EB6V is beter dan die met volautomaten. Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik vind het prettig om zelf schakelmomenten te bepalen ofwel door de flippers ofwel door het licht heffen van je voet.
Persoonlijk vele km ervaring in Audi A4 2.5 tdi multitronic (eigenlijk een van Doorne systeem) en met de Volvo S40 2.4 5 cylinder met automatische 5 bak.
Ik waardeer een automatische bak het meest tijdens stadsverkeer en tijdens het meer en meer voorkomende file rijden/ stop and go werk.
De EB6V is voor mij het beste van 2 werelden, inmiddels na 1 week 2500 km ervaring.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Ik kijk het nog even aan, heb bewust voor deze bak gekozen maar ook omdat ik geen zin in een duurdere 2 liter icm auto bak had maar ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt. Inmiddels 5000 kilometer gereden en heb het idee dat de auto ook zuiniger begint te worden,
Ik laat mijn ervaringen horen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Quote : Gimmicks: je raakt niet uitgekeken. Vooral het RT4 systeem is indrukwekkend hoewel het pack Hifi iets minder is qua geluid dan het High Performance pack van Volvo.
Dit moet ik gelukkig terugnemen. Mijn grootste probleem was het naar mijn idee niet persoonlijk kunnen instellen van de klankkleur. Ik dacht dat er slechts de mogelijkheden waren die voorgeprogrammeerd waren. Nogmaals op de muzieknoten toets drukken gaf de oplossing ops:
Treble, Bass en Balance zijn wel prima instelbaar, met als gevolg een voor mij nu wel uitstekende instelling.
Ik had naar mijn idee het instructieboekje goed doorgenomen….......
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
soldier schreef:Quote : Gimmicks: je raakt niet uitgekeken. Vooral het RT4 systeem is indrukwekkend hoewel het pack Hifi iets minder is qua geluid dan het High Performance pack van Volvo.
Dit moet ik gelukkig terugnemen. Mijn grootste probleem was het naar mijn idee niet persoonlijk kunnen instellen van de klankkleur. Ik dacht dat er slechts de mogelijkheden waren die voorgeprogrammeerd waren. Nogmaals op de muzieknoten toets drukken gaf de oplossing ops:
Treble, Bass en Balance zijn wel prima instelbaar, met als gevolg een voor mij nu wel uitstekende instelling.Ik had naar mijn idee het instructieboekje goed doorgenomen….......
ja, maar in het instructieboekje vind ik persoonlijk veel te weinig informatie over de radio, wat zo’n problemen als bij u in de hand werkt, zelf heb ik het boekje ook uitgespit om te vinden of wma ook afspeelt of enkel mp3 en in welke bitrate, niks van in te vinden, ook niet over de klankinstellingen, zoals ‘automatische volume verhoging’, waar slaagt dat nu op? is het volume hoger bij sneller rijden, of is het hoger bij verkeersinformatie? vind wel, dat daar wat meer informatie over had mogen staan, is toch maar hooguit 1 bladje papier extra , verder perfecte auto, niks op aan te merken (behalve dan beetje hoger verbruik dan verwacht, maar dat is een ander draadje )
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.