2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
natte kofferbak
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 januari 2008 12:51 AM
  [ # 16 ]

Re: probeer de achterlichten eens

Robert 2liter16V98 schreef:

Ook ik heb water in de kofferbak gehad. Bij mij was de oorzaak de rubber afdichtstrip rond de achterlichten.

Ga ik zeker even bekijken!

Met de afwatering van het schuifdak ben ik nog niet bezig geweest.

Verder merk ik dat de kofferbak links niet helemaal goed sluit. Als hij dicht is, kan je hem links nog iets naar beneden drukken. Rechts kan dit niet. Kan dit lekkage veroorzaken?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 januari 2008 12:54 AM
  [ # 17 ]

dan zou op die bewuste plek,Uw rubber toch moeten nat zijn.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 januari 2008 12:57 AM
  [ # 18 ]

Bij mij is het niet het achterlicht. Ik alle bekleding weggehaald, en zie het water lopen uit de dubbelde constructie van de C stijl. Het punt licht ook hoger dan de achterlichten. Heb vanmiddag wel de 3 bevestigingsgaten van de dakdrager dicht gemaakt. Hoop dat het dat was Confused:

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 januari 2008 01:00 AM
  [ # 19 ]
verkuilm schreef:

Bij mij is het niet het achterlicht. Ik alle bekleding weggehaald, en zie het water lopen uit de dubbelde constructie van de C stijl. Het punt licht ook hoger dan de achterlichten. Heb vanmiddag wel de 3 bevestigingsgaten van de dakdrager dicht gemaakt. Hoop dat het dat was Confused:

kan jij mijn vraag nog ff beantwoorden,of debekleding er af kan ,zonder te beschadigen? Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 januari 2008 01:13 AM
  [ # 20 ]

Bekleding kan makkelijk los, is ook eenvoudig weer netjes terug te plaatsen. De C stijl is eigenlijk het onderdeel waar de achterklep op ligt, en waar het zij ruitje op gelijkt zit.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 januari 2008 09:59 PM
  [ # 21 ]

Nou van het weekend het een ander afgekit, de schroefgaten voor de dakdragers en onder het achterklep rubber, maar helaas geen verschil Sad

Wat wel positief is, mijn blauwe V6 heeft het niet had nu dus ook in de rgen gestaan, maar blijft kurk droog.
Ben nou aan het speuren in werkplaatshandboeken, staan een hoop plaatjes in van de carosserie.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 22 januari 2008 10:25 PM
  [ # 22 ]

‘k heb het nog niet gevonden…. Crying or Very sad
Het lijkt me sterk dat het via de rubbers lekt. Deze zitten op een opstaande rand en de achterklep valt daar weer overheen.
De achterlichten van binnen bekeken en bevoeld, deze zijn droog.

Volgende stap is de bevestiging van de gasveren en de gaten voor de dakdrager. Dichtkitten met wat? Siliconenkit?
Ook nog op zoek naar de afwatering van het schuifdak.

Blooper1963 schreef:

Ik heb ook zo een plastieken opendak zitten,maar het plafond,in de XM,blijft droog!

Wat bedoel je met “plastieken”? Ik heb er eentje van glas in zitten…
Overigens blijft bij mij ook het dak droog. Maar de kofferbak staat blank!  Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 januari 2008 10:32 PM
  [ # 23 ]

de bervstiging van de gasveer heb ik ook gedaan, geen verschil.
Zou zomaar kunnen dat je dezelefde lekage hebt als ik Idea
Kitten doe ik Techobond, carosserie kit, duur maar geweldig.
Kit er alles mee ook in huis!
Heb vavaond nog wat dicht gekit, in de hoek bij het scharniet en het achterste ruitje, zit ook een gat, wat zo hoort. Echter op tekening kan ik zien dat onder de ruit een water afvoer zit, mischien is die wel niet goed.
Wie zien het weer bij de volgende bui!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2008 10:37 PM
  [ # 24 ]
par eXeMple! schreef:

‘k heb het nog niet gevonden…. Crying or Very sad
Het lijkt me sterk dat het via de rubbers lekt. Deze zitten op een opstaande rand en de achterklep valt daar weer overheen.
De achterlichten van binnen bekeken en bevoeld, deze zijn droog.

Volgende stap is de bevestiging van de gasveren en de gaten voor de dakdrager. Dichtkitten met wat? Siliconenkit?
Ook nog op zoek naar de afwatering van het schuifdak.

Blooper1963 schreef:

Ik heb ook zo een plastieken opendak zitten,maar het plafond,in de XM,blijft droog!

Wat bedoel je met “plastieken”? Ik heb er eentje van glas in zitten…
Overigens blijft bij mij ook het dak droog. Maar de kofferbak staat blank!  Wink


Yep! ook in glas dan.
Ik bedoelde het doorzichtige schuifdak.
Maar jij kan het ook niet beter verwoorden: dak droog,en ONDER de koffermat nat!! bovenkant mat is slechts klamp,vochtig,maar de onderkant,dus het dikke isolatiemateriaal is verzopen.
@Verkuilm: heb je ook de scharnierplaatjes nagekeken,van de kofferklep,welke aan de carrosserie vast geschroefd zijn?? daar heb ik bij mij ook al (lees verouderde) kit zien tussen zitten,misschien komt het bij mij van daar??
Ik dnk er sterk aan om de mat er uit te halen en de kofferbak helemaal droog te maken,doppen, en dan nat te regenen met een tuinslang en zien,zoals verkuilm zegt,of het niet uit die dubbele constructie komt.  Sad

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2008 10:56 PM
  [ # 25 ]

Kijk goed naar de achterlichten . Ik vond bij mijn XM dat het plastic lipje aan hat achterlicht aan de “natte” kant in de kofferbak afgebroken was. Dit doet de lamp wanneer je de moeren aandraait iets wat kantelen ( schanieren zodat hij denk ik symmetrisch afdicht ).

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 januari 2008 11:19 PM
  [ # 26 ]

Even wat oude berichten van mij bij elkaar geplakt:

Mijn kofferbakmat voelde ook droog aan totdat ik hem er een keer uit wilde halen. Het ding was niet te tillen, zoveel liter water zat er in de isolatielaag… Het water stroomde naar binnen bij de aansluiting van het dak aan de C- of D-stijl(?) achter het rechter scharnier van de achterklep. Tussen de dubbele bodem van de goot naast de klep kwam het water met stralen tegeljk achter/onder de bekleding van de kofferbak (rechts achter) terecht, meer dan een meter van het lek vandaan.
Het heeft mij weken gekost voor ik de oorzaak gevonden had. Iedere keer dacht ik het opgelost te hebben; was na de eerste de beste plensbui de kofferbak weer een aquarium. Op het laatst ben ik zelf in de auto gaan zitten en heb een van m’n kinderen met de tuinslang in alle naden en kieren laten spuiten.
Bij mij zat aan de rechterkant te weinig, of na al die jaren ingedroogde kit tussen het dak en het kofferbakframe/c-stijl. Toen ik aan de binnenkant van de auto de plastic bekleding in de achterste hoek weg haalde zag ik zelfs daglicht als de klep los stond. Na volplempen met kit nooit meer lekkage gehad!

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 januari 2008 01:47 AM
  [ # 27 ]

JanO, dat moet zijn, ik heb daar vanavond kit in gesmeerd, het gaat dan om de plek naast de achterklepscharnier, precies waar het zijruitje ophoud en kofferbak frame begint. Ik heb het van buiten gedaan, hoop dat het net zo effectief is. Maar wat jij beschrijft past precies bij mijn beeld.


Bij mij zijn het beslist niet de achterlichten, dat kan ik nu goed zijn nu alle bekleding weg is

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 januari 2008 02:15 AM
  [ # 28 ]
verkuilm schreef:

JanO, dat moet zijn, ik heb daar vanavond kit in gesmeerd, het gaat dan om de plek naast de achterklepscharnier, precies waar het zijruitje ophoud en kofferbak frame begint. Ik heb het van buiten gedaan, hoop dat het net zo effectief is. Maar wat jij beschrijft past precies bij mijn beeld.


Bij mij zijn het beslist niet de achterlichten, dat kan ik nu goed zijn nu alle bekleding weg is

moest ‘t het achterlicht zijn,zou de mat(in mijn geval) bovenkant ook kletsnat moeten zijn!
Dit is niet ‘t geval.
kunnnen julie een foto posten van wat je gekit hebben, aan de scharnier??
Verkuilm of JanO??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 januari 2008 12:24 PM
  [ # 29 ]
verkuilm schreef:

JanO, dat moet zijn, ik heb daar vanavond kit in gesmeerd, het gaat dan om de plek naast de achterklepscharnier, precies waar het zijruitje ophoud en kofferbak frame begint. Ik heb het van buiten gedaan, hoop dat het net zo effectief is. Maar wat jij beschrijft past precies bij mijn beeld.

Zag je, net als JanO daar kieren of gaten in de kit zitten?
Ik ga zaterdag ook eens dat punt aan een inspectie onderwerpen.
Zoals Blooper zegt: een fotootje zou welkom zijn!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 januari 2008 12:27 PM
  [ # 30 ]

Dit soort berichten doen mensen spontaan de kofferbak induiken… mij dus ook.

Hoewel ik met stevige regen zo nu en dan wel een klein sliertje water over het zonnescherm zie lopen aan de kant van de bijrijder kan ik in de bak of waar dan ook nergens water vinden.

Dat “straaltje”  over het zonnegordijntje, is dat iets wat er hier meer hebben ?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook