Ik heb binnenkort, de winter loopt op z’n laatste benen en op de meeste plekken begint het weer te kriebelen, nieuw rubber nodig.
Vraag me niet waarom , maar ik wil bij Michelin blijven.
Is de enige keus die ik dan in breedte 205 heb die Energy banden ????
Ik zocht eigelijk de Michelin HX MXM Die heb ik destijds on der een opel astra sport lease gehad en die waren top…. Xsalto is ook top, dat zit onder de zx.
Maar goed, ben ik met Michelin en 15"nu echt veroordeeld tot die energy dingen ??? Dat is nu eenmaal niet direct het beste dat ze te beiden hebben namelijk….
Waarom per se Michelin? Als je goede banden wil, moet je bij michelin al iets van primacy’s nemen. En die zijn erg duur.
Wil je niet de hoofdprijs betalen en toch michelins, ben je veroordeeld tot Energy’s. En om nou op dat soort klotebanden te gaan rijden alleen omdat je per se michelin wil….
Zelf heb ik op de BX 4 Fulda Carat Progresso’s. Komen uit de tests altijd goed, en zijn niet te duur. Ze bevallen me prima, lekker veel grip. Op de XM heb ik er 2 van.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik heb michelin primacy als zomerband onder mijn XM en dat is 205 breed en 15”.
Als je nog energy’s wil hebben laat het maar weten, die heb ik nog in de schuur liggen.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb ook nog 4 energys voor je samen voor 150 eu.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wat een aanbod opeens…
Dat ik Michelins wil hebben.. tsja… waarom, je bent eraan gewend en het bevalt. Pirelli heb ik ook wel gehad en dat ging prima, alleen in verhouding zijn die juist duurder ivm de km die je er niet mee kunt afleggen.
easternnl, ho edoe jij dat dan , want ik blijf steeds op die energy’s uitkomen, waar ik ook kijk. Ook op de Michelin site.
Bogaard, hoeveel mm hebben die energy’s van jou nog dan ? Voor sommigen wat decadentr, maar banden gaan bij mij eraf zodra er minder dan 3 mm op zit. 4 is gevaren zone, 3 is exit.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
hogere topsnelheid ingeven.
Dan kom je bij de primacy’s
Gevonde, maar dan weet ik nu idd ook dat er meerdere primacy’s zijn wat dat betreft. Deze heb ik een keer gehad o peen leasebak. Heb ik er per direct onderuit laten halen.
Die dingen hebben een zeer beroerde waterafvoer. Met een wiel ghad ik steeds aquaplanning.
Vind deze banden ook vreemd. Links perst de band het water van binnen naar buiten, recht van buiten naar binnen
Ik vind de energy een prima en comfortabele band, niks mis mee.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb ze gekocht om ooit eens onder de SM te leggen maar daar kom ik niet aan toe. Er zit nog 5 a 7 mm profiel op.
En ik heb de ruimte nodig…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb tijdenlang gezocht naar goeie banden voor onder de xm. Daarvoor kocht ik voor welgeteld 58 euro per band ex monteren 4 steengoeie Vredesteins voor de cabriolet, een maand geleden kocht ik 4 Michelin Energy’s. Eerste de beste plensbui, geen enkele verbetering ten opzichte van de 2mm continental regenbanden die er onder zaten!
Energy’s zijn leuke banden, maar zeker niet geschikt voor nat wegdek. Keihard, dus goed voor het verbruik en levensduur, maar ik heb er spijt van!
Overigens kostten die banden totaal incl balanceren en monteren etc 310euro! Oh, en da’s uiteraard gewoon nieuw! Aanrader dus. (pb maar voor het adres).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik ging van Firestones met aquaplaining naar Energy’s en dat was een verschil van dag en nacht. Geen problemen meer met natte en zompige wegen en een veel stillere auto. Volgens mij een prima bandje voor de XM, comfortabel en stil, maar niet geschikt voor omstandigheden die je op het circuit kunt verwachten. Maar daar kom ik niet met de XM.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Als ik niet al een setje primacy’s had liggen dan zou ik de pirelli p6 of p7 nemen. Hiervoor altijd pirelli gereden en erg tevreden over geweest.
Ik rijd met mijn Jaguar op Pirelli, ook prima bandje en eindelijk van die hinderlijke hoogteslag af welke kennelijk bij Dunlop hoort.
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Moet toch 205/60R15 zijn? Of 205/65R15?
Zolang de voorraad strekt, maar niet goedkoop..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik vind de energy een prima en comfortabele band, niks mis mee
Totdat je een keer vlot een bocht wil nemen, of het regent… ze gaan erg lang mee, dat dan weer wel, maar dat komt doordat ze totaal geen grip hebben. Voor mij nooit meer energy’s in elk geval.
Harm schreef:Ik vind de energy een prima en comfortabele band, niks mis mee
Totdat je een keer vlot een bocht wil nemen, of het regent… ze gaan erg lang mee, dat dan weer wel, maar dat komt doordat ze totaal geen grip hebben. Voor mij nooit meer energy’s in elk geval.
das ook mijn gedachte een beetje. Hoewel de xm geen wagen is om mee te scheuren wil ik wel graag een band die grip heeft in de regen. Das nu net waar de energy niet zo best scoort.
Overigens, ik heb even op MP naar energy’s gekeken en dan blijkt dat ze er met verschillende soorten profiel zijn :