Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien is het een idee om bij de verkoop van nieuwe auto’s zo’n module in te bouwen dat zodra je de auto start de lichten branden, net zoals ze in het Noorden ook hebben
Over een aantal jaar rijden dan de meeste auto’s gewoon met licht aan
Arjan Verkade schreef:Misschien is het een idee om bij de verkoop van nieuwe auto’s zo’n module in te bouwen dat zodra je de auto start de lichten branden, net zoals ze in het Noorden ook hebben
Over een aantal jaar rijden dan de meeste auto’s gewoon met licht aan
Hebben veel moderne auto’s al niet automatisch aanschakelende verlichting (ik kan me herinneren dat Digidaan dit ook heeft). Die zweedse schakeling kwam ik ook wel eesn tegen in een huurauto. Die zet gewoon het licht aan als je het contact aanzet.
DAn heb je vervolgens een radio die over het contact gaat. Wil je op de camping ff de radio aanzetten gaan die verdomde lichten ook weer aan!! Dit werd dan wel weer onderdrukt als je je stadslichten aanzette… GAat de accu wat minder snel leeg.
Nee, ik ben er best van overtuigd dat licht aan ook overdag onder diverse omstandigheden voordelen biedt en ik knip zeker als de R in de maand zit standaard de lichten aan, maar ik heb er een hekel aan dat zoiets opgelegd wordt omdat enkele mensen met het IQ van een meelworm er blijkbaar van uitgaan dat licht alleen maar is om zelf te zien en dus ook in de stromende regen of half schemer nog zonder licht rijden.
Ik heb het oude draadje maar op slot gezet.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164851&highlight=drl
Gaan we met deze verder.
Ik heb altijd mijn licht aan!
Ik ben het toch wel met mpostma eens, het is betuttelend.
Ik ben van mening dat terudringen van het aantal verkeersdoden beter te bereiken is door het handhaven van de bestaande regels/wetten.
In plaats van domweg achter een camera mensen te fotograferen die te hard rijden.
Iedere verkeersdeelnemer heeft evenveel recht op gebruik van de weg, maar dus ook evenveel recht op controle.
Inderdaad is het ook bij mij een standaard volgorde: starten, gordel en licht.
Maar licht aan is een keuze die ik heb en dat mag van mij zo blijven.
Groet, piet
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Arjan Verkade schreef:Misschien is het een idee om bij de verkoop van nieuwe auto’s zo’n module in te bouwen dat zodra je de auto start de lichten branden, net zoals ze in het Noorden ook hebben
Over een aantal jaar rijden dan de meeste auto’s gewoon met licht aan
Hebben veel moderne auto’s al niet automatisch aanschakelende verlichting (ik kan me herinneren dat Digidaan dit ook heeft). Die zweedse schakeling kwam ik ook wel eesn tegen in een huurauto. Die zet gewoon het licht aan als je het contact aanzet.
DAn heb je vervolgens een radio die over het contact gaat. Wil je op de camping ff de radio aanzetten gaan die verdomde lichten ook weer aan!! Dit werd dan wel weer onderdrukt als je je stadslichten aanzette… GAat de accu wat minder snel leeg.
Nee, ik ben er best van overtuigd dat licht aan ook overdag onder diverse omstandigheden voordelen biedt en ik knip zeker als de R in de maand zit standaard de lichten aan, maar ik heb er een hekel aan dat zoiets opgelegd wordt omdat enkele mensen met het IQ van een meelworm er blijkbaar van uitgaan dat licht alleen maar is om zelf te zien en dus ook in de stromende regen of half schemer nog zonder licht rijden.
Wij hebben hier thuis ook een Xsara met automatisch inschakelende verlichting. Alleen deze gaat automatisch aan als het donkder wordt, of als je een tunnel in rijdt. En dit is ook heel simpel uit te schakelen wanneer je dit niet wil
Ik ga er vanuit dat het systeem bij Daan hetzelfde is
Zoals je zegt van de radio dat kan simpel opgelost worden door alleen de verlichting te laten branden als de motor draait. Het lijkt me zowiezo niet goed voor de lampjes om aan te staan tijdens het starten van de motor. Bij een zwakke accu ook niet echt handig
Beter geen regering dan.
Zelf rij ik meestal ook met lichten aan voor beter gezien te worden,
geen overdreven luxe gezien de bende idioten op de baan.
Uit de Gazet van Antwerpen
Hihi, nou kun je Xeon lampen ook spaarlampen noemen.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Betuttelend? Ja, je hebt gelijk. Maar goed, wat doe je ertegen? Aan de andere kant (ik heb er eens op gelet): vrijwel iedereen rijdt al met licht aan overdag. En uiteindelijk gaat het net als met de regel dat er een boete staat op het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs. In het begin wordt er strikt op gehandhaafd, en na verloop van tijd haalt ook de politie weer zijn schouders op. (Tenzij je bijdehand gaat doen als je eens aangehouden wordt, dan pakken ze je op alles waar ze je maar op kunnen pakken.)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
C4 Berline schreef:
Uit de Gazet van Antwerpen
Altijd lachen: die zuunige Hollanders…
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat ik dan maar mijn mistlampen vervang voor 100 watt H3 en deze ook permanent ga gebruiken.
‘Maar agent, ik moet toch licht dragen overdag?’
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
patrijsraam schreef:Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan
Het controlelampje voor mistachterlicht is anders wel degelijk een checkpunt voor de APK. Gek genoeg zijn controlelampjes voor mistvoorlichten en grootlicht weer geen checkpunt.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
patrijsraam schreef:Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan
Wat ik er mee bedoelde ;is dat er zoveel mensen rondrijden met verkeerde verlichting
patrijsraam schreef:Het verbaasd mij alleen dat er veel auto’s rondrijden in de goedkopere prijskasse. zonder controle lampje’s voor grootlicht en mistachterlicht.
gr. Jan
Duurdere zeker Mistlichten als het niet hoort en geen richtingsaanwijzers als het wel hoort.
Je zou bijna denken dat het opties zijn bij de duurdere duitse merken.
C4 Berline schreef:Je zou bijna denken dat het opties zijn bij de duurdere duitse merken.
Sja, over het verkeerd voeren van verlichting kun je tegenwoordig ook al een forum volkalken. Mistlampen worden zowel voor als achter regelmatig gevoerd als het totaal niet nodig is. Riching aangeven blijkt moeilijk te zijn en dimmen is soms ook wel veel moeite. En toch is dat al door wetgeving afgedekt.