De KH-20-BY .... bestaat hij nog?
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 25 januari 2008 09:13 AM

Toen ik een aantal jaar geleden nog een type1 BX reed had mijn oom ook een type 1 van de eerste serie ( de KH-20-BY )
nadat hij stopte met auto rijden ( een paaltje was de boosdoener) heb ik de auto nog een jaar gehad, en daarna verkocht.
Maar ik vraag me af of deze BX nog leeft! Smile
p.s. als hij nog left hij heeft bij 150 000 km een nieuwe koppakking gekregen!

Greetz Ruud

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 25 januari 2008 10:02 AM
  [ # 1 ]

volgens rdw.nl bestaat ie niet meer.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 25 januari 2008 07:55 PM
  [ # 2 ]

xbxg was de laatste eigenaar waar ik van weet - wat hij er uiteindelijk mee gedaan heeft weet ik niet. Ik vermoed sloop.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 26 januari 2008 01:20 AM
  [ # 3 ]
karel schreef:

xbxg was de laatste eigenaar waar ik van weet - wat hij er uiteindelijk mee gedaan heeft weet ik niet. Ik vermoed sloop.

Wouter heeft hem nog verkocht, maar ik weet niet wie de nieuwe eigenaar is geworden… Volgens mij zou ie gerestaureerd worden..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 januari 2008 03:06 PM
  [ # 4 ]

Ik kan me vaag iets herinneren dat deze auto veel rotter was dan aanvankelijk gedacht werd en daarom gesloopt is - maar ik kan me vergissen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 30 januari 2008 09:47 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de KH-20-BY ruim 2 jaar in mijn stalling gehad. De plannen waren grootst, maar bij gebrek aan geld, tijd en ruimte, heb ik ‘m toen verkocht aan een monteur van Citroëngarage Knopper in Utrecht. Hij had zelf al een hele mooie witte 16 TRS type gerestaureerd ( klik en klik ), dus was de BX in goede handen.

Enkele maanden geleden sprak ik de eigenaar weer en vroeg ‘m naar de KH-20-BY. Hij vertelde me dat bij de demontage van het dashboard bleek, dat ook daar schade zat en volledig rot was op onvoorziene plekken. Het zou me niet verbazen indien dit komt door de flinke schade aan de achterkant van de BX. Alle bruikbare onderdelen, zoals het bruine interieur en de motor, zijn bewaard en het karkas is naar de sloop gegaan. Naar ik begreep was er echt niks meer mee te beginnen.

Ik heb er toch nog zo’n 500 km mee gereden, ondanks dat ie nog oude kentekenplaten en al jaren geen APK meer had. De km-stand bedroeg toen 160.000 km.

Helaas, maar weer een origineel Nederlandse ‘83-er minder in Nederland.

Om de herinneringen hoog te houden toch nog wat foto’s van dit BX’je:

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 30 januari 2008 09:50 PM
  [ # 6 ]

Wat een plaatje was dat!! Ik kan me voorstellen dat alles geprobeerd is om ‘m te redden.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 31 januari 2008 12:21 AM
  [ # 7 ]
B_iks schreef:

Wat een plaatje was dat!! Ik kan me voorstellen dat alles geprobeerd is om ‘m te redden.

Sja, ik heb ‘m nog gezien voordat XBXG ‘m kreeg maar ik vond dat ie toen al wel duidelijk “over zijn hoogtepunt heen” was.
Dat zie je op die fotoos misschien niet zo; het ding stond ook vol met vocht meen ik me te herinneren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 31 januari 2008 12:51 AM
  [ # 8 ]

Dat kan ik me niet herinneren. Het vocht wat wél aanwezig was in het interieur, was LHM… De remservo lekte op de plek waar het rempedaal de rubberen knop van de remservo raakt, net achter de pedalen dus. De lekkage was fors. Gladheid alom onder de 3 pedalen. Daarom had ik voorzorgsmaatregelen genomen en een oude theedoek om elke pedaal gebonden. Zo bleef ik grip hebben op alle pedalen tijdens het rijden, al zag het er wel wat spartaans uit.  Rolling Eyes

Die lekkage trad overigens alleen op tijdens het remmen. Hoe lang deze lekkage al bestond, wist ik niet bij de aankoop van de KH-20-BY.
In hoeverre de hoeveelheid LHM rondom de pedalen heeft geleid tot een grote mate van rottigheid in het schutbord, is achteraf moeilijk in te schatten.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 31 januari 2008 01:37 AM
  [ # 9 ]
XBXG schreef:

Hoe lang deze lekkage al bestond, wist ik niet bij de aankoop van de KH-20-BY.
In hoeverre de hoeveelheid LHM rondom de pedalen heeft geleid tot een grote mate van rottigheid in het schutbord, is achteraf moeilijk in te schatten.

Het lekte al toen Jan ‘m ophaalde. LHM veroorzaakt geen rottigheid; dat schutbord was denk ik al rot voordat de achterschade ontstond.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 31 januari 2008 02:25 AM
  [ # 10 ]

Die foto’s van de loods hebben wel meer interesse bij mij gewekt naar de verdere inhoud die hier staat!

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2008 01:31 PM
  [ # 11 ]

Conclusie:

Een hele mooie speciale BX die helemaal aan z’n eind was en wellicht terecht gesloopt is.

Emiel

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 31 januari 2008 09:45 PM
  [ # 12 ]

Ik denk dat je (helaas) de juiste conclusie hebt getrokken, Emiel.
De motor was nog erg goed en had nog maar 160.000 km gelopen. Als ik me goed herinner was er ook al eens een koppakking vervangen. Maar als de koets verrot is, is dat echt het einde. Jammer, want een beige BX type 1 kom je echt nooit meer tegen. Rolling Eyes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook