2 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Martin, morgen (eindelijk) ophalen!!
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 januari 2008 01:18 PM
  [ # 16 ]

Je hebt PB. Ik heb wat onderzoek gedaan naar Dinitrol en het schijnt dat Van Egmond en Gosliga de beste zijn. Van Egmond is duurder en heeft een lange wachtlijst.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2008 01:50 PM
  [ # 17 ]

Bij Dinitrol zou Van Egmond mijn 1e keus zijn… Op het CX-forum zijn er klanten van Gosliga, die meer van “volblubberen” schijnt te houden.

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 24 januari 2008 03:21 PM
  [ # 18 ]

Mooie wagen Smile

(10) radio inbouwen:

Bij mijn auto (uit interieur) was ik eerst lang op zoek naar een knap radiotje dat in het dashboardvakje past maar dat viel niet mee. Er komt nog bij dat je dan een antieke radio heb en er komt natuurlijk blik geluid uit.

Uiteindelijk ben ik het wat groter gaan aanpakken, hierbij heb ik alleen de hoedenplank moeten bewerken (2 ronde gaten) maar ik vond dat wel de moeite waard..
Het gaat allemaal ten koste van de orginaliteit..

De radio zelf (een nieuwe sony) heb ik bevestigd bij het handschoenenvakje, of zoals bij jou het flesjesvakje. Een kastje omheen gebouwd dus het valt niet zo op.
De spreakers heb ik onder de hoedenplank gemonteerd net zoals de versterker. alles netjes weggewerkt.. de subwoofer staat in de kofferbak
Je ziet eigenlijk alleen het frontje van de radio in de auto zelf.
Bij de DS kun je trouwens prima buiten horen wat je in de auto draaid van de het is veel blik natuurlijk Smile  Dat is soms leuk en soms niet maar het knalt wel

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 24 januari 2008 04:21 PM
  [ # 19 ]
patje74 schreef:

Owatrol is enkel een (prima!) roest-conserveringsmiddel.

Roest conserveer je niet, dat verwijder je. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 januari 2008 08:39 PM
  [ # 20 ]
DriverD schreef:

Bij Dinitrol zou Van Egmond mijn 1e keus zijn… Op het CX-forum zijn er klanten van Gosliga, die meer van “volblubberen” schijnt te houden.

Ik heb veel werk van Van Egmond gezien. En daarom gaan we dus naar Gosliga….liever teveel dinitrol dan na een paar jaar merken dat Van Egmond nogal zuinig is geweest…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2008 09:20 PM
  [ # 21 ]

Ok, maar dan moet ie voortaan wel ff de remschijven afdekken! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 januari 2008 10:11 PM
  [ # 22 ]
SAMBXSPORT schreef:

Roest conserveer je niet, dat verwijder je. Wink

Succes in de holle delen als dorpels met het verwijderen van roest.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2008 10:29 PM
  [ # 23 ]

Roest in de dorpels verwijder je inderdaad niet (zomaar). Daarom hebben de Duitsers die al die anti-roestmiddelen getest hebben eerst alle “kokers” een tijdje gecontroleerd laten roesten. Vervolgens hebben ze zeer veel anti-roestmiddelen getest waarbij Mike Sanders Fett veruit als beste uit de proef kwam en Owatrol als onvoldoende.

Test: Zie boven.

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2008 10:29 PM
  [ # 24 ]

Prachtige kar Mart! Al zou ik die gele kapjes op je verstraler laten zitten….

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 januari 2008 12:44 AM
  [ # 25 ]
DriverD schreef:

Roest in de dorpels verwijder je inderdaad niet (zomaar). Daarom hebben de Duitsers die al die anti-roestmiddelen getest hebben eerst alle “kokers” een tijdje gecontroleerd laten roesten. Vervolgens hebben ze zeer veel anti-roestmiddelen getest waarbij Mike Sanders Fett veruit als beste uit de proef kwam en Owatrol als onvoldoende.

Test: Zie boven.

Ik ken het artikel. Ze hebben de delen oppervlakkig laten roesten en zoals in het artikel staat is dat te vergelijken met een niet geconverseerde auto van 3 jr oud. Je hebt gelijk, dit is het enige gecontroleerde onderzoek dat er is en daar moeten we het dus mee doen. Mijn twijfel komt als de auto fors geroest is.
En weer on-topic: wat een prachtige DS !!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 januari 2008 11:59 AM
  [ # 26 ]

Nog 1 off-topic opmerking dan:

Ok, maar dan moet ie voortaan wel ff de remschijven afdekken!

Hear hear! Smile

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 25 januari 2008 12:34 PM
  [ # 27 ]

Ik wil best wel ff doorgaan op de antie roest behandeling,

Ik weet het ook nie meer nu,  huh

veel gelezen hier op het forum en er zijn nogal wat mensen fan van Dinitrol en van Owatrol. Er is ook iemand hier die een heel plan heeft geschreven hoe en waar te behandelen, die heb ik ook al uitgeprint.

Ik wil graag voorkomen dat mijn mooie DS gaat roesten, en wil daar best geld aan uitgeven om dat bij een bedrijf te laten doen maar ik wil wel zeker weten of ze het goed doen en met de juiste spullen.


Toen mijn eend klaar was hebben we die zelf een waxoil behandeling gegeven, dat waren wel allemaal nieuwe delen, (dorpels, platen enz.) die we met een compressor/venevelaar vol hebben gespoten met waxoil..
Volgens mij is dat ook wel lekker spul….

Wie? Ervaringen, adviezen, adressen, en prijzen!

dance

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 januari 2008 12:39 PM
  [ # 28 ]

Heb je

DE TEST

nu al gelezen? Dan moet het niet meer zo moeilijk zijn om een middel te kiezen, lijkt me… Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 januari 2008 12:51 PM
  [ # 29 ]
DriverD schreef:

Heb je

DE TEST

nu al gelezen? Dan moet het niet meer zo moeilijk zijn om een middel te kiezen, lijkt me… Very Happy

Nadeel van dat Mike sanders vet is wel dat het heet verwerkt moet worden. Voor een proffessionele behandeling niet zo’n probleem, maar als particulier wat lastiger. Dan is een middeltje uit een spuitbus dat je er zo inspuit toch handiger (zoasl bijv bij het blijkbaar matig presterende ML).

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 januari 2008 02:42 PM
  [ # 30 ]

Gewoon het Mike Sanders Fett in een oude frietpan en spuiten maar met die compressor, wat is daar moeilijk aan?

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook