remblokken bx vervangen
theohagtingius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 01 maart 2005 03:51 PM

Hoi,

Ik heb een BX uit 92 waar ik voor de remblokken moet vervangen.
Hoe doe ik dit?

Groeten Theo

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 maart 2005 04:06 PM
  [ # 1 ]

www.citroenbx.nl
Duidelijker kan haast niet.

Om de zuiger uitgedrukt te krijgen heb je een speciale sleutel nodig. Je kunt em echter ook met een grote schroevendraaier onder druk houden en dan (uit)draaien.

Vergeet niet het hele zooitje goed schoon te maken met remmenreiniger!

Profiel  
 
theohagtingius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 01 maart 2005 04:17 PM
  [ # 2 ]

super! dank je wel!

Groet Theo

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 maart 2005 04:32 PM
  [ # 3 ]

Succes met de klus.

Als je het voor op de straat doet, zorg dan dat je auto goed horizontaal staat en zet em op pootjes. Aangezien de “handrem” op je voorwielen zit.  Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 maart 2005 05:55 PM
  [ # 4 ]
WYD schreef:

www.citroenbx.nl
Duidelijker kan haast niet.

Om de zuiger uitgedrukt te krijgen heb je een speciale sleutel nodig. Je kunt em echter ook met een grote schroevendraaier onder druk houden en dan (uit)draaien.

Vergeet niet het hele zooitje goed schoon te maken met remmenreiniger!

Pak een grote schroevedraaier met een vierkante steel en je draait de zuiger zo terug.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 01 maart 2005 09:09 PM
  [ # 5 ]

bij de 16V moet je ze terug draaien, misschien ook wel bij de types 3. maar mijn GTi 8V kan je gewoon met een grote waterpomp tang terug knijpen, en hoef je dus niet te draaien.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 maart 2005 09:12 PM
  [ # 6 ]
vortex schreef:

bij de 16V moet je ze terug draaien, misschien ook wel bij de types 3. maar mijn GTi 8V kan je gewoon met een grote waterpomp tang terug knijpen, en hoef je dus niet te draaien.  Wink

?? Het enige verschil tussen 16v klauwen en normale klauwen is de breedte van de klauw. Bij de 16v passen er geventileerde schijven tussen. De procedures voor het vervangen van remblokken en ook de remblokken zelf zijn hetzelfde.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 maart 2005 11:22 PM
  [ # 7 ]

Bij mijn oude (wijlen) type 3 (progress) moest je ze in ieder geval terugdraaien. Alleen duwen lukte niet.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 01 maart 2005 11:31 PM
  [ # 8 ]

bij mijn 1.6 tri dacht ik eerst ook de cylinder terug te moeten draaien, zitten inderdaad 2 vierkante inkepingen in, maar het is helemaal niet nodig. Inderdaad een lijmtang nemen en je kijpt m zo terug. Als dat niet lukt, neem dan een bijtel of schroevendraaier, doe er iets zachts als rubber omheen en je kunt m terug duwen…ik heb de mijne vorige week in 25 minuten per kant vervangen, dus een klusje van niets!!! Succes!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
turbodiesel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 12-02-2005

Gepost: 01 maart 2005 11:37 PM
  [ # 9 ]

je moet ze een kwartslag terug draaien en dan stukje indrukken ,zo doorgaan tot de blokken er tussen passen

trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 maart 2005 11:58 PM
  [ # 10 ]
turbodiesel schreef:

je moet ze een kwartslag terug draaien en dan stukje indrukken ,zo doorgaan tot de blokken er tussen passen

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.

Profiel  
 
theohagtingius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 02 maart 2005 10:35 AM
  [ # 11 ]

In ieder geval, na wat bloed, zweet en vuile handen zaten ze er na +- 35 minuten per kant er op dankzij die handleiding op:


http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm

dank u allen voor uw goede raad!

Groet Theo

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 02 maart 2005 08:02 PM
  [ # 12 ]

Volgende keer kun je het nog sneller. Als je eenmaal weet hoe het zit, stelt het weinig meer voor.

Mooie handleiding ook hè?
Ik ben Roel Tiemersma er in ieder geval heel erg dankbaar voor!  Very Happy

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 11 maart 2005 01:50 AM
  [ # 13 ]

Ik zat nog te bedenken dat ik ook een keer wat foto’s had gemaakt.
Voor degenen die ook nog een keer de remblokken willen vervangen:

Zo zag het er uit nadat ik het wiel gedemonteerd had:

Mijn remblokken bleken nog voldoende voering te hebben. Echter ging het dashboardlampje wel branden doordat de sensor-draden kortsluiting maakten, deze heb ik dus maar wel vervangen. Verder uiteraard de remmenreiniger gebruikt:

De sensors waren niet veel soeps meer zoals je op de volgende foto kunt zien:

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook