6 van de 33
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 januari 2008 12:01 AM
  [ # 76 ]

Jaaaaaaaaaaa, da’s waar, stond in een CX En Route… twee of drie nummers geleden…. heb ik even niet bij de hand. Iemand?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 januari 2008 03:49 AM
  [ # 77 ]

voor de GS-en gebruik ik altijd een dop 17 waar een sleuf uit gezaagd is, volgens mij is er bij de GS hetzelfde soort bevestiging als bij de CX.
Kun je met je ratel en verlengstuk dat kunssttof deel makkelijk een kwartslag draaien.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 januari 2008 11:41 AM
  [ # 78 ]

Bedankt, het lukte met de combinatietang. Alleen heb ik inderdaad een bevestiging aan de onderkant en daar kon ik echt onmogelijk bij. Dus lamp maar lekker laten zitten en de contacten van bovenaf schoongemaakt.  Cool

Verder nog een radio en speakers ingebouwd. Alleen, de cd speler van de radio doet het niet, dus daar kan ik weer mee terug, en de speakers lopen ondanks afstandsbusjes toch aan tegen de roosters. Dat wordt dus weer panelen loshalen. Soms zit het niet mee…  Evil or Very Mad

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2008 01:01 PM
  [ # 79 ]

Ik denk dan ook, dat ze de montage niet voor niets van beneden naar boven hebben gebracht, wat jaartjes later.Het makkelijkste inderdaad zou zijn de accu en het luchtfilter uit te bouwen. Maar daar heb je natuurlijk niet altijd zin in om alleen maar een koplamp te demonteren.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 januari 2008 08:25 PM
  [ # 80 ]

Yes! de radio is vervangen en ik heb de speakers nu gemonteerd met afstandsringen zodat ze niet meer aanlopen. Wat een ***werk zeg. Maar het klinkt goed nu.

Het zou natuurlijk geen CX zijn als er niet een ander probleempje ontstond: de centrale vergrendeling gaat af en toe vanzelf aan of uit. Dus je rijdt op de snelweg en ineens ‘zoem!’ gaan de deuren op slot. Of nog erger, je vind je auto ‘s ochtends terug met de deuren open.

Met de zoekfunctie vond ik iets over de draad in het deurscharnier die daar een breuk zou kunnen hebben, maar is het in dit geval niet dat er juist ergens contact wordt gemaakt terwijl dat niet zou moeten? Heeft iemand hier ervaring mee? Thanks….

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 januari 2008 11:28 PM
  [ # 81 ]

Dat van die CV komt veel vaker voor: bij mij ook Smile
Heb nog geen tijd gehad ernaar te kijken. Is idd zeer waarschijnlijk een draadbreuk. Heb een hele tijd geleden een andere unit van Dibert geprobeerd, maar dit bracht geen verbetering

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2008 12:10 AM
  [ # 82 ]

Ik heb daar ook één keer last van gehad en heb meteen de bedrading losgekoppeld. Ik houd niet van dergelijke snufjes. Gewoon met de sleutel deur voor deur openen. Bij elke CX die ik ‘nieuw’ krijg en voorzien is van CV, gaan eerst de panelen eraf om de boel te ontkoppelen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 januari 2008 02:46 PM
  [ # 83 ]
ernst23 schreef:

Heb een goeden tip voor een zelfgemaakte sleutel ergens gelezen, weet alleen niet meer hoe of wat. Misschien iemand anders, of ik kom er later zelf nog op Surprisedops:

Koperen knietje van 22mm even inzagen op beide uiteinden. Zorgen dat de sleuven ‘dwars’ op elkaar staan dan kun je de ene kant gebruiken voor het losdraaien, en de andere voor het vastdraaien. Werkt als de brandweer.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 januari 2008 04:57 PM
  [ # 84 ]

Hmm, ik wil toch even proberen of ik het werkend kan houden en heb even het schema wat betreft CV bekeken. Je hebt dus 3 motoren: RV, RA, en LA. LV heb je geen motor want die bedien je zelf. Daar zit dus de ‘sensor’ die detecteert of je het portier opent of sluit. Er zitten drie draden aan: het lijkt me logisch dat een ervan massa is, de tweede de portieren doet sluiten en de derde openen als je ze met massa verbindt.  Confused:

Als er een draadbreuk was, lijkt het mij dat de CV juist af en toe niet zou moeten werken. Maar bij mij gaat hij dus spontaan open of dicht, wat me de sensor in het LV portier doet verdenken. Ik zou die sowieso los kunnen koppelen en als het inderdaad de sensor is, zou het spontaan activeren in ieder geval verholpen moeten zijn.

Jammer dat ik de panelen net weer bevestigd heb…

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 26 januari 2008 11:52 PM
  [ # 85 ]

JA! Dat wastie dus: goedkoop, perfect werkend en simpel, zoals het hoort.

T(h)ijs schreef:
ernst23 schreef:

Heb een goeden tip voor een zelfgemaakte sleutel ergens gelezen, weet alleen niet meer hoe of wat. Misschien iemand anders, of ik kom er later zelf nog op Surprisedops:

Koperen knietje van 22mm even inzagen op beide uiteinden. Zorgen dat de sleuven ‘dwars’ op elkaar staan dan kun je de ene kant gebruiken voor het losdraaien, en de andere voor het vastdraaien. Werkt als de brandweer.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 27 januari 2008 08:05 PM
  [ # 86 ]
fluidphreak schreef:

Hmm, ik wil toch even proberen of ik het werkend kan houden en heb even het schema wat betreft CV bekeken. Je hebt dus 3 motoren: RV, RA, en LA. LV heb je geen motor want die bedien je zelf. Daar zit dus de ‘sensor’ die detecteert of je het portier opent of sluit. .

Hoe sluit dan het linkervoorportier als ik de CV op de rechtervoordeur bedien?  ConfusedIdea

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 januari 2008 09:14 PM
  [ # 87 ]

Dan zitten er 2 sensoren neem ik aan.

baroen schreef:
fluidphreak schreef:

Hmm, ik wil toch even proberen of ik het werkend kan houden en heb even het schema wat betreft CV bekeken. Je hebt dus 3 motoren: RV, RA, en LA. LV heb je geen motor want die bedien je zelf. Daar zit dus de ‘sensor’ die detecteert of je het portier opent of sluit. .

Hoe sluit dan het linkervoorportier als ik de CV op de rechtervoordeur bedien?  ConfusedIdea

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 10:41 PM
  [ # 88 ]

Is hier een veschil tussen plips en simpele CV een misverstand aan het scheppen? Voor de, laten we het mechanische CV noemen, heb je op elke deur die mee wil doen een motortje. Hoe dat met die ABgestuurde nieuwlichterij zit weet ik al helemaal niet.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 januari 2008 10:47 PM
  [ # 89 ]

Ik heb simpele CV, dus zonder afstandsbediening. Daarom zit er (ook volgens het schema wat hopelijk klopt) geen motor op de LV deur, want die doe je altijd zelf dicht. Er zit een soort witte unit bij het portierslot vanwaar drie draden komen, ik denk dat dat de sensor is.

Ik vraag me echt heel erg af hoe precies de communicatie tussen de sensor en de centrale module verloopt, want dan kan ik nagaan of er sprake is van een draadbreuk of een probleem in de sensor oid.

Waar zit overigens de centrale module op een serie 1? Is die makkelijk te bereiken?

Voorlopig trek ik de accupool er even af als ik niet wil dat-ie spontaan open gaat, maar dat is een beetje low-tech.  Smile  Het blijft gek dat hij het altijd vlekkeloos deed tot vrijdagochtend.

Ik hou me zeer aanbevolen voor tips/informatie over de werking van het systeem… Anders trek ik binnenkort het paneel er weer af en ga ik kijken of ik de sensor kan demonteren en/of het sluiten en openen kan forceren door de drie draden op verschillende manieren (voorzichtig, na spanningsmeting) te verbinden…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 10:58 PM
  [ # 90 ]

Kijk, en daar kan ik je dus niet echt helpen, want ik ontkoppel de boel altijd meteen bij mijn serie 1’s. En daar kom ik toch echt in het LVportier ook iets tegen wat verdacht veel op zo’n motortje lijkt dat ook in de RV en eventuele LA en RA portieren, waar ik een plugje uit kan trekken, waardoor lekker het hele CV systeem mee is ontkoppeld. Ik weet eigenlijk niet van een centraal iets.

Profiel  
 
 
6 van de 33
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook