18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 januari 2008 09:42 PM
  [ # 256 ]

Ik blaas de achterbanden ook altijd richting de 3,0 bar.

Brandstofbesparing!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 januari 2008 09:53 PM
  [ # 257 ]

Ik geloof dat het voorschrift 2,4 voor en 2,3 achter aangeeft. Er nog een half barretje bijblazen kan echt geen kwaad hoor.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 januari 2008 10:56 PM
  [ # 258 ]
EW schreef:

Ik blaas de achterbanden ook altijd richting de 3,0 bar.

Brandstofbesparing!

Als je maar hard genoeg pompt wordt het loopvlak wel lekker rond, dan minimaliseer je inderdaad je contactvlak. Handig voor de rolweerstand, misschien wat minder handig voor grip en slijtage Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 januari 2008 05:24 PM
  [ # 259 ]

Even aan de hobby om een kabelboompje voor de sub te maken. Al eerder heb ik een splitter gemaakt waarmee ik de composet tussen de originele stekkers kan hangen.

1: Aanvoersignaal voor de filters
2: Terugvoer van de filters naar de ISO voor de low-midspeakers die via de originele bekabeling naar de deuren gaan
3: Audio-in ISO-stekker
4: Aansluiting voor de originele speakeraansluiting (ISO)

Nu een draadboom waarmee ik de sub van signaal ga voorzien en de voor- en achterspeakers van een gebrugd versterkt signaal:

Hier deel één van de boom:

De vier vorkjes aan de uiteinden van de kabelstrips worden aangesloten op de versterker in de sub. De isostekker sluit aan op de splitter van de composet en voorziet daarmee de voor- en achterspeakers van versterkt signaal. Omdat ik de kanalen splits wordt de weerstand in principe lager, waardoor ik hetzelfde vermogen van de versterker kan benutten voor alle vier de speakers. Vier keer 50 watt op 2 ohm bijvoorbeeld is gelijk aan twee keer 50 watt op 4 ohm.

Deel twee van de kabel:

1: Tulpaansluitingen voor de sub
2: High- naar line-level converter
3: Wordt aangesloten op 5
4: Isostekker die direct in de radio gaat
5: Worst aangesloten op 3

Snappen jullie het nog een beetje??  Laughing  Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2008 06:01 PM
  [ # 260 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 januari 2008 06:19 PM
  [ # 261 ]

Ik heb geprobeerd een schematische tekening te maken en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Gewoon begonnen dus, logisch denken en geholpen door een multimeter de boel aan de gang gekregen.

Spannend moment dadelijk, krijg ik het zonder gepiep aan de gang..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 januari 2008 07:50 PM
  [ # 262 ]

Piepen doet ‘ie nog steeds. Mijn oren ook.

Het ding gaat echt ongelofelijk hard maar helaas is het geluid niet echt verfijnd, en ook niet 100% naar mijn smaak af te regelen.

Toch weer stemmetjes in mijn hoofd om de Pioneer terug te hangen..  Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2008 07:53 PM
  [ # 263 ]

Dus straks een grappig setje met kabelboom op Marktplaats?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 januari 2008 09:06 PM
  [ # 264 ]

Pffffff Confused

Wat een gedoe nogmaals, om effe een sub aan te sluiten.

Maar ach het ziet ernaar uit dat het wel goedkomt


Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 01:06 AM
  [ # 265 ]

Na een stadsritje vandaag parkeerde ik en viel me wat rook op aan de voorkant van de auto. Toch maar even kijken onder de kap, de boel was goed nat in de buurt van de vacuumpomp..

Bij nadere inspectie en het wegnemen van een van de kappen bleek er een dunne leiding op het expansievat losgeschoten te zijn, waardoor er een onbekende hoeveelheid koelvloeistof weggespoten is..

Mijn vragen aan eenieder die er misschien een zinnig antwoord op heeft:

1: Waarom schiet deze dunne leiding los (het zijn er twee die aansluiten op de bovenkant van het expansievat)? Teveel druk in het systeem?
2: Hoe weet ik zeker dat ik voldoende koelvloeistof heb bijgevuld (gelukkig had ik thuis nog een tankje) en dat de boel afdoende ontlucht is?
3: Hoe ontlucht ik een tweeliter HDi met intercooler?

Verder ben ik eigenlijk alleen maar gelukkig dat het in de stad gebeurde, en niet tijdens een ritje op de snelweg met 140 per uur..  Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 01:07 AM
  [ # 266 ]

Oh ja,

4: Hoort KVS een beetje olieachtig aan te voelen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 januari 2008 01:24 AM
  [ # 267 ]

1: Waarom schiet deze dunne leiding los (het zijn er twee die aansluiten op de bovenkant van het expansievat)? Teveel druk in het systeem?
2: Hoe weet ik zeker dat ik voldoende koelvloeistof heb bijgevuld (gelukkig had ik thuis nog een tankje) en dat de boel afdoende ontlucht is?
3: Hoe ontlucht ik een tweeliter HDi met intercooler?
4: Hoort KVS een beetje olieachtig aan te voelen?

1: Vaak is één slangetje bovenin een afvoerslangetje voor als de dop het teveel aan druk kwijt wil raken, mischien er gewoon per ongeluk afgeblazen ? Resteert dan de vraag waarom je koelsysteem “gekookt” heeft, mischien slechte dop ?
2: Expansietankje goed bijvullen moet afdoende zijn.
3: Waarom ontluchten als je een beetje KV kwijt ben geraakt ? (ik weet dus niet hoe)
4: KVS voelt een beetje vettig aan ja.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 01:36 AM
  [ # 268 ]

Dank je. Ik ga de boel extra goed in de gaten houden.

De reden dat ik wil weten of de boel wel goed ontlucht is, is omdat de KVS-temperatuur altijd oploopt naar 75 graden en daar onder alle omstandigheden blijft staan. Nooit heter. Dat heb ik altijd een beetje frappant gevonden.

Dat nu ineens dat slangetje losschiet vind ik ook opmerkelijk. Maar nogmaals ik ga erop letten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 januari 2008 01:48 AM
  [ # 269 ]

Dat was vast toch wel effe schrikken, Daan.

Hopelijk blijft het hierbij.  Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 01:50 AM
  [ # 270 ]

Ik blijf altijd wel redelijk boelkloedig hoor, met dit soort dingen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook