PHoskam schreef:Het is dus voor iedereen vrij om te gaan en staan waar ie wil .............
Vandaag maar eens bij Citrotech in Oldebroek (ca. 15 km ten zuidwesten van Zwolle) langsgeweest. Had toch nog een druklager voor m’n koppeling nodig. Korte rondleiding en uitleg van Ronald gekregen over revisie van stuurhuizen. Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Dit is professionele metaalbewerking. Echt vakwerk. Veel meer dan even wat O-ringetjes vervangen. Ook een indruk? Kijk even op
Nog even twijfel wat te doen. Ik heb intussen geleerd dat lekkages van verschillende kanten kunnen komen. Het is dus niet zomaar duidelijk welke ringetjes vervangen moeten worden. Ook kunnen kleine beschadigingen aan de bewegende onderdelen de oorzaak zijn dat ringetjes gaan slijten. Alleen ringetjes vervangen is dan meestal een zeer tijdelijke oplossing. De beschadigingen moeten weggehaald worden. En dan wordt het echte revisie. En ik kan mij nu voorstellen dat niet iedereen dat even goed kan.
Ik denk dat ik binnenkort mijn stuurhuis maar eens bij Citrotech laat inspecteren,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966