Ik zal me even heel kort voorstellen: Tom, en ik heb een Peus306
Wat doe ik hier? Er is geen goed Peugeot306 forum > vandaar. En zoals jullie weten is een 306 en ZX vergaand hetzelfde.
Als ik de auto start hoor ik even een sissend geluid vanuit de pedalbox. Vooral als ik de rem intrap hoor ik hem even sissen.
Ik heb geen remproblemen, geen ABS en de garage (2x) zegt dat de remkracht ruim voldoende is.
Nu ga ik dit jaar een grote rit maken door frankrijk en Spanje, dus ik wil een paar dingen even checken. Wat denken jullie dat het is?
thx
o.k. dat ie een beetje lek is kan geen kwaad denk. Ik rij er niet heel erg veel in.
1. Maar wat zijn de risico’s
2. wat ga ik merken in het vervolg, wordt het erger?
3. Gaat op den duur het remmen zwaarder?
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
tom1974 schreef:thx
o.k. dat ie een beetje lek is kan geen kwaad denk. Ik rij er niet heel erg veel in.
1. Maar wat zijn de risico’s
2. wat ga ik merken in het vervolg, wordt het erger?
3. Gaat op den duur het remmen zwaarder?
In theorie: Op den duur zal het ‘‘remvermogen’’ afnemen, omdat de verhouding valse lucht groter wordt
In praktijk zal die verhouding niet dusdanig snel veranderen, maar remmen zal wel zwaarder worden, of er onstaat een soort vrije trap in je rempedaal, een soort dood stuk, alsof ie niet goed is afgesteld.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
een garagehouder die zegt dat de remkracht voldoende is… ???
tis goed of niet goed, maar niet ” voldoende”
Zlef zou ik ff bij de peug specilist in Nijkerk langs gaan
gompy58 schreef:een garagehouder die zegt dat de remkracht voldoende is… ???
tis goed of niet goed, maar niet ” voldoende”
Zlef zou ik ff bij de peug specilist in Nijkerk langs gaan
Dat is mijn omschrijving. Het was ruim voldoende, de meter gaf een balk aan met groen, geel en rood, het zat ruim in het groen.
Even de snelle manier om een vacuumbekrachtiger te testen;
Motor uit, trappen tot het sissen ophoudt
Met ingetrapt pedaal de motor starten.
Als ie goed is zal het pedaal tijdens (of direct na) het starten v.d.motor onder de voet zakken.
Er is normaal een beperkte voorraad vacuum opgeslagen voor de rembekrachtiging.
Als je het pedaal na een nachtje stilstaan intrapt zou je het sissen ook moeten horen, zeker de eerste drie/vier keer.
Groet, piet
Sorry, een Peugeot is nou eenmaal géén Citroën.
Dit draadje gaat op slot