2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Grote beurt bx
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 26 januari 2008 03:40 PM
  [ # 16 ]

Vraagbaak is idd een goede investering, evenals de Haynes, welke ik van Marktplaats heb. De vraagbaak kun je bestellen in elke boekwinkel of op internet. Neem je genoegen met een kopie, ga dan even ‘graven’ op internet. Let op: op internet staan weliswaar verschillende pdf. versies maar hoofdstuk 6,7 en 8 zijn ze volgens mij overal vergeten, of ze hebben allen dezelfde versie gedownload. De aanschaf van het boek is het trouwens wel dubbel en dik waard en de foto’s zijn geniaal.. Daar leer je het vakjargon ook een beetje kennen… Cool

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Gepost: 26 januari 2008 04:53 PM
  [ # 17 ]
TimBXCannes schreef:

Iemand toevallig een idee welke olie ik in een BX GTI 8 klepper moet mikken uit 1992?

10W40, niks anders

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 26 januari 2008 06:59 PM
  [ # 18 ]

uhm typfoutje zoveel rijdt ik niet het moet 12000 zijn. Laughing
Ik wou dus eigelijk met de makkelijkere klusjes beginnen omdat ik hier nog geen ervaring mee heb en om nou geleik zelf alles af te gaan stellen ik denk niet dat dat gaat lukken. Nou ik ook niet zo veel rijdt is er dan ook minder onderhoud nodig of kan het dan met wat minder.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2008 08:26 PM
  [ # 19 ]

Als je het “goed” wilt doen maakt dat eigenlijk niet zoveel uit; je moet een goed uitgangspunt creëren en dan gewoon op tijd (10.000 km max) beurtjes,  om en om klein en groot.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 26 januari 2008 08:42 PM
  [ # 20 ]
robinrossie schreef:

uhm typfoutje zoveel rijdt ik niet het moet 12000 zijn. Laughing
Ik wou dus eigelijk met de makkelijkere klusjes beginnen omdat ik hier nog geen ervaring mee heb en om nou geleik zelf alles af te gaan stellen ik denk niet dat dat gaat lukken. Nou ik ook niet zo veel rijdt is er dan ook minder onderhoud nodig of kan het dan met wat minder.

klopt gedeeltelijk
ik herzie het advies vanwege het jaarkilometrage van 10000 per maand naar 1000 per maand nu(ik rijd ook 1000 per maand)
alss ik in jouw positie stond, en het de bedoeling is de auto langer als 1 a 2 jaar te rijden, dan blijft het werk wat ik geadviseerd heb staan,rtenminste ik zou nu dit alles in 1 of 2 maanden verdeeld gaan doen, de volgende ohb is dan over 10000km of max 1 jaar verder
de luchtfilter blijft dan max 2 jaar zitten de lhm ook en de brandstoffilter max 4 jaar
je gaf zelf oiok aan dat er waarschijnlijk weinig onderhouden is

ps er zijn progressen in modeljaar 1991 geweest die nog een verdeelkap hadden, tevens ook de chicss met kenteken zf-..-py (mrt1991)in de 1600 kwam de verdelerkaploze ontsteking in model 1992 dus in combinatie met chassisno code HY ipv FV

succes met het werk

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2008 08:46 PM
  [ # 21 ]

net nog even gechecked: de 140K beurt is bougies checken & filter vervangen en de hele zooi nalopen op scheuren, speling, slijtage (ook remmen) etc. Spoelen van de LHM en gangbaar maken van de remmen is iets wat je eens in de zoveel tijd moet doen.

Vanaf juli 1991 is de BDY motor met verdelerloze ontsteking geleverd. De progress is voor zover ik weet nooit met BDZ (verdeler) geleverd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 26 januari 2008 08:50 PM
  [ # 22 ]

klopt maar ik las dat de auto waarschijnlijk lang niet onderhouden is, dus beter is nu de 120000km excl distributie in te halen.
eea ook afhankelijk van budget etc
vanwege het slechte onderhoud heb ik dit als addvies gegeven
ook de bx14trs is bij 80000km bij aankoop op een 60000beurt gezet dankzij een goede dealer die hield van makkelijke klusjes(apk,olie en bollen pompen)
de bx14 heeft intussen bijna 2 ton gereden

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 26 januari 2008 08:52 PM
  [ # 23 ]

uit mn werk ken ik enkele progressen die in mei juni 1991 met oude ontsteking geleverd zijn ze waren gris dolmen
zr-kenteken en zelfs nog een oberjarige db-gh-.. welke allebei niet meer leven

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 26 januari 2008 09:00 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat ik toch de eerste keer even naar de garage ga en vraag of ik daar mee mag kijken en dat ik het dan de volgende keer zelf doe. zo klinkt het nogal moeilijk olie en filters vervangen en de bougies gaat nog wel maar controleren van de afstellingen, remmen enz. dat weet ik niet wat nog goed is en wat niet meer. Ik weet trouwens helemaal niet of die goed onderhouden is maar er zat bijna geen olie in toen ik thuis kwam dus ik dacht dat is misschien een indicatie dat die niet goed is onderhouden. welke olie moet eigelijk in ik heb er nou 15w-40 bij gedaan is dit de goede.

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 26 januari 2008 09:11 PM
  [ # 25 ]

nou iemand die zn auto wel goed onderhoudt rijdt in ieder geval met voldoende motorolie en andere sapjes rond
eigenlijk had je 10 w 40 bij moeten vullen maar de olie wordt toch weer afgetapt bij onderhoudsbeurten, en let op dat ze er geen 5W40 ingooien
die is voor autos van pakm nabeet na 1998
maar houd wel je verbruik in de gaten, klepseals zijn gevoelig bij deze modellen en vermoedelijk bij jouw auto nog niet vervangen gezien de lage kilometerstand

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 26 januari 2008 09:31 PM
  [ # 26 ]

Ik haal de olie altijd bij de liddl ‘k geloof dat ik dat niet goed schrijf maar dat is die duitse supermarkt, dit 15w40 en voldoet goed in de 16 tzi en peugeot 1400 ,doe ik al jaren ook al in bx 1400 hiervoor, maar ik ververs om de 5000 km en het filter 10000 km.
dan blijft alles schoon en de prijs van de olie is geen beletsel hiervoor.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 27 januari 2008 06:58 PM
  [ # 27 ]

Nou weet ik eigelijk nog niet welke olie ik nodig heb er zijn 2 verschillende antwoorden. Verder wou ik eerst nog mij middendemper gaan vervangen nou heb ik er een van de sloop gehaald maar deze is rond en die er nu onder zit er ovaal heb ik nou wel de goede en maakt het niet uit of hij onder een 1900 of 1400 vandaan komt.

Profiel  
 
Gepost: 27 januari 2008 07:13 PM
  [ # 28 ]

10W40 zoals voorgeschreven.
15W is een slechter alternatief, bied niet de smeereigenschappen zoals nodig zijn.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 27 januari 2008 07:59 PM
  [ # 29 ]

Ik denk dat je de verkeerde hebt, die middendempers zijn allemaal ovaal,de dempers van een 1400 zijn inderdaad anders wat betreft de aansluitingen waar de uitlaatpijp opkomt.
die van de 16 en 1900 hebben een soort kraag waarop 2 half ronde beugels geklemd worden, bij de 1400 worden de pijpen erop of in geschoven en geklemd.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 27 januari 2008 08:01 PM
  [ # 30 ]

Een progress is toch een 1600?

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook