8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
BX 16v van Daan (verkocht)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 december 2007 09:49 PM
  [ # 106 ]

even spoelen en schone lhm erin Wink

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 22 december 2007 02:30 AM
  [ # 107 ]

Vanavond over de km-stand heen gegaan van 270.000

2 foto’s:


Nog 2 gewone foto’s: (wat minder door donker en dichte mist in de polder)


Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 01 januari 2008 05:32 PM
  [ # 108 ]

Nog wat foto’s

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 januari 2008 06:49 PM
  [ # 109 ]
Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 27 januari 2008 07:42 PM
  [ # 110 ]

Er miste een stukje bedrading achter me dachbord van het ABS, nu heb ik een gebruikte kabelboom gekocht, en vandaag dat stukje aangesloten met een lampje er aan, dus het ABS lampje doet het nu in ider geval.

Ook gaat hij na een aantal seconde weer uit, lijkt me goed dus, ik een stukje rijden, remmen, en ja hoor ABS werkt..

Maar af en toe gaat het lampje aan met sturen, bij opnieuw de motor starten gaat hij dan weer netjes uit. Maar soms ook aan dus onderweg.

Is dit systeem uit te lezen of zijn er meer tips? Wink

Groeten Daan

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 januari 2008 07:53 PM
  [ # 111 ]

Ik zou eerst even alles nalopen wat je aangepast hebt. Het systeem is geloof ik wel uit te lezen. Maar dan meot tie aan de kast bij de dealer geloof ik. Ik zeg iig goed werk!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 28 januari 2008 11:20 AM
  [ # 112 ]

Sja… Toch iets met de bekabeling?

Er zijn een paar momenten waarop het lampje in de ‘aan’ (en dus foutmelding) springt.

1) Bij het uitvoeren van de diagnose als je contact maakt. Op het schema zie je dit als de bovenste A; en ook welke redenen dat kan hebben. Bij jou gaat dat blijkbaar allemaal goed.

2) Tijdens het rijden. De onderste A op het schema. Dit is dus wat er bij jou gebeurd. Dit heeft maar één reden; de voltages van de sensoren geven waardes die niet kloppen.

Je zegt dat het gebeurd tijdens het sturen. Op dat moment draaien de fusees en bewegen de kabeltjes van de voorste sensoren dus wat. Mijn vermoeden is dat er bij één van de voorste sensoren een kabelbreuk of beschadiging van de kabel is.

Dat opsporen gaat wel wat lastiger worden, er staat in het schema wel hoe je de voltages kunt controleren, moet je wel met z’n tweeën doen, iemand die aan het wiel draait en iemand die de multimeter afleest. En dan heb je nog het probleem dat het blijkbaar niet altijd stoort maar alleen in bepaalde gevallen.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 29 januari 2008 01:41 AM
  [ # 113 ]

Mooiste is denk ik een scoop, en dan het scoopbeeld bekijken per sensor, maar het schijnt ook uitgelezen te kunnen worden bij de dealer, ik vraag me af of dit via een aparte stekker moet of via de bekende motormanagement diagnose stekker.

Dank voor je duidelijke andwoord! ik heb trouwens nog geen rit gereden dat het lampje uitbleef, ook gaat hij niet alleen bij een bocht aan, maar ook op rechte weg bij harder dan 40km/h, dus ik vermoed toch wel een beetje een sensor kwestie wat ik wel hoop eigenlijk


Binnenkort dus meer nieuws Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 januari 2008 01:52 AM
  [ # 114 ]

scoop is niet het moelijkste, maar zo’n lang verlengsnoer om een rondje te rijden wel Laughing
(eventueel een scoop hier, maar voorlopig erg druk)

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 29 januari 2008 01:53 AM
  [ # 115 ]

zijn de tandkransen gewoon niet vuil?

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 29 januari 2008 11:29 AM
  [ # 116 ]

Het zou misschien ook zo kunnen zijn dat een van de getande ringen beschadigd is, of dat een sensor volgekoekt zit met troep, of niet op de juiste afstand van de getande rong zit, waardoor de beweging van het wiel niet goed wordt gedetecteerd? Dat zou ook verklaren waarom het lampje altijd aanspringt als je rijdt.

De afstand tussen sensor en ring kun je niet afstellen overigens. Ik heb wel eens een (achter)sensor vervangen, en dat was een kwestie van in de draagarm duwen door de boel vast te draaien en dat is gewoon gaan werken. Maar ik had het ‘geluk’ dat die sensor helemaal niks meer deed dus daardoor kon ik makkelijk zien welke van de vier te vervangen…

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 03 februari 2008 11:17 PM
  [ # 117 ]

Kleine update: armsteuntje in de BX

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 februari 2008 11:44 PM
  [ # 118 ]
Daan88 schreef:

Kleine update: armsteuntje in de BX

Mooi man, nou nog effe dat onderste stukkie bekleden Laughing

Of heb je geen stof meer?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 februari 2008 01:35 AM
  [ # 119 ]

Volgens mij is het onderste gedeelte wel bekleed. Ik herken hetzelfde motiefje als in de zitting en rugleuning van de 16v stoelen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 04 februari 2008 01:50 AM
  [ # 120 ]

allebij de delen zijn bekleed hoor

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook