4 van de 32
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX’en van Rik prestige en Marieke
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2007 01:13 PM
  [ # 46 ]

Dit klinkt als een auto met veel werk, en hopelijk niet kostbaar…
Werk eerst eens wat achterstallig onderhoud weg voordat je steeds maar weer de goden verzoekt door ermee te gaan rijden.
Of zet haar bij iemand neer die dat voor je doet, ik heb zo het idee dat er meer aan zit te komen (niet vreemd bij 18 jaar stilstand).
Succes met je auto!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 30 december 2007 06:21 PM
  [ # 47 ]

Gefeliciteerd met je mooie cx, Weeweet zie ik je wel een keer rijden in de omgeving hier!
Ik krijg gelijk weer heimwee naar mijn oude cx, die helaas toch een te groot project was.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 03 januari 2008 02:16 PM
  [ # 48 ]

Zo, vandaag even in Nieuw Vennep langs gereden… en er zit nu een nieuwe koude start injector in (joechei!) tevens hebben ze de motorkap even voor de 1e keer open gemaakt via de grill… ik heb nu exact gezien wat ik moet doen en het kapje is iets verbogen (ik frut em dr zelf wel een keer helemaal af ofso) In ieder geval kan hij weer open. Tevens werkt alle verlichting buiten nu… was een probleempje met contactjes en had ik dus achteraf gezien makkelijk zelf op kunnen lossen. Overigens doet de achteruit versnelling het wel weer soort van… alleen hij komt er moeilijk in en uit… hij blijft ergens achter haken lijkt het. Het weg komen was vanochtend in alle vroegte ook een probleem overigens Laughing
Vanwege al die kou was de motor met geen mogelijkheid te starten zonder koude start injector… dus accu net niet leeg gedraait om het toch te proberen… en toen maar eens geprobeerd door middel van slepen haar aan de praat te krijgen, dus de Picasso van mijn pa even wakker geschudt en er voor gebonden… die heeft de CX de halve wijk door getrokken en toen we het ongeveer op wilden geven startte ze toch nog Very Happy
Het is wel opmerkelijk hoe trouw ze is… elke keer als ze me in de steek dreigt te laten doet ze dat toch net niet of op een plek waar het dan het minst onhandig is dat ze dat doet.

Nog even een fotootje van de zusjes naast elkaar  

Oja, het laatste wat ik nog wilde opmerken is dat volgens mij de injectie instelling wat moet worden afgesteld aangezien ze af en toe bij het intrappen van het gaspedaal bij hogere toeren niet helemaal zin heeft om te versnellen en dan begint te roggelen en te sputteren. Maar dat is voor binnenkort dus… iemand overigens een idee hoe dat gaat en of mijn vermoeden dat het hieraan ligt juist is?

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 04 januari 2008 01:49 PM
  [ # 49 ]

Ha die Rik,

Kick ass CX!! Wel jammer dat er eea aan ellende over je heen is gekomen al nog tijdens deze prille liefdes fase. Suc6 en ik lees hier regelmatig mee!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 januari 2008 01:53 PM
  [ # 50 ]

Hoi Rik

Nogmaals, ik ben geen expert Cool  Volgens mij valt er aan injectie niks af te stellen, controleer dus de ontsteking, bobine, bougies en bougiekabels…

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 januari 2008 01:59 PM
  [ # 51 ]

Valt idd niks aan af te stellen. Maar er zaten wel wat sensoren die slecht kunnen zijn. En als je VEI hebt kun je aan de ontsteking ook al niks stellen Very Happy .

Dus met boekje in de hand gaan meten !!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2008 02:05 PM
  [ # 52 ]

Er kan toch wel iets worden afgesteld aan de inspuiting van een cx:

De luchtmassa meter van een Cx kan écht wel worden afgesteld! Alleen moet je dat niet doen als je niet weet waar je mee bezig bent Wink
Daar kun je best een hoop verbetering mee krijgen. Het afstellen is echter zinloos als je auto niet eerst een groet beurt heeft gehad, met controle van klepspeling en nieuwe bougie’s!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 januari 2008 02:58 PM
  [ # 53 ]

Die was ik idd vergeten. Maar zoals je zelf al aangaf moet je daar (eigenlijk) niet zomaar aanzitten.

Mijn ervaring is dat een goede grote beurt + het grondig nalopen van je systeem (slechte verbindingen, slechte sensoren lekkende slangen etc) een heel eind in de goede richting moet komen.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 27 januari 2008 10:41 PM
  [ # 54 ]

Hallo allen,

Ik heb weer een tijd niks van me laten horen (druk, druk, druk Sad ). Dus maar weer eens een update. De CX start nu opzich redelijk, alleen volgens mij is de accu niet helemaal lekker meer. Ze startin 1 of 2 keer met redelijk volle accu en startkabels aan de BX, maar zonder startkabels en met volle accu doet ze er erg lang over en gaat het erg moeizaam, steeds zo van… ja daar komt ze, nee toch net niet… Mijn idee is dat het dan aan de accu ligt… wat denken jullie?

En toen ik laatst een vriendin ging halen in Gouda toen liep ze bij hoge toerentallen niet lekker (voorbij de 3000 toeren draaide de motor alleen met veel sputteren en roggelen en viel vaak weg naar stationair draaien. Vooral als je het gaspedaal dan helemaal indrukte.) Ik heb dit ook bij de Bix gehad en toen lag het aan het ontstekingstijdstip als ik mij goed herinner. Is er in de buurt van Leiden iemand die daar goed naar kan kijken en dat fatsoenlijk kan bijstellen? En zo ja, wat kost zoiets ongeveer? De snelweg ga ik er liever niet mee op nu, aangezien op de terugweg van Gouda naar Leiden ik op een gegeven moment al veel moeite moest doen om haar tot de 50 te schoppen Sad

Tevens zitten de kleine raampjes aan de zijkant achter en de achterruit niet helemaal geweldig meer vast, en hier lekt ze dus ook volgens mij. Hoe zijn deze ruiten weer fatsoenlijk vast te zetten?

En als laatste puntje; de ventilatie. Is de ventilatie in een CX heel erg slecht of zit er waarschijnlijk een buis achter mijn dashbord los? Want in de hoogste blaas-stand voel je eigelijk nergens iets van lucht vandaan komen. En gezien de hoge luchtvochtigheid in de auto bevordert dat het zicht niet echt…

Nog wat leuke dingetjes overigens om mn reactie wat op te fleuren. Ik kon laatst wel een aantal schitterende fotos schieten die ik jullie uiteraard niet wil onthouden Wink
 

 

 

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden en hulp!

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 28 januari 2008 06:51 PM
  [ # 55 ]

Hey Rik,

Als ik jou was zou ik de CX es bij een specialist wegzetten, grote beurt laten geven, kleppen stellen, ontseking es af laten stellen enz… Straks rij je de boel nog kapot zonder dat je het weet..  Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 januari 2008 07:16 PM
  [ # 56 ]

En gele lenzen voor je Cibié‘s! Cool

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 januari 2008 07:24 PM
  [ # 57 ]

De ventilatie in een CX is juist goed, dus er zit waarschijnlijk iets mis bij jouw auto. Succes!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 januari 2008 11:51 PM
  [ # 58 ]

@DriverD: Die moeten juist wit zijn bij een orgineel in NL geleverde CX. Tenminste, dit is mijn motivatie om ze te laten zitten Wink

@fluidphreak: De ventilatie/ventilatie van de voorruit is belabbert in een CX, daar staat hij om bekend. Als het bij jou perfect werkt en je geen klachten hebt, is dat in ieder geval goed nieuws. Neemt niet weg dat er iets mis kan zijn….

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 januari 2008 12:05 AM
  [ # 59 ]

Meestal verschoven buizen, inderdaad.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 29 januari 2008 12:13 AM
  [ # 60 ]
RikvdS schreef:

Hallo allen,

En toen ik laatst een vriendin ging halen in Gouda toen liep ze bij hoge toerentallen niet lekker (voorbij de 3000 toeren draaide de motor alleen met veel sputteren en roggelen en viel vaak weg naar stationair draaien. Vooral als je het gaspedaal dan helemaal indrukte.) Ik heb dit ook bij de Bix gehad en toen lag het aan het ontstekingstijdstip als ik mij goed herinner. Is er in de buurt van Leiden iemand die daar goed naar kan kijken en dat fatsoenlijk kan bijstellen? En zo ja, wat kost zoiets ongeveer?

Ha Rik,

Je CX heeft natuurlijk laaaaaang stilgestaan… Ik zou je brandstoffilter eens vervangen, en als dat onlangs al is gebeurd het tóch nog ‘n keer doen. Het lijkt alsof je wat te weinig brandstofdruk hebt!

Gr Martijn

Profiel  
 
 
4 van de 32
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook