8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Groot klaagtopic
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 26 januari 2008 08:55 PM
  [ # 106 ]

Evil or Very Mad gRrrrrrrrrrr, bout dolgedraaid waarmee ik de bak van de motor af kan krijgen en ik kan er ook niet fatsoenlijk bij…........ Evil or Very Mad

Wat plaatjes van deze sfeerverzieker Laughing

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 27 januari 2008 02:29 AM
  [ # 107 ]

sleufje erin, en je grootste (slag) schroevendraaier pakken ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 januari 2008 05:38 AM
  [ # 108 ]

Je hebt haast geen plaats aan die bout, 15-20cm daarachter zit het motorblok.
Ik zou op dit moment de dopsleutel opofferen.
De inbus erin slagen, vastlassen en dan de ratel erop met een kort verlengstuk.
Dit is de lastigste bout bij het TU blok en de MA bak, met een inbus op de doppenset wil het het beste gaan.

Je kunt ook proberen om de uitlaatcollector eraf te halen, de eerste demper (kat?) en dan de uitlaatbuis mede met je inbussleutel laten draaien, die paar cm dat je kunt bewegen kan genoeg zijn, ik geloof dat ik dit bij de AX 1000 heb moeten doen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 januari 2008 02:40 PM
  [ # 109 ]

Grote torx dop erin rammen en dan voorzichtig los draaien. Anders (als je erbij komt) hamer en beitel.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 januari 2008 11:48 PM
  [ # 110 ]

Hamer en beitel? En dan de kop kapot meppen?
Hij moet er morgen in ieder geval uit, ik heb zin om te toeren met de nieuwe bak Cool.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 januari 2008 12:00 AM
  [ # 111 ]
Art schreef:

Grote torx dop erin rammen en dan voorzichtig los draaien.

Dat truukje heb ik al een paar keer met goed resultaat gebruikt

Cool

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 01 februari 2008 06:00 PM
  [ # 112 ]

Uiteindelijk de boormachine erop gezet en zo diep geboord dat ik de kop van de bout eraf kon meppen. De bak hangt er inmiddels onder en het is een groot succes Razz.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2008 06:17 PM
  [ # 113 ]

Niet doldraaien is het best eigenlijk. Goeie bits en sleutels gebruiken voorkomt een hoop gedonder. Bovendien de boutkop schoonmaken van te voren, zodat de inbus er ver genoeg in kan schuiven. Meja, da’s wijsheid achteraf waarvan ik hoop dat je er toch iets aanhebt de volgende keer.

Loskappen met moker en beitel wil ook wel eens.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 01 februari 2008 06:28 PM
  [ # 114 ]

Het was idd weer een uiterst leerzame ervaring! Ik schaf (met het geld wat ik zo een beetje ‘verdien’ door wat zelf te doen) stukje bij beetje kwaliteitsgereedschap aan. Desalniettemin heeft de inbussleutel het prima overleefd (merk onbekend, werd met de grasmaaier meegeleverd), maar wellicht de bout nog beter schoonmaken had het kunnen doen. Van de andere kan heb ik nog nooit een bout meegemaakt die zo verschrikkelijk vast zat; ik ben dan weer wel betrekkelijk jong en heb weinig sleutelervaring Razz.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 februari 2008 09:34 PM
  [ # 115 ]

F*ck, vandaag weer een boete binnen gehad,  deze is weliswaar maar 14 euro, maar toch…..

Het gaat om f*cking 4 ielige kilometertjes (na correctie) op zo’n trajectcontrolegezeik stuk van de A20 Evil or Very Mad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 februari 2008 09:36 PM
  [ # 116 ]
BasisBIX schreef:

F*ck, vandaag weer een boete binnen gehad,  deze is weliswaar maar 14 euro, maar toch…..

Het gaat om f*cking 4 ielige kilometertjes (na correctie) op zo’n trajectcontrolegezeik stuk van de A20 Evil or Very Mad

Ach ja.. het kost dan ook bijna niks… In Noorwegen had je daar reeds een euro of 200 voor mogen lappen.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 februari 2008 09:40 PM
  [ # 117 ]

Wat????  Shocked  Shocked
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2008 09:52 PM
  [ # 118 ]
BasisBIX schreef:

Wat????  Shocked  Shocked
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?

Jep. Daar ben je de lul…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 februari 2008 09:54 PM
  [ # 119 ]
waterman771 schreef:
BasisBIX schreef:

Wat????  Shocked  Shocked
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?

Jep. Daar ben je de lul…

Nou, maar goed dat we dan in Nederland wonen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 februari 2008 11:10 PM
  [ # 120 ]
B_iks schreef:

Het was idd weer een uiterst leerzame ervaring! Ik schaf (met het geld wat ik zo een beetje ‘verdien’ door wat zelf te doen) stukje bij beetje kwaliteitsgereedschap aan.

kwaliteitsgereedschap , dat is het belangrijkste.
Ik heb de eerste jaren toch aardig wat prul gekocht en achteraf moet je dan terug kopen .... , daar wil ik best over klagen.  Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook