Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedankt voor je reactie! Ik moet zeggen dat het ding in het LV portier verdacht veel lijkt op die in het RV portier, maar ja. Volgens het schema dat ik heb (uit de vraagbaak) en volgens mijn gezonde verstand zou daar geen motor moeten zitten, en dus zou dat de sensor moeten zijn die ze wellicht in een zelfde behuizing geprutst hebben. In het schema hebben alle motoren ook 4 verbindingen, en de sensor slechts drie, en dat klopt met mijn auto. Bovendien zit er vlak bij de ruitenbediening een module getekend waar alle verbindingen op uit komen. Ik ga er wel even mee aan de slag binnenkort, loskoppelen kan altijd nog!

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:Ik heb simpele CV, dus zonder afstandsbediening. Daarom zit er (ook volgens het schema wat hopelijk klopt) geen motor op de LV deur, want die doe je altijd zelf dicht. Er zit een soort witte unit bij het portierslot vanwaar drie draden komen, ik denk dat dat de sensor is.
Die heb ik ook, een CV zonder plip. Echter ik kan de gehele wagen ook aan de rechterzijde afsluiten. Daarom vroeg ik me af hoe je bij 3 motoren kwam. De bestuurdersportier heeft lijkt me dus ook een motor. Vreemd als dat op de tekeningen anders staat…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
De centrale unit zit trouwens achter het muntenbakje.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ernst23 schreef:De centrale unit zit trouwens achter het muntenbakje.
Aha, kijk, en ik heb geen muntenbakjes, want ik heb alleen serie 1. Maar wel met volgens mij een motortje in de bestuurdersdeur.

- CX 2400 GTi
We hebben hier toch enige verwarring, ik denk omdat mijn CX uit 81 komt en die van jullie uit latere jaren waarbij het systeem misschien geavanceerder is. Bij mij bedient alleen het bestuurdersportier de CV. En als hij vanzelf open gaat bv. blijft het bestuurdersportier dicht.
En ik heb geen muntenbakje

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:We hebben hier toch enige verwarring, ik denk omdat mijn CX uit 81 komt en die van jullie uit latere jaren waarbij het systeem misschien geavanceerder is. Bij mij bedient alleen het bestuurdersportier de CV. En als hij vanzelf open gaat bv. blijft het bestuurdersportier dicht.
Zou kunnen. Ik heb het over een serie 1 zonder plip uit 1984. Wellicht is daar iets aan veranderd in die drie jaren…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het zijn inderdaad twee verschillende systemen. In 83 is het naar vier motoren gegaan. Voor die tijd inderdaad slechts drie.
Volgens mijn boeken zou het vergrendelhuis van de portieren onder de schakelaars moeten zitten die de ramen bedienen.

- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik heb het over de centrale regelunit van Kiekert en die zit achter het muntenbakje, tenminste zo noem ik het en jij hebt het ook:
http://www.ruecitroen.nl/Brochures/CX/1980 CX 2400 Pallas - CX GTI - CX Prestige/Pagina 04.jpg
fluidphreak schreef:We hebben hier toch enige verwarring, ik denk omdat mijn CX uit 81 komt en die van jullie uit latere jaren waarbij het systeem misschien geavanceerder is. Bij mij bedient alleen het bestuurdersportier de CV. En als hij vanzelf open gaat bv. blijft het bestuurdersportier dicht.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die unit zit in een serie 1 net iets verder naar beneden op de vloer geschroefd. Met alleen dat bakje weghalen kan je er nog niet bij. Dat hele middenstuk zal eruit moeten. De unit zit volgens mij recht onder de ruitbediening.

- C1 Ambiance
- CX Gti
Bij mijn GTi uit 1982 kan ik er zo bij via dat bakje…
garagestmarien schreef:Die unit zit in een serie 1 net iets verder naar beneden op de vloer geschroefd. Met alleen dat bakje weghalen kan je er nog niet bij. Dat hele middenstuk zal eruit moeten. De unit zit volgens mij recht onder de ruitbediening.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Zullen we de berichten af gaan wachten?

- CX 2400 GTi
Zo, vandaag de CX opgehaald bij Carbalt, er zit nu LPG injectie in! Tot dusver wat korte stukjes gereden en het rijdt prima, maar een beetje schokkerig af en toe: de computer moet zich nog inregelen zeiden ze en ik moet later nog even terugkomen voor de eindafstelling. Vermogensverlies lijkt er niet te zijn en de motor is ook nog zeer soepel. Bij warme motor loopt het stationair toerental wel op tot 2000 momenteel (!) maar het lijkt erop dat de gasklep niet helemaal terugkomt tot z’n beginpunt. Als ik hem zelf terugduw daalt het toerental tot normaal, dus ik ga daar nog even naar kijken binnenkort. Het lijkt wel alsof ze de gaskabel versteld hebben, de gekken.
De vulopening zit heel netjes onder de achterbumper en het LPG schakelaartje is gemonteerd in een van de loze vakjes onder de schakelaars van de ramen. Best OK.
CV heb ik nog geen tijd voor gehad. Wel klopt het dat ik een ‘unit’ heb onder het muntenbakje.

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gefeliciteerd!
Foto’s!
fluidphreak schreef:Zo, vandaag de CX opgehaald bij Carbalt, er zit nu LPG injectie in! Tot dusver wat korte stukjes gereden en het rijdt prima, maar een beetje schokkerig af en toe: de computer moet zich nog inregelen zeiden ze en ik moet later nog even terugkomen voor de eindafstelling. Vermogensverlies lijkt er niet te zijn en de motor is ook nog zeer soepel. Bij warme motor loopt het stationair toerental wel op tot 2000 momenteel (!) maar het lijkt erop dat de gasklep niet helemaal terugkomt tot z’n beginpunt. Als ik hem zelf terugduw daalt het toerental tot normaal, dus ik ga daar nog even naar kijken binnenkort. Het lijkt wel alsof ze de gaskabel versteld hebben, de gekken.
De vulopening zit heel netjes onder de achterbumper en het LPG schakelaartje is gemonteerd in een van de loze vakjes onder de schakelaars van de ramen. Best OK.
CV heb ik nog geen tijd voor gehad. Wel klopt het dat ik een ‘unit’ heb onder het muntenbakje.

- CX 2400 GTi
@ernst23: Ik ga even kijken of ik zaterdag foto’s kan maken. Zit jij nog steeds te overwegen om het ook in te laten bouwen? (heb namelijk ongeveer alles doorgelezen wat op het forum over LPG geschreven is)
Ik heb vanochtend nog even onder de kap gekeken: bij koude motor komt de gasklepbediening wel helemaal tot de aanslag, dus OF de gaskabel wordt korter als hij heet wordt, OF de veer wordt slapper en trekt hem dan niet helemaal meer terug. Heb even de gaskabel een nokje losser gezet, hopelijk lost dat het probleem op!

Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Carbalt injectie, die heb ik er nu ook ongeveer 22.000 km in liggen. Schokkerige rijgedrag is herkenbaar. Volgens Carbalt is dat het gevolg van slechte ontsteking. Na kleppen stellen en het vernieuwen van de bougies was het al een stuk beter maar nog niet helemaal verdwenen. Met nieuwe kabels, verdeelkap en rotor moet het nog beter kunnen.
Verder een prima installatie, trekt als een lier op LPG. Op mijn verzoek hebben ze toen die schakelaar op een loze plek onder de ruitbediening geplaatst, onthouden…
Heb jij ook dat de motor rond de 170 gaat inhouden, alsof je brandstof tekort hebt? Vrij irritant, ook bij optrekken (5000 toeren+).