Vrienden van het forum,
Over enkele dagen is het dan eindelijk zover…. de aflevering is aanstaande.
In het afgelopen jaar heb ik diverse zaken zien langskomen die je niet zelf als berijder kan instellen. Deze dienen bij de dealer (verdeler) uitgevoerd te worden.
Wat mij bijstaat zijn:
[list]Radio - Display TEXT AAN (recent onderwerp)
Alle deuren gelijk open dicht met afstandbediening
Appèl verlichting aan laten zetten zodat je licht gewoon altijd aan is (uit de reakties).
Bediening versnelling in drive” aan of uit zetten (let op : alleen volautomaat!)
[/list:u]
De vraag is: welke keuzes zijn er eigenlijk nog meer te doen. Ik wil hier de dealer niet te vaak mee lastig vallen.
Graag een aanvulling op het lijstje en alvast bedankt !
R2FM
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
- z.g. appèl verlichting aan laten zetten zodat je licht gewoon altijd aan is.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
pm hsum schreef:Zelf verwacht ik begin maart de levering van een C4GP en wil de dealer vragen of het alarmsignaal voor het niet dragen van de gordels uitgezet kan worden. De eerste twee minuten duren erg lang met het gepiep terwijl dit nou net korte momentjes kunnen zijn zonder . . . . .
PM
Als je af wilt zijn van het gepiep, zijn er 2 eenvoudige opties :
- gewoon de gordel dragen zoals het hoort
- de gordel vastklikken voor je in de stoel gaat zitten en dan gewoon bovenop de gordel zitten. Op eigen risico en m.i. volledig af te raden. NCAP 5 sterren zijn niets waard als je de veiligheidsvoorzieningen niet gebruikt.
pm hsum schreef:Zelf verwacht ik begin maart de levering van een C4GP en wil de dealer vragen of het alarmsignaal voor het niet dragen van de gordels uitgezet kan worden. De eerste twee minuten duren erg lang met het gepiep terwijl dit nou net korte momentjes kunnen zijn zonder . . . . .
PM
Zeker de beste in voorruit koppen!!?
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Appel Verlichting= altijd je licht aan met contact aan. De Zweedse instelling.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
PM
Ten eerste, welkom op het forum!
Ten tweede, het zijn niet meer de jaren 60 of zo… Toen kon je nog wegkomen als je niet wist waar de gordels goed voor zijn. Maar nu…
Je gaat toch ook niet rijden als je bent.
C4sohier schreef:
Als je af wilt zijn van het gepiep, zijn er 2 eenvoudige opties :
- gewoon de gordel dragen zoals het hoort
- de gordel vastklikken voor je in de stoel gaat zitten en dan gewoon bovenop de gordel zitten. Op eigen risico en m.i. volledig af te raden. .
of op de sloop een stekker van een gordel halen. maar zoals in de vorige posts al duidelijk is beter 2 sec. uittrekken en klik vast
Welkom op dit forum ps hsum. Staat dit voor post mortum in hilversum?
Je ziet, hier wordt er op je gelet. En ja,,,, voor je eigen bestwil.
Maar gezellig en interessant is het hier wel hoor.
Groetjes
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
- C5 X Shine Hybrid 225
Zullen we je gewoon PM noemen dan?
Welkom!
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
hkonin02 schreef:pm hsum schreef:Zelf verwacht ik begin maart de levering van een C4GP en wil de dealer vragen of het alarmsignaal voor het niet dragen van de gordels uitgezet kan worden. De eerste twee minuten duren erg lang met het gepiep terwijl dit nou net korte momentjes kunnen zijn zonder . . . . .
PM
Zeker de beste in voorruit koppen!!?
Geen gordel ... en dan maak je de goal van je leven.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Iets uit de hand gelopen reakties, omdat pm hsum zo ongelukkig was te noteren dat hij zich af en toe niet gedraagt…. ?
Toch fijn dat er ook zeer nuttige bijdragen zijn genoemd. Dank hiervoor !
Mochten er nog zaken zijn die niet genoemd zijn, dan verneem ik ze graag.
R2FM
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk dat het belangrijkste is dat je eerst gewoon gaat genieten van je nieuwe voiture. Aanpassingen en/of instellingen kun je altijd nog bij de eerste check-up laten wijzigen.
Ga nou maar eens eerst lekker op vakantie met die prachtbak.
Eerst en vooral, ik ben voorstander van altijd gordel dragen, doch om een of andere reden kan het voorkomen dat je deze eens niet draagt. Bij de C3 kan je het geluid afzetten door even op de rode knop van de gordelklep te drukken. Kan dit niet bij de c4,
- C5 X Shine Hybrid 225
gelukkig..
Een tipje: veeg alle instellingen samen in de 1e post en laat dit draadje sticky maken; verwijder vervolgens alle nieuwe posts nadat de opmerkingen daarin verwerkt zijn in de openingspost.
Ich bin ein Breaker