1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX 16i naar carb?
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 januari 2008 08:01 PM

Ik zit er aan te denken om patjes 16 TRS te kopen. Nou heb ik nog een 16TGI blok staan hier (1991) en nou is mijn vraag, is dat blok het zelfde als een TRS blok? dwz, kan er op het moderne blok zo een carb geschroefd worden? en is het ontstekingshuis gewoon om te zetten?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 januari 2008 08:07 PM
  [ # 1 ]

Re: BX 16i naar carb?

De voet van de benzinepomp zit er wel maar is niet doorgeboord in de kop. Anders was het denk ik best te doen geweest.

Maar wat er nou eigenlijk kapot is aan dat blok van Patje’s 16trs is me niet helemaal duidelijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 januari 2008 08:26 PM
  [ # 2 ]

staat toch nog een 16TRS in dezelfde kleur te koop? (omgeving Utrecht)

Loop/sloop en dan van 2 1 maken! heb je weer een super uber topper Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 28 januari 2008 08:31 PM
  [ # 3 ]

Link

Deze? Goede suggestie!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 28 januari 2008 08:32 PM
  [ # 4 ]

meteen doen! carburateurs zijn veel fijner dan injectie, want die kun je tenminste afstellen, en ze reageren veel feller op het gas!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 januari 2008 08:41 PM
  [ # 5 ]
B_iks schreef:

Link

Deze? Goede suggestie!

yes Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 januari 2008 08:45 PM
  [ # 6 ]

Re: BX 16i naar carb?

karel schreef:

De voet van de benzinepomp zit er wel maar is niet doorgeboord in de kop. Anders was het denk ik best te doen geweest.

Maar wat er nou eigenlijk kapot is aan dat blok van Patje’s 16trs is me niet helemaal duidelijk.

De brandstofpomp voet zit op het thermonstaathuis, dus dat is geen probleem, gewoon omwisselen..

Het trs blok heeft een scheur, en gooit daarom alle kvs er uit.

@mcdean; dat wordt me te ingewikkeld Laughing  als het een beetje mee/tegen zit moet ik volgende week ook nog een deauville ophalen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 januari 2008 08:47 PM
  [ # 7 ]

Nog even voor de duidelijkheid; het gaat mij er dus om, of het blok zelf zo om te wisselen is. Ik ga natuurlijk voor een carb, ivm het lpg systeem. (hoe verschikkelijk ik ook tegen carbs ben)

Aangezien de motorcodes verschillen, vroeg ik me af of het kwaad kan, een injectieblok met carb… en of er nog andere verschillen zijn tussen een nieuw en oud blok..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2008 09:16 PM
  [ # 8 ]

ouwe 1.6’s hebben kleinere kleppen dan nieuwere dachtik.
Carb op een injectieblok schroeven? geen probleem.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 januari 2008 09:25 PM
  [ # 9 ]

kan je de kop niet gewoon overschroeven? alleen 1600i onderblok?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 januari 2008 09:33 PM
  [ # 10 ]

Nouja.. als een carb gewoon past… op een nieuw blok… is het een groot probleem dat de kleppen groter zijn?

Zoals het nou lijkt is het wisselen van een volledig blok dus een groen licht begrijp ik?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2008 09:40 PM
  [ # 11 ]

Betere ademhaling, beter vermogen, das het enigste verschil(maar kan best zijn dat ze hetzelfde zijn).
Als je de opening voor de benzinepomp en stroomverdeler maar hebt, al de rest is hetzelfde.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 januari 2008 10:10 PM
  [ # 12 ]

Zit de brandstofpomp nok ook nog op de nokkenas van een injectie blok trouwens? ik kan me herinneren dat dit bij een TU wel zo was…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 28 januari 2008 10:24 PM
  [ # 13 ]

Pas op!!

Volgens de eigenares van die TRS uit Utrecht/Zeist is ie afgebrand. Dat (smoesje) vertelde ze mij nadat ik een afspraak voor koop had gemaakt met haar.

Ik vertouw het niet meer daar.

gr. Simon

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 29 januari 2008 06:59 PM
  [ # 14 ]
Citroenbx schreef:

Betere ademhaling, beter vermogen, das het enigste verschil(maar kan best zijn dat ze hetzelfde zijn).
Als je de opening voor de benzinepomp en stroomverdeler maar hebt, al de rest is hetzelfde.


Anders hou je toch de elektrische benzinepomp van de injectiemotor?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 januari 2008 07:05 PM
  [ # 15 ]

dat is meer werk dan het vervangen van de brandstofpomp voet Wink

Maar het is definitief, ik ga hopelijk volgende week aan het motor wisselen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook