Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ha Martin,
Nog gefeliciteerd met deze schitterende DS! Wat een prachtige wagen. Mocht je het niet erg vinden dan ga ik toch eens proberen om nog eens langs te komen als mijn CX wat betrouwbaarder is
Heel veel zweefplezier alvast in ieder geval!
Groetjes, Rik.
Hmmm toch maar eens met sanders fet aan de slag dan, ik deed tot nu toe altijd ML in mijn holle ruimtes baggeren….....
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Klein probleempje:
Als ik de DS start en ze staat helemaal plat op de grond komt de achterkant omhoog en de voorkant totaal niet. Gooi ik em dan in de hoogste stand komt ze meteen omhoog van voren.
Nu deed ze dat gisteren, maar vanochtend niet, en vanmiddag weer wel..
Rotte hoogteregelaar? Of vies?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Klein probleempje:
Als ik de DS start en ze staat helemaal plat op de grond komt de achterkant omhoog en de voorkant totaal niet. Gooi ik em dan in de hoogste stand komt ze meteen omhoog van voren.
Nu deed ze dat gisteren, maar vanochtend niet, en vanmiddag weer wel..
Rotte hoogteregelaar? Of vies?
Vies.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Vies.
Nou de buitenkant is dat absoluut niet!
Wat een mooie wagen Martin. Veel plezier ermee.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gisteren de radio in de DS gebouwd! De radio zelf was er erg over te spreken want deze had bij vorige eigenaar en medeforummer WOF de luxe in een C5 te zitten. Na een jaar in de eend te hebben gezeten was deze erg blij weer te mogen zweven!
En nu staat ze er zo bij.. ik zag gisteren een pekel wagen dus helaas niet meer rijden voorlopig..
Gelukkig staat m’n garage op een plein waar geen pekel komt.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Mooi radiootje!
Heeft de C5 dan dezelfde afmetingen als 2e dash? Dat opent perspectieven!
Ik neem aan dat de armatuur wel origineel DS is?
Dat zeil wel alleen toepassen als de dame volledig droog is anders gaat e.e.a. broeien. Niets droogt beter dan wind.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat zeil bevordert de levensduur van de carrosserie zeker niet. Zou ik meteen eraf halen. Condens kan nooit weg zo. Auto blijft vochtig, zolang dat zeil erop zit.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Radio is gewoon standaard formaat en past netjes in dat originele bakje van de DS, armatuur is dus origineel!
De DS was echt kurk droog toen ik de hoes eroverheen deed.. Dit is trouwens een hoes met zachte binnenkant met wat luchtgaten..
Maar ik ben opzoek naar een stalling voor de eend zodat de DS hier in de garage kan. Iemand? Halsteren/Bergen op Zoom/Steenbergen?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sluit me aan bij de mening van DriverD. De hoes is een slecht plan. Je auto zal in een ongelofelijk tempo oplossen….. weg met dat ding!!! Ook al is jouw auto droog als je d’r onder het zeil zet, door de temperatuurswisselingen zal er condens optreden die nergens heen kan, ergo: je plaatwerk lost op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok duidelijk, ik ga et er nu afhalen ops:
Is het erg dat de DS dan daar buiten staat, met pekel op de weg rij ik er niet mee, en op dat plein komt nooit pekel. De DS zal alleen blootstaan aan regen enz..
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Ok duidelijk, ik ga et er nu afhalen ops:
Is het erg dat de DS dan daar buiten staat, met pekel op de weg rij ik er niet mee, en op dat plein komt nooit pekel. De DS zal alleen blootstaan aan regen enz..
Een auto gaat rotten als ie stil staat, als ie niet meer droog gereden wordt. Blijf dus rijden, of zoek een stalling. Buiten laten staan en niet rijden is niet goed voor een auto. En goed schoonhouden, met name de randen, felsnaden en hoekjes van het plaatwerk waar vuil blijft zitten zijn potentiele rot-plekken.
Nogmaals, ga je langere tijd niet rijden, zoek dan een stalling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zolang de weg droog is: Lekker blijven rijden. Is goed voor de auto en voor je humeur.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
waterman771 schreef:Ook al is jouw auto droog als je d’r onder het zeil zet, door de temperatuurswisselingen zal er condens optreden die nergens heen kan, ergo: je plaatwerk lost op.
Moderne hoogwaardige dekzeilen zijn zodanig uitgevoerd dat het vocht wel naar buiten kan, maar niet naar binnen (net zoals bij moderne sportkleding).
Afvoercapaciteit is echter wel beperkt (condens hoeveelheden). Als de auto er nat ondergaat: gegarandeerd ellende.
Persoonlijk zou ik nooit voor een zeil kiezen. Inderdaad verder helemaal eens met vorige sprekers.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De eend gaat in de winter naar een andere stalling, en kan de DS hier in de garage, in de zomer staat de DS buiten (waar ik veel mee rij dan) en de eend in de garage. Zo hou ik de boel wel roestvrij denk ik…
De DS moet natuurlijk nog wel een goede antie roest behandeling krijgen.