Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Vanochtend de GSA weggebracht voor een complete anti-roestbehandeling met o.a. Mike Sanders vet. Waarschijnlijk kan ik hem in de loop van volgende week weer ophalen. Dan nog even een paar nieuwe Michelin’s (pas twee weken in bestelling) eronder en karren maar.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij wie laat je de anti-roestbehandeling doen?
2 weken? Da’s best lang. Wie moet de Michelin’s leveren?
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Net over de grens in Gronau, Leppen karosserieschmiede . Het zal geen echt twee weken werk zijn. Start woensdag, weekeinde de wagen totaal laten opdrogen en dan behandelen.
De Michelins komen via het bekende adres oldtimerbanden (zie nabije draadje hierover) naar mijn garage hier in de buurt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben benieuwd naar de anti-roestbehandeling met Mike Sander Fett in Duitsland.
Oldtimerbv.nl heeft ook de 4 145SR15 XZX-jes geleverd aan het bandenbedrijf dat ze morgen gaat monteren. Ging snel: Vrijdag gebeld, morgen erop.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik ben ook wel benieuwd naar die anti-roestbehandeling en vooral wat het zou moeten kosten. Gronau is 15 minuten rijden vanaf hier.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Het is inderdaad net over die Grenze. Een exacte prijs heb ik nog niet omdat er met GSA’s niet veel ervaring is. Het is een klein bedrijf dat een goede indruk maakt op mij zo vooraf. D’r stond in ieder geval een kaal lichaam van een SM op de brug….en nog wat Brits spul.
Enig misverstand was er over de exacte behandeling. Ik wil uiteraard ook de bodem goed beschermd hebben. Daar ging hij naar kijken en dan oordelen wat nodig is. De holle ruimten krijgen in ieder geval de vet behandeling. De uiteindelijke prijs horen jullie als ik klaar ben.
De bandjes zijn voor mij ook vandaag gearriveerd. Maar ja nu staat de wagen net in Duitsland.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
De GSA is weer terug op de basis. Volgens het bedrijf moeten we over 7 a 8 jaren de holle ruimten maar eens bekijken dan kan ik zien dat alles nog beschermd is….....
De holle ruimte kost ongeveer 600,=. Mijn GSA is wel bikkelhard dus ze kwamen geen rare dingen tegen. De bodembehandeling kost nog een kleine 200 tot 250 extra. Dit is echter wel heel erg afhankelijk van de staat van de bodem. Hoewel de GSA hard was werd er toch roestvorming aangetroffen op de beruchte bodemplaat naden. Deze zijn geheel roestvrijgemaakt, in de gronder gezet en uiteindelijk behandeld met Mike Sander’s.
De tijd zal het leren maar ik denk een verstandige keuze gemaakt te hebben. Mike Sander’s droogt namelijk niet op en blijft dus elastisch. Dat is bij veel andere producten wel een probleem, opdrogen en breken.
Ik kreeg nog een CD mee met foto’s van de behandeling. Die zet ik tzt nog wel ergens neer.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Ook erg leuk dat ze er een cd bij doen met foto,s Erg benieuwd naar het resultaat. kost wel een hoop zeg, Maar het is wel dubbel en dwars waard
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citrospeeds schreef:Ook erg leuk dat ze er een cd bij doen met foto,s Erg benieuwd naar het resultaat. kost wel een hoop zeg, Maar het is wel dubbel en dwars waard
Dat “kost wel een hoop zeg” vind ik nogal meevallen. Als je een harde auto hebt, die niet beschermt tegen roest en na een paar jaar moet laten lassen, ben je pas echt aan de beurt… Dan zijn die centjes zo weg en heb je ook nog een gelaste (dus niet meer orginele en structureel minder sterke) bak.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Een offerte van RX viel 2 keer zo duur uit. Hoe dan ook het is een hoop centen maar een keer flinke rotterij en je bent verder en duurder van huis.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
DriverD schreef:citrospeeds schreef:Ook erg leuk dat ze er een cd bij doen met foto,s Erg benieuwd naar het resultaat. kost wel een hoop zeg, Maar het is wel dubbel en dwars waard
Dat “kost wel een hoop zeg” vind ik nogal meevallen. Als je een harde auto hebt, die niet beschermt tegen roest en na een paar jaar moet laten lassen, ben je pas echt aan de beurt… Dan zijn die centjes zo weg en heb je ook nog een gelaste (dus niet meer orginele en structureel minder sterke) bak.
Daarom staat er toch ook dubbel en dwars waard
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, had het gelezen. We zijn het eens.
Citroen!
DriverD schreef:Ja, had het gelezen. We zijn het eens.
:
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zaterdag heb ik wat foto’s geschoten van de GSA (en een uit de herfst van de CX.
Welke GSA foto hoort niet bij mijn auto?:idea:
Op de laatste foto en die van de voorpoot zie je duidelijk Mike Sanders vet zitten.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )