BasisBIX schreef:FmXXX-STanie schreef:BxBandit schreef:FmXXX-STanie schreef:en als je goed kijkt zie je nog 2 grijze 16v’s staan
Inderdaad, is dat de opslag van een 16v Mk2 opkoper of zo? Drie bij elkaar, toe maar…..
En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk.
heb je ze kunnen ondekken ??
die zijn ook best kanp hoor !!..Wat is de toekomst van die auto’s dan??
ze zullen uiteindelijk wel verkocht worden denk ik..
maar hij is een hobbyist dusja die hebben altijd tijd zat met het restoureren en mooi maken van hun autos..
dusja ik dnek dat het gewoon afwachten word tot hij er weer 1 aan bied..
PrutsyLJ schreef:Je komt waarschijnlijk niet door de CO meting van de APK heen, en het geeft een teringherrie. Die Sebring dingen zijn trouwens gewoon nog nieuw te bestellen. Kost alleen wel flink veel knaken. Je kan ook marktplaats en het forum goed in de gaten houden. Af en toe komen die Sebring dempers nog wel eens voorbij zetten.
laatst moest ik een devil demper aan me voorbij laten gaan waar ik nu erge spijt van heb..
het was een demper met het hoefijzer stuk en bevestigings punten en al eraan..
maarja ik had even een geld dusja dan gaat het over,...
FmXXX-STanie schreef:
is dat dan nog legaal ?
Legaal is nogal een rekbaar begrip.
Als je een niet originele uitlaat monteert dan voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring en is dan in wezen al illegaal. Dit geldt al als je dempers vervangt door stukken pijp of door niet originele dempers.
Verder mag de auto niet teveel herrie maken. Dit wordt soms gecheckt bij politie controles. ik weet niet precies wat de norm hier is. Het is geen check bij de APK.
Bij de APK geldt eigenlijk alleen dat de uitlaat gasdicht moet zijn van voor tot achter en aan de milieu eisen dient te voldoen.
Bij auto’s van voor 1-1-1993 origineel uitgerust met katalysator (U9 milieucode) hoeft de katalysator niet aanwezig te zijn MITS hij zijn CO percentage maar haalt ( minder dan 0.5%). Na 1-1-1993 moet de kat eronder zitten en wordt een 4gas test uitgevoerd. Die test kom je niet doorheen zonder werkende kat.
Er zit dus een verschil tussen voertuig eisen en wat er voor de APK gecheckt wordt. Als je met een herriebak rondrijdt dan die best APK goedgekeurd zijn, maar kan je toch een boete krijgen met een politiecontrole. APK of niet, je auto moet primair altijd voldoen aan de typegoedkeuring, dus daar kun je altijd op gepakt worden ook al heb je een APK.
Als je auto iets extra geluid maakt (bijv. alleen een sebring einddemper, maar je kat en midddendemper zijn origineel) dan zal er geen haan naar kraaien. Rij je met een open middendemper, zonder kat en oppen einddemper (bak herrie) dan kan je aan de kant gezet worden. Je valt dan ook wel op.
Hetzelfde geldt voor een motorombouw. Wordt niet gecheckt met de APK maar formeel ben je wel degelijk in overtreding zonder RDW goedkeuring. Met een technische politiecontrole kun je tegen de lamp lopen. Meja, dat doen ze zelden tenzij “je er echt om vraagt” ... bijv. opvallend gedrag of bij straatraces waar ze je echt proberen te pakken.
mpostma schreef:Meja, dat doen ze zelden tenzij “je er echt om vraagt” ... bijv. opvallend gedrag of bij straatraces waar ze je echt proberen te pakken.
Wie weet wat voor hobby’s Stanie nog meer heeft
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
nee straat racen is niks voor mij..
ik weet wel wanneer en waar ze elke x gehouden worden..
maar na een half uur zitten en minimaal 15 man in een paar politie busjes hierzo..
dusja dat wil ik echt niet ik ga er niet eens heen om te kijken..
maar geef mij maar een cross motor
dat zijn mijn hobbys..
crossmotoren en het rijden er van !
BasisBIX schreef:mpostma schreef:Meja, dat doen ze zelden tenzij “je er echt om vraagt” ... bijv. opvallend gedrag of bij straatraces waar ze je echt proberen te pakken.
Wie weet wat voor hobby’s Stanie nog meer heeft
Als jij bij een politiecontrole tijdens een straatrace aan de tand wordt gevoeld, zie je de KLPD dienders zich waarschijnlijk al vergenoegend in de handen wrijven, omdat opgeleukte ding van jou eens goed binnenstebuiten te keren, om er dan na het opentrekken van de motorkap achter te komen, dat er diep in het vooronder een braaf 150a motortje moedig doch kansloos de buitenproportionele aspiraties van het extrieur poogt waar te maken. Wellicht kunnen ze je dan nog een oor aannaaien met een niet brandend stadslichtje of dat je alleen kopieen van je autopapieren bij je hebt
mpostma schreef:Wellicht kunnen ze je dan nog een oor aannaaien met een niet brandend stadslichtje of dat je alleen kopieen van je autopapieren bij je hebt
Ha ha ha….
Zelfs dat nog niet eens, ik heb altijd alle papieren bij me (zelfs het keuringsrapport)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
mijn 16v zal niet aanwezig zijn op mijn sloop feest heb ik net door..
de autoambulance is dan al in gebruik door iemand anders…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Balen Stan, ik denk dat ik dan maar afhaak.
niks meer aan te doen =(
maarja je mag dan zeker een andere x langskomen !
mpostma schreef:Er zit dus een verschil tussen voertuig eisen en wat er voor de APK gecheckt wordt. Als je met een herriebak rondrijdt dan die best APK goedgekeurd zijn, maar kan je toch een boete krijgen met een politiecontrole. APK of niet, je auto moet primair altijd voldoen aan de typegoedkeuring, dus daar kun je altijd op gepakt worden ook al heb je een APK.
Sterker nog, als dat zo is krijg je niet alleen een boete, maar wordt ook je kentekenbewijs deel I ingehouden. Je kunt dat alleen terugkrijgen door je auto binnen 2 weken naar origineel (volgens typegoedkeuring) terug te bouwen, en dat mag je ook nog eens bij de RDW laten keuren (op jouw kosten). Dergelijke maatregelen kunnen ze zelfs al eisen als je ruiten door bv folie te sterk zijn getint! Mucho dinero, baby!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Hey Stan,
Gefeliciteerd met de aankoop van deze RED DEVIL
Ik vind dit een van de mooiste kleuren.
Klopt het dat deze auto nog te koop staat op het forum?
P.S. Heb je de kat. er al tussenuit gehaald? En zo ja, wat is je vervanger… een verlooppijp of nog een middendemper?
Gr Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
trouwens ik heb via h-base een inleg filter gevonden voor een bx 16v voor 60 euro..
is dat duur en wat is het verschil qua verbruik van de auto ??
en ik heb een idee van motor tjoening
ik ben van plan om een set race nokkenassen in mijn 16v te stoppen..
heeft dit ook veel invloed op het vermogen van de motor ??
of maakt het niet zo veel uit ??
en als ik dus die nokkenassen en het inleg filter er in heb zal het mij dan ook meer pk opbrengen of valt dat ook wel weer tegen ??
en als ik de kat er dan ook nog is tussenuit haal ??
heeft iemand hier ervaring mee in de zin van 1 van de 3 dingen bij zijn 16v gedaan heeft ??
Ik heb de kat er tussen uit gehaald.
Je komt dan sowieso niet door de apk heen.
Voordeel is dat het geluid wat heftiger klinkt en dan je vooral voor het gevoel iets meer pit heb.
Maar ga alsjeblieft nou eerst eens rijden in het hok.
Wanneer haal je hem nou eens op. Duurt erg lang namelijk dit.
Want hij staat idd nog te koop @ dit forum.
‘Zucht’
Dus niet met de moter gaan klooien. Gewoon eerst belangrijke dingen doen en dan rijden!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Je neemt me de woorden uit de mond, je hebt hem nog niet of je hebt het alweer over motor tjoening