Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gisteren was het dan eindelijk zover. Mijn DS helemaal gestript en naar de spuiter gebracht. (vernieuwde voorschermen, 1 achterscherm en kofferklep erbij afgeleverd) en dan nu maar afwachten.
Geeft mij de tijd om bumpers, strips en lijstwerk te poetsen en polijsten.
dat leidt tot vraag 1, de onderste strips (pallas) zaten gekit waarbij de holle strips helemaal vol zaten. Nu wil ik ze straks weer kitten maar wat is dan wijsheid. Oude kit lekker laten zitten en een dun nieuw laagje erop of oude kit uit de strips zien te krijgen?
vraag 2 ik heb nog even de tijd om definitief te beslissen over de kleur. Ze is nu gris nacre en een lichtgrijs dak (ik denk gris rose) en ik twijfel of ik het orgineel houdt of haar toch een jas van Gris Palladium aantrek.
Bij het laatste wil ik wel weer een afwijkende dakkleur. Wat is daar over bekend ?
grtz
rob
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
1. Zeker niet de kit eruit gaan peuteren. Je zou je strips kunnen beschadigen. En geloof me, je ziet alles aan de buitenkant van de strip: elk knikje, elk putje. De kit is al helemaal uitgehard en dus inert. Je zal dus de oppervlakte van de oude kit zo goed mogelijk schoon moeten maken en ontvetten (bv met wasbenzine). Daarna gewoon met nieuwe kit of een dubbelzijdige tape van een A-merk voor buitentoepassing (geen “bouwmarkt kwaliteit”!). Belangrijkste is de te hechte oppervlakten goed schoon en vetvrij te maken.
2. Gris Palladium is met zwart dak geleverd, maar ook met Gris Argent.
Of doe gewoon wat je zelf het mooiste vindt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Strips niet leeghalen, wel goed ontvetten en met goede dubbelzijdige tape lijmen op het plaatwerk.
De laatste jaren had het dak bij de DS altijd dezelfde kleur als de carrosserie, maar ja, het is jouw auto, dus de keus is aan jou.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Noem eens een A-merk dubbelzijdige tape.
En waar koop je die als het geen bouwmarktkwaliteit mag zijn?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Leuke topictitel.
Succes met de keuze.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
A-merk 3M. verkrijgbaar bij goede automaterialenzaak of zgn. autolakcentrale.
Bison zal ook wel goed zijn, dat is dan weer wel verkrijbaar in de bouwmarkt.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik gebruik altijd Tesa (industriele automotive markt). Schaf ik via de zaak aan. Maar zal zeker ook via de betere vakhandel te krijgen zijn (automateriaalzaken, bootbenodigdhedenzaken (leuke voor Schrabble)).
3M, Bison, etc is ook prima.
Als er geen spanning op staat (dus rechte strip en bol spatbord bijv.) kun kun je prima Bison Cartape gebruiken. (gewoon bij de bouwmarkt te halen)
Heb er tot nu bij 2 BX’en een complete set strips op geplakt,en het wil echt niet loslaten
Maar ja, als er een beetje spanning op staat, zoals bij de CX Break van m’n vader toen het geval was, dan valt het er binnen een maand weer zo af.
Oh ja, bij de rode BX zit het nu al zo’n beetje 3 jaar
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Overigens, met “bouwmarktkwaliteit” duid ik de kwaliteit van de tape aan, en niet of het wel of niet bij de bouwmarkt te verkrijgen is.
Sommige bouwmarkten hebben uitstekende A-kwaliteit in hun assortiment.
Denk alleen niet dat je die in de “Eur 2,50 bak” zult vinden….
ted.kampen schreef:Overigens, met “bouwmarktkwaliteit” duid ik de kwaliteit van de tape aan, en niet of het wel of niet bij de bouwmarkt te verkrijgen is.
Sommige bouwmarkten hebben uitstekende A-kwaliteit in hun assortiment.
Denk alleen niet dat je die in de “Eur 2,50 bak” zult vinden….
Tsja…
Bison Cartape…., ik geloof iets van bijna 4 tot 5 euro per rolletje.
En dan heb je nog maar een rolletje van 1 meter
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Zou je mij eens een indicatie kunnen geven wat het spuiten van een ds kost? Zelf denk ik aan zo’n 1500-2000,- maar klopt die indicate van mij?
Tegen wie heb je het?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Pierre schreef:Tegen wie heb je het?
Mooi!
Mij is ooit geadviseerd rekening te houden met € 5000 tot € 6000 als je alles uitbesteed en paar kleine plekjes hebt…
Geen nieuwe strips, wel alles gepoetst, dus.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik heb de auto zoals gezegd gestript opgeleverd, alleen het dakrubber moet er nog uitgesneden worden.
De spuiter gaat het plaatwerk afhangen, verflagen verwijderen, strak maken en uiteindelijk spuiten. Hij pakt de deurrubberhouders ( onder op de portieren) en de kofferbakstrips nog even mee qua laswerk.
Afspraak is dit te doen voor ongeveer 5000 euri’s.
Ik laat het doen bij Lofti in Boesingherliede die nu ook alle auto’s voor autorenaissance doet
ok, dank jullie wel.
dan moet ik nog even “sparen”