je bent anders wel een beetje slordig met typen..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
EW schreef:je bent anders wel een beetje slordig met typen..
Ja, ik ben/was pissed!
patje74 schreef:EW schreef:je bent anders wel een beetje slordig met typen..
Ja, ik ben/was pissed!
En terecht. Dit soort dingen drijven je tot waanzin.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
patje74 schreef:En jawel, de pakking is binnen, maar de buisjes waren er tiekem toch niet…
Morgen liggen ze waarschijnlijk wel voor mij klaar. Weer een dag vertraging!
Weet je zeker dat je niet in Frankrijk woont? Hier gaat het altijd zo.
[super-jaloers-mode]
Ohhhh, kon ik maar zo goed sleutelen!
[/super-jaloers-mode]
Goed bezig Patje
Archi schreef:Dat belooft wat! Krijgen we ook een uitgebreid verslag? Ben erg nieuwsgierig..
Me too
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ook!
Waarmee ik wil zeggen dat ik ook veel dingen voor de eerste keer doe, en dus van alles uit moet zoeken. Daarnaast wil je niet weten hoe laag mijn klus-tempo is!
Maar goed, ik ben net weer thuis van een avondje sleutelen. Ik heb wenig kunnen doen, behalve de nieuwe remblokken plaatsen en nog wat kleine dingetjes. Verder hebben we vooral gezellig zitten koffieleuten. Morgen begint het echter werk! In de ochtend zal ik naar de dealer voor de laatste onderdelen (en ik hoop dat ze er dan wel zijn…), dan nog een tankje LHM halen om de boel te spoelen, en dan rijden! (hoop ik!)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Die ‘traagheid’ is net even nodig om alles precies te doen zoals jij het wilt.. Bij mij duurt het ook wel eens een uurtje of twee meer dan gepland..
LHM spoelen, maar dan zonder de remleidingen? Je hebt de remblokken inmiddels al gedaan, toch? Dus het is niet echt noodzakelijk om álles door te spoelen..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er zitten nu idd verse klauwen, schijven en blokken op, maar voor het spoelen heb ik enkel de ontluchtingsnippel nodig.
Welkom op het CiFo en welkom bij de club van BixNix-liefhebbers.
@Patje: nog aan het klussen of ben je al een proefrit aan het rijden?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Patrick: moet je niet eerst rondtuffen met spoelolie? Of is spoelen met LHM al voldoende? Maw is dat de makkelijke oplossing als de boel niet al te vervuild is.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Daar heb je het al: ‘onluchtingsnippel’.. ops: Waar zit ‘ie??
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:@Patje: nog aan het klussen of ben je al een proefrit aan het rijden?
Ik zou vandaag de hele dag aan de slag om de dame helemaal klaar te krijgen, maar Tamara ligt ziek op bed… DIe kon ik dus niet met de kids opschepen. Ik ben vanavond om 21.00 begonnen, en kom nu net thuis.
Maar… de bak zit er aan, de koppeling voelt heerlijk zacht, maar ik moet nog een aantal kleine dingetjes doen voor ik de eerste rit kan maken.
Ik hoop morgen de boel af te maken, dan kan ze vrijdag voor de APK.
hogervp schreef:Patrick: moet je niet eerst rondtuffen met spoelolie? Of is spoelen met LHM al voldoende? Maw is dat de makkelijke oplossing als de boel niet al te vervuild is.
Alles werkte nog geweldig toen we haar haalden, ik verwacht geen extreme verontreiniging. Dus ik ga nu alleen met LHM spoelen. Ik denk dat dat voldoende is. Ik moet haar nu eerst snel op de weg zien te krijgen.
Archi schreef:Daar heb je het al: ‘onluchtingsnippel’.. ops: Waar zit ‘ie??
Op de remklauw! Morgen zal ik wel wat pics plaatsen.
Zo… dat was een vruchtbare avond. Alles ging lekker, alleen was het even pielen met de pri-as-geleidebus. De oude wilde er niet echt gemakkelijk uit. Maar ook dat heeft mij achteraf slechts een half uurtje gekost.
Morgen nog even de kunststof wielkuip terug plaatsen, LHM spoelen, wielen plaatsen, parafan stofzuigen, LHM-lek-check doen, achterremmen checken/evt. fixen, en dan is ze voorlopig “klaar”.
Ik zou alleen nog niet weten hoe ik mijzelf morgenvroeg uit bed moet krijgen als de wekker om half zeven gaat….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, pics… Doordat ik trouwens lekker aan de slag was, ben ik wel een aantal vergeten te maken, maar goed…
@Archi
Allereerst de beloofde foto van de remklauw, aan de linkerkant onder dan handremkabel zit de nippel;
Het oude busje;
En de nieuwe;
Met nieuw druklager;
Ikke;
En terug plaatsen met nieuwe pakking;
En dan hier een tevreden mens, midden in de nacht…
Want alles is weer aangesloten;