10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Arjan’s Xsara Coupé, Verkocht
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2007 12:24 PM
  [ # 136 ]

Thanx voor de complimenten allemaal Cool

lampo schreef:

Jeetje Arjan, zo strak is mijn Xsara bij lange na niet Crying or Very sad

Ziet er echt goed uit! Is dat bumperspul dat jij gebruikt hebt zwart of kleurloos? Dat zwarte spul vind ik namelijk niet zo prettig werken…

Zelf heb ik laatst de bumpers eens gedaan met Halfords huismerk bumperspul en dat zorgde wel voor een mooi resultaat, maar niet zo egaal en zo diep zwart als bij jou!

Mijn complimenten!

P.s. heb jij nog een aparte methode om krassen aan te pakken?

Die bumper care is vreemd genoeg groen Wink
Verder is het heel vochtig met soort zachte korrels. Als je het erop smeert wordt het eerst gewoon zwart en vochtig, net zoals je er water overheen gooit. Maar dan wrijf je het uit en dan blijft het dus mooi zwart glimmen Wink In het begin denk je dat het gewoon nog nat is, maar zo blijft het dus Cool
Dat flesje koste me nog net geen € 11,-

Krassen blijft altijd moeilijk Sad
Het probleem daarmee is dat je met de meeste producten alleen hele kleine krajes kan wegwerken. Maar je wil eigenlijk de wat grotere opvallende krassen wegwerken… Ben bang dat je bij grotere krassen toch echt hulp van een bedrijf nodig heb. Het is mij in elk geval nog niet gelukt Wink

@Sohail
Over een km of 115.000 denk ik Razz
Zou nu niet erg zijn, die zwarte vlekken zijn er zo weer vanaf Wink

Toen ik gister een achterruitenwisser voor de Xsara ging halen bij mijn dealer, kon ik direct even in de C-Crosser crossen Wink
Nu inmiddels zit dus ook de nieuwe wisser erop, de oude was aan beide uiteinden het rubber gescheurt.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 17 oktober 2007 12:30 PM
  [ # 137 ]

Die bumper care is vreemd genoeg groen Wink
Verder is het heel vochtig met soort zachte korrels. Als je het erop smeert wordt het eerst gewoon zwart en vochtig, net zoals je er water overheen gooit. Maar dan wrijf je het uit en dan blijft het dus mooi zwart glimmen Wink In het begin denk je dat het gewoon nog nat is, maar zo blijft het dus Cool
Dat flesje koste me nog net geen € 11,-

Ik gebruik het ook.
We hebben met het Xantiaforum een keer een demonstratie en instructie gekregen van een vertegenwoordiger van Glym.
Hij raadde aan het middel op te brengen met een heel fijn sponsje en zeker niet teveel!
Als je teveel doet en het gaat regenen dan loopt het uit.
Je kunt het ook perfect gebruiken voor het interieur.

Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 oktober 2007 02:21 PM
  [ # 138 ]

Op de fles staat dat je het met een doek moet doen, dus dat heb ik ook gedaan. Denk dat een sponsje niet erg veel verschil maakt?
Teveel heb ik denk ik niet gebruikt Smile

Zat al te twijfelen of ik het voor het interieur zou gebruiken Wink
Gaat misschien dan wel beetje raar ruiken in de auto, want het geurt best sterk.

En vanmorgen regende het Cool
Dan krijg je dus het volgende:

Aangezien jullie dol zijn op foto’s Wink

Op de fles stond dat je het ook voor banden kon gebruiken, dus maar bij 1 band even geprobeerd.

Verschil is denk ik wel Smile

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 oktober 2007 04:40 PM
  [ # 139 ]

Prachtig gezicht.We zijn lekker aan het poetsen met zijn allen. Ach het houdt je van de straat nietwaar?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 oktober 2007 07:21 PM
  [ # 140 ]

Jep, ik heb het ook net op tijd gedaan, want het is er nu geen weer meer voor Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 december 2007 11:56 AM
  [ # 141 ]

Thanx Wink

Wasbox doe ik ook wel eens hoor. Maar daar wordt je auto niet echt helemaal schoon van vind ik. Haal daarna je vinger maar eens over je auto, grote kans dat je vinger daarna alsnog zwart is, al lijkt je auto schoon.
Wat ik wel prettig vind is om je wielkasten daar altijd even goed uit te spuiten Wink

Moet ik eerlijk bekennen dat Xsara er nu niet meer zo mooi bij staat als toen op de foto’s Razz
Haal misschien vandaag een handwas met Meguirs autoshampoo, maar dan moet het weer wel meewerken Wink

Gister overigens naar de 126.000 km gereden Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 december 2007 09:16 PM
  [ # 142 ]

Ja hoor het is weer kouder buiten. Het verbruik is ook meteen gedaald naar de 1 op 12.95 ofzo Rolling Eyes
Goed, kga er vanuit dat de rechtervoet daar ook wel een beetje aan mee geholpen heeft, denk dat de naald deze tankbeurt toch regelmatig naar het rood is gegaan Cool

Vorige week zaterdag de auto weer eens gewassen met Meguirs shampoo. Of het de nog redelijk recente wax of de shampoo (of combo) zelfs was weet ik niet, maar de auto was redelijk makkelijk schoon te krijgen Wink
Verder de binnenkant ook met Meguirs Quick Interior gedaan, dat bevalt me eigenlijk ook wel Smile
Het blijft allemaal niet vet aanvoelen en er blijft ook geen te sterke geur in de auto hangen.

De RainX voor op de ruiten heb ik denk ook weinig klachten over Wink Enige nadeel is dat ik het net even teveel tijd in beslag vind nemen om het aan te brengen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 januari 2008 10:03 PM
  [ # 143 ]

Ik ontdekte vandaag dat er tijdens het op slot zetten van de auto met de AB uit de rechterdeur een langer geluid kwam van het motortje… Rolling Eyes

Lijkt net of het motortje het zwaar of moeilijk heeft.
Alle deuren gaan wel gewoon op slot en open.

Is dit een bekend euvel?

Is er op een manier zelf even naar te kijken?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 januari 2008 01:24 PM
  [ # 144 ]

Is een bekend euvel waar je vroeg of laat last van krijgt, had mijn Xsara ook toen ik de 190K passeerde. Mijn Xantia heeft het ook met 1 deur sinds ik de auto heb, zolang de deuren netjes open en dicht gaan blijf ik er van af Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 januari 2008 09:08 PM
  [ # 145 ]

Oké Wink

Tja ik ben nu een beetje bang dat de deur een keer opeens niet dicht zit als ik hem op slot doe…
En om nu elke keer de rechterdeur te gaan controleren zie ik ook niet echt zitten Wink

Hoewel ik het idee heb dat de Xsara alle deuren weer open gooit als er 1 niet goed werkt. En dan hoor je meestal wel dat het gehele systeem direct terug klikt Smile

Zie je binnen kort vast wel ergens op een meeting, dan kunnen we misschien ff het geluid vergelijken Wink

Profiel  

lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185

Gepost: 29 januari 2008 10:57 PM
  [ # 146 ]

Hoi Arjen, ik zou me er ook maar niet druk om maken, ik heb het ook af en toe en volgens mij komt het bij mij vanwege mijn accu. Die geeft nu 12.7V af (is dus niet al te goed meer) en als ik in de auto heb zitten klussen en de binnenverlichting een tijd heeft aangestaan en ik draai dan het contact aan of ik de doe de deuren op slot, dan hoor ik een soort geratel van ongeveer een seconde…

Maar alles blijft het doen, dus ik heb er verder nog geen aandacht aan besteed. Zou misschien wel eens moeten luisteren of het bij één of meerdere deuren is Rolling Eyes

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 januari 2008 12:05 AM
  [ # 147 ]

Bij mij is het duidelijk 1 deur. De andere klinkt zoals die het altijd deed.
Ik hoop niet dat het mijn accu is, deze zit er pas 1.5 jaar in Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 januari 2008 12:11 AM
  [ # 148 ]

Het kan ook een teken zijn dat je toe ben aan een grotere auto Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 30 januari 2008 08:44 PM
  [ # 149 ]

Ja dat staat ook op het verlanglijstje Wink

Vandaag weer iets anders…

Ik reed op de snelweg en voelde een trilling in de motor. Ik kijk op het dash en ja hoor, motormanagementlampje knipperd Rolling Eyes
Motor ging in de noodloop dus.
Er zat ook direct geen power meer in.

Toen ik voor een bocht rond de 50 reed even snel de motor uit en weer aan gezet, maar dat hielp niet. Daarna maar even bij een tankstation gestopt om de Xsara uit te zetten en te wachten totdat het systeem in ECO modus ging. Ik hoopte dat die daarna gereset zou zijn. Na het starten direct weer een knipperend lampje Wink

Dus maar verder naar huis gereden. Power was ver te zoeken. En stationair schudde die als een oude trekker Wink
Tijdens het rijden had ik het idee dat ik de toerenteller beter boven de 3000 rpm kon houden, dan waren er minder trillingen dan bij lager toerental.

Thuis gekomen de auto half uurtje laten staan, omdat ik hoopte dat het daarna weg zou zijn. Anders ging de accupool er een half uur af.

Maar na een half uurtje liep die weer zoals het hoorde Cool
Nog even naar het einde van de straat gereden en ik had uiteraard al me power weer terug Wink

Ik heb dit 60 a 70.000 km geleden ook 1 keer gehad, dus ik hoop dat ik nu weer zolang verder kan rijden zonder het weer te hoeven meemaken Wink

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 30 januari 2008 08:48 PM
  [ # 150 ]
Arjan Verkade schreef:

en ik had uiteraard al me power weer terug Wink

Je kan het ook overdrijven he met een 1.4tje Wink  Laughing

Maar wel raar dat t steeds terugkomt… Misschien even laten uitlezen. Als het goed is worden dit soort storingen opgeslagen. Ik zou dat even laten doen voordat je accupolen er af gaat trekken ed…

Xsara Coupe

Profiel  

10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook