Hallo zal me eens ff voorstellen ik ben dus ZX1.4 en sinds 2 maandjes in het bezit van een citroen zx waar ik dus geen spijt van heb het rijd super maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen mijn kachel radiateur is lek ben nu in discussie met de gargage maar die wil nog niet toe geven, ga der morgen weer langs en dan breng ik een update.
maar alsnog hallo iedereen
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Wees welkom!
Waar lekt de kachelradiateur precies?
En is het een slang die lekt of de kachelradiateur zelf?
Ik had namelijk een paar maanden terug een lekke kachelradiateur slang!
Ik heb die slang zelf gefikst, erg makkelijk om te doen! Je kan hem natuurlijk best bij de garage brengen, maar als je een schroevendraaier vast kunt houden kan je dit ook!
Ik had nl. zelf ook om een nieuwe slang gevraagd bij de Citroen dealer. Die kostte me ver over de 100 euro ex BTW, dat terwijl er alleen een klein sneetje inzat, precies in de laatste bocht voordat het je motorblok uitkomt.
Kwestie van de juiste slang halen, eventueel een hoekstukje slang (ligt eraan waar de slang lekt) en een paar slangklemmen kopen en een uurtje ervoor uit trekken.
Als het de slang is tenminste
Grt Sebas
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Waar die lekt pffff nog niet echt een idee kweet alleen dat het stinkt en een smeerboel geeft en al me ramen zijn zeiknat en als de kachel aanstaat komt er damp uit de ventilatieschachten op het dashboard dus denk van het weekend ff de middenconsole uit elkaar halen en ff een zaklampje erbij en zoeken
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX1.4 schreef:Waar die lekt pffff nog niet echt een idee kweet alleen dat het stinkt en een smeerboel geeft en al me ramen zijn zeiknat en als de kachel aanstaat komt er damp uit de ventilatieschachten op het dashboard dus denk van het weekend ff de middenconsole uit elkaar halen en ff een zaklampje erbij en zoeken
Greetz ZX1.4
Check eerst het gedeelte waar het mis kan gaan onder de kap!!!! Wellicht zit het daar, tegen je schutbord aan bijvoorbeeld bij de aansluitingen daar!
Dat scheelt je je dashboard demonteren, dat schijnt nl. een redelijk intenstief karwei te zijn!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:ZX1.4 schreef:Waar die lekt pffff nog niet echt een idee kweet alleen dat het stinkt en een smeerboel geeft en al me ramen zijn zeiknat en als de kachel aanstaat komt er damp uit de ventilatieschachten op het dashboard dus denk van het weekend ff de middenconsole uit elkaar halen en ff een zaklampje erbij en zoeken
Greetz ZX1.4
Check eerst het gedeelte waar het mis kan gaan onder de kap!!!! Wellicht zit het daar, tegen je schutbord aan bijvoorbeeld bij de aansluitingen daar!
Dat scheelt je je dashboard demonteren, dat schijnt nl. een redelijk intenstief karwei te zijn!
Ik twijfel dat het daarzit want het lekt aan de passasiers kant lekt het aan de binnekant en ook een beetje op de bestuurders kant op me bekleding
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Welkom op t forum.
Heb je misschien een foto van je zx?
Vind iedereen wel leuk hier.
Gr Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Uhhmmwat is de html om hier een foto te plaatsen : :
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
SaxoBJD schreef:Welkom op t forum.
Heb je misschien een foto van je zx?
Vind iedereen wel leuk hier.Gr Bram
Das een ding wat zeker is
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX1.4 schreef:Uhhmmwat is de html om hier een foto te plaatsen : :
Greetz ZX1.4
tistijd (tipvansebastijd)
ga naar mijnalbum.nl en set up an account en maak een album aan en donder die foto’s erin! Je hoeft hier dan alleen nog maar een link te plaatsen van het album! Like mine:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3WGM77EP
html = geloof ik [\IMG] [/]
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Das mijn ZX niks speciaal nog ja een lekke kachelradiateur
Maar had wel wat toekomst plannen zoals speakers en een spoilertje
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX1.4 schreef:
Das mijn ZX niks speciaal nog ja een lekke kachelradiateur
Maar had wel wat toekomst plannen zoals speakers en een spoilertjeGreetz ZX1.4
Heb nog een spoilertje liggen voor je! Een 16v spoiler, dus precies zo’n 1 als dat er op mijn 16v zit (zie dus die mijnalbum link in mijn vorige post)
Dus met ruimte tussen de bovenkant van het dak en het begin van de spoiler, geen dichte zoals er op sommige Volcane’s / Furio’s zit (1 v/d 2)
PB me ff voor een mailadres, dan stuur ik een foto!
greets
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Das een leuk spoilertje
Maar wil eers ff kijken wat het geintje gaat kosten met me kachelraditeur
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Kachelradiateur is zo’n 70 euro. Sleutelen om hem te vervangen een dag werk! Als je dat de garage laat doen dan kun je uitrekenen wat dat gaat kosten.
Als het geen garantie is, is het echt een klus die je zelf moet doen of met hulp van een paar handige forummers.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Meh, afgelopen weekend nog m’n complete dash uit elkaar gehaald om alle lampjes te vervangen (geen slechte bezigheid als je toch je kachelradiateur vervangt!) Paar uurtjes als je de handleidingen op het forum leest.
Ow enne: vooral goed lezen wat er staat, dingen zijn veel makkelijker dan het lijkt. Zo ontdekte ik dat de kilometerkabel er gewoon afklikt.. Eerst een uur lopen pielen en kloten hehe.
Ow enne mijn kachelradiateur heb ik ook nog steeds stuk. Helaas voor jou wordt dat bij mij onder ‘garantie’ verholpendoor de handelaar waar ik em kocht
Zoals ik het hoor ga je na de radiateur een mooie tijd tegemoet!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
de garage wil dit klusje ws helemaal niet doen en zullen je daarom ws niet de garantie geven. Als ze het doen krijg je een prijs te horen dat je het niet wilt doen
Ze rekenen er idd een dag voor a 90 euro… reken maar uit.
Dat ding kost je idd iets van 7 tientjes. alleen… je hebt 2 types en eigelijk zie je pas welke je hebt als de boel eruit ligt…
gompy58 schreef:Dat ding kost je idd iets van 7 tientjes. alleen… je hebt 2 types en eigenlijk zie je pas welke je hebt als de boel eruit ligt…
Voordat je begint dus een dealer zoeken die ze ALLEBEI op voorraad heeft en waar je de goede radiateur kan ophalen als de oude eruit ligt. Of allebei kopen en de verkeerde teruggeven en terug laten betalen. Er is een Behr radiateur en een Valeo. Deze zijn door elkaar gebruikt in de productie en je kunt niet uit een bouwjaar of zo afleiden welke in jouw auto zit.
Jos van der Voort