Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Na een paar dagen hier doorgebracht te heben voor info zal ik me ook even voorstellen
Ik ben Misha, kom uit die mooie stad achter de duinen, ben 37 jaar en rij inmiddels zo’n 10 jaar bx.
Ik ben begonnen met een rode 1.4 TE uit 89 welke uiteindelijk letterlijk uit elkaar viel,
Deze ingeruild voor een grijze 1.6 TZI automaat uit 92, welke ik 2 weken geleden helaas weg moest doen ivm versnellingsbak problemen.
En rij ik weer rond in een groene 1,9 TZI uit 92 wat na het wegwerken van wat achterstallig technisch onderhoud een heelijke wagen is maar toch mis ik de grijze bix
Tevens ben ik echt autofanaat en heb in de garage nog 2 hobby amerikanen staan vandaar mijn forumnaam.
Groet Misha
if you believe in it you can make it happen
Goeiemiddag saam.
Ook ik ben nieuw hier, even voorstellen dus maar.
Mijn naam is Renate maar m’n vrienden noemen me Renée.
Ik ben 47 jaar en woon onder de rook van Rotterdam.
Ik ben een klassieker liefhebber en in het byzonder Franse klassiekers.
In het verleden heb ik een BX 16 trs, een CX reflex en een CX athene gehad. Dit allemaal in een tijd dat deze voitures geen gulden waard waren.
Daarna heb ik veel auto’s gehad die er niet zo toe doen.
Sinds 2 jaar zit ik weer vol in de klassiekers, dat begon met een Renault 4 uit 1966 en een Renault 6 uit 1969, daarna nog een camper bus (VW T3) uit 1980. De R6 werd op een gegeven moment te slecht (lees te duur) om te houden en is naar een liefhebber gegaan die haar weer helemaal in haar oude luister zal herstellen.
Voor de R6 is een MB 230/8 uit 1972 in de plaats gekomen, een hele fijne auto dat wel maar tis geen fransoos he?
Dus moest al snel het veld weer ruimen.
Afgelopen dagen heeft zich de reden om me hier aan te melden voor gedaan. Ik heb een CX20 uit 1983 gekocht bij garage De l’est welke over een ruime week de straat gaat sieren.
Zodra ik haar binnen heb en de kans om wat leuke plaatjes te maken zal ik hier een apart topic over openenen.
Waarvan acte.
Greetzz Renate.
helllo nou zit ik ergens tekijken waar ik nooit kom
me voor stelen
niet echt mijn ding we hebben een berlingo in een grijs verleden een pallas gehad en ik was met regelmaat tevinden in de garage achter mijn ouderlijk huis toevalig een citroen garage veel gezien en geleerd daar
voor de rest ben ik een meer prakties in gesteld
Hallo,
Ik ben Niki, 23 jaar en momenteel nog student. Via een bevriende verkoper bij een dealer een Citroën Saxo 1.1i 538 gekocht als eerste eigen auto. Na zijn telefoontje over de Saxo ben ik op zoek gegaan naar informatie en zodoende kwam ik terecht op het Citroën forum.
De Saxo krijgt nog een beurt en 4 nieuwe banden, wordt geleverd op vrijdag 28 maart. Ik ben echt benieuwd, maar was al aangenaam verrast na de proefrit, leuke auto om mee te beginnen al zeg ik het zelf! Ik hoop van tijd tot tijd e.e.a. bij te kunnen dragen aan het forum.
Groet,
Niki
Saxo 1.1i 538, 2-1999 - - http://www.driving-fun.com
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom, Niki.
Veel plezier met je Saxo en hier op het forum!
Gelukkig weer wat meer mensen uit mijn geboorteregio hier op het forum. (kom oorspronkelijk uit Tegelen)
gr.
tilanus
Hallo, ik ben René, ik ben 43 jaar oud (en ik doe Donald Duck na)
Ik woon in Woudbloem (gemeente Slochteren) en sinds mei 2007 in het bezit van een XM Break uit 1995.
Na hier vandaag eens wat rondgelezen te hebben lijkt het me wel handig om me te registreren. Qua auto’s heb ik twee linkerhanden, maar met wat ik hier zo lees kom ik vast wel een stukje verder.
Xantia SX Break, blij dat ik zweef!
Ik hoop voor jou dat je linkshandig bent.
Welkom, foto’s zijn we niet vies van.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 66
- Xantia 1.8i 16v
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels al een paar maandjes actief op citroen-forum, maar zie dat ik me hier nog niet heb voorgesteld.
Ik ben Rein Hoefnagels en student in Maastricht. Auto’s zijn altijd mijn grootste hobby geweest. De BX is mijn tweede auto, na een jaar Fiat Tipo DGT te hebben gereden. Dat was een fantastisch autootje, maar bij Citroén heb ik echt mijn merk gevonden!
Tussen leeftijdsgenoten ben ik één van de weinigen die liever een comfortabele, stijlvolle voiture rijdt dan een stoere, snelle of sociaal verantwoorde auto. Maar wie er ook bij me meerijdt, de BX maakt indruk, verdrijft vooroordelen en dwingt respect af!
Welkom. (maar dat wist je ondertussen al wel denk ik )
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Pagan schreef:Hallo, ik ben René, ik ben 43 jaar oud (en ik doe Donald Duck na)
Ik woon in Woudbloem (gemeente Slochteren) en sinds mei 2007 in het bezit van een XM Break uit 1995.
Na hier vandaag eens wat rondgelezen te hebben lijkt het me wel handig om me te registreren. Qua auto’s heb ik twee linkerhanden, maar met wat ik hier zo lees kom ik vast wel een stukje verder.
Welkom welkom heeft u hier al een foto+ een verhaaltje geplaatst?? http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173357
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hoi allemaal,
Ook ik ben nieuw op het forum. Ik heb twee weken geleden een Saxo 1.1 uit 1998 gekocht met 61000 op de teller.
Sindsdien heb ik hier al regelmatig rond gekeken voor tips en ideeën en zal dat denk ik ook nog regelmatig blijven doen.
Kornelis Jan
Even voorstellen
Hallo, na 20 jaar in het Peugeot-wereld actief te zijn, nu ook eens in de Citroën-hoek (de andere PSA-tak )
Wie ik ben: Willart, 45 jaar
Interesse in Peugeot auto’s (CTI/306Cabriolet, 405T16, 309 GTI16/T16)
In mijn kennissenkring een aantal citrofielen en daardoor meerdere keren in een CX gereden.
Sinds een tijdje in het bezit van een FFB Tabbert Peugeot J5 camper met een echte Citroën motor.
Wat ik gelezen heb heeft Peugeot destijds leentjebuur gespeeld, omdat ze zelf niks kant en klaar hadden liggen voor de J5.
Er zit dus een 2.5 TD motor in, motor code U25/673
Dus het blok uit de CX turbodiesel I
Het blok heeft motorschade inmiddels. We zijn ermee gestrand op de terugweg van de vakantie in mei. Ik ben nu bezig me te verdiepen in het verschil met de turbo II uitvoering omdat die wat meer vermogen heeft en 70kW van de turbo I een beetje te weinig is om de camper bergopwaarts te krijgen.
Kortom eerst maar eeens dit forum doorspitten en dan eventueel een aantal vragen stellen.
Gr. Willart
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Hallo Allemaal!
Ik ben Raoel, 30 jaar, uit Enschede, en ik wil graag een BX
Ik rijd op dit moment al een half jaartje rond in een AX, leuk autootje en supergoedkoop, maar aangezien hij niet zo lekker zit (ik ben 1.88m) en hij bij aankoop al een flinke deuk had ben ik me gaan orienteren op “de auto die ik echt mooi vind en ik nog lang mee verder wil”. De keus is gevallen op een Bx
Ik moet nog eventjes sparen, omdat ik ‘m zo lang mogelijk rijdend wil houden wil ik wel een goede basis en dat betekent geld uitgeven… dus sparen..
Ik heb weinig monteurservaring maar durf wel wat uit elkaar te halen, daarom hoop ik genoeg tips te krijgen om daarna nog steeds te kunnen rijden
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welkom Henry
Mooie CX zit er tussen
Veel plezier hier!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Welkom hier Henry.
Mooie serie auto’s heb je gehad! Veel succes met de Xantia.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!