19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 januari 2008 01:51 AM
  [ # 271 ]

Dat merk ik ja. Goed hoor.  Cool

Ik kom nog een paar uurtjes slaap tekort van gisteren, dus ik duik er snel in.

Laterss.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 januari 2008 02:18 AM
  [ # 272 ]

omdat de KVS-temperatuur altijd oploopt naar 75 graden en daar onder alle omstandigheden blijft staan. Nooit heter. Dat heb ik altijd een beetje frappant gevonden.

Dat lijkt me inderdaad niet best, kan best wel eens lucht zijn of een openstaande thermostaat.
Bij een openstaande thermostaat is een kokende motor en/of drukoploop weer niet zo’n logisch gevolg…..

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 januari 2008 02:51 AM
  [ # 273 ]

75 graden is wel wat aan de frisse kant naar mijn idee. Volgens service.citroen.com moet er een 83 graden thermostaat in zitten. Nou kan je meter natuurlijk ook nog liegen.

Ik kan me niet voorstellen dat ie door een ontluchtingsprobleem te koud zou blijven. Dan zou de cilinderkop ook te weinig watertoevoer krijgen en had je al wel een probleem gehad. Bovendien stroomt daar veel water langs. Lucht komt dan echt wel eens in het expansietankje terecht. Ga er in de regel maar vanuit dat als de bovenste radiateurslang heet wordt, er voldoende water doorheen gaat om een ontluchtingsprobleem op dat punt uit te sluiten.

Het is wel maf dat die slang is losgeschoten. Maar ja. je kan ook niet uitsluiten dat ie een keer slecht is bevestigd. En dan schiet ie toch een keer los. Dus eerst maar eens opnieuw bevestigen en dan verder kijken. Je kan eens kijken of ie nou bij een volgende rit weer veel druk opbouwt of dat het allemaal normaal lijkt.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 09:32 AM
  [ # 274 ]

Hoe is het met de verwarming? Enig verschil in temperatuur waargenomen in je auto?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 11:03 AM
  [ # 275 ]

Ter illustratie de slang die los lag. Je kunt duidelijk de KVS-spetters zien.

Ik heb ‘t expansievat weer gevuld, motor even laten lopen en nog eens gevuld. Er is bij elkaar net geen liter ingegaan, toen bleef het niveau op maximaal staan (bij stilstaande motor).

Onderweg naar huis de kachel ook even mee laten draaien, die werd goed heet toen ik ‘m helemaal open zette. Voor, tijdens en na het voorval geen lampjes zien knipperen, geen meldingen van de boordcomputer..

Een mysterie!  search

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 januari 2008 11:22 AM
  [ # 276 ]

Hmm, gekke koppeling van de slang op het tankje. is dat een schroefdop ofzo? Had je bij het herbevestigen het idee dat ie weer stevig vastzat?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 11:27 AM
  [ # 277 ]

Is een klikverbinding, een soort klem. Hij klikte weer vast toen ik ‘m bevestigde en leek daarna ook niet meer zo 1-2-3 los te trekken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 januari 2008 11:46 AM
  [ # 278 ]
DigiDaan schreef:

Is een klikverbinding, een soort klem. Hij klikte weer vast toen ik ‘m bevestigde en leek daarna ook niet meer zo 1-2-3 los te trekken.

Nou, dan maar hopen dat ie om de een of andere reden niet helemaal lekker vastzat. Maar goed: dat merk je denk ik snel zat.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 11:59 AM
  [ # 279 ]

(Nou goed dan…)

Toen je die dop opende om bij te vullen, stond er toen druk achter? Wanneer deed je dat? Koude motor?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 12:01 PM
  [ # 280 ]

Direct na het voor de eerste keer bijvullen de motor even laten lopen, en weer afgezet. Toen had ‘ie alweer druk opgebouwd. De motor was op dat moment warm.

De slang die losschoot is trouwens van de radiatorontluchting.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 12:10 PM
  [ # 281 ]

Jij hebt een DW10TD neem ik aan.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 12:12 PM
  [ # 282 ]

Om precies te zijn, DW10ATED - met intercooler en zonder FaP.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 12:21 PM
  [ # 283 ]
mpostma schreef:

Nou, dan maar hopen dat ie om de een of andere reden niet helemaal lekker vastzat. Maar goed: dat merk je denk ik snel zat.

Meer dan dit kan ik eigenlijk zo ook niet verzinnen. Houd het even goed in de gaten. (Wat heb je hier nou aan, he?)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 januari 2008 12:31 PM
  [ # 284 ]

Ach, ik ben allang blij dat er niemand hier binnen komt lopen die droogjes constateert dat de waterpomp aan gort is ofzo, of ik met een lekke kop zit Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 januari 2008 12:35 PM
  [ # 285 ]

Die kop daar zit ik stiekem toch wel aan te denken. Maar dan alleen als dit probleem zich voor blijft doen. Te hoge druk komt ergens vandaan, nietwaar? Maar als het slechts een eenmalig incident is, dan zou ik er niet wakker van liggen.

Profiel  
 
 
19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook