Als ik de wagen aftank slaat de pomp erg vaak en snel uit. Ik heb dit fenomeen bij meerdere tankstations en verschillende merken.
Het overkwam me deze week opnieuw. Ik dacht dat de tank vol was, maar zag toen ik had betaald en de auto opnieuw ging starten dat de tank slechts voor 3/4 gevuld was.
Het enige wat lijkt te werken is het vol druppelen van de tank. Zomers misschien leuk, maar nu even niet….
Ik heb al geprobeerd het vulpistool in verschillende houdingen te houden bij het tanken, maar niets lijkt helpen.
Jullie ook ??
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb het 1 keer gehad bij de Texaco tussen Eindhoven en Den Bosch.
Verder nooit last van gehad.
Re: aftanken C4GP
soldier schreef:Als ik de wagen aftank slaat de pomp erg vaak en snel uit. Ik heb dit fenomeen bij meerdere tankstations en verschillende merken.
Het overkwam me deze week opnieuw. Ik dacht dat de tank vol was, maar zag toen ik had betaald en de auto opnieuw ging starten dat de tank slechts voor 3/4 gevuld was.
Het enige wat lijkt te werken is het vol druppelen van de tank. Zomers misschien leuk, maar nu even niet….Ik heb al geprobeerd het vulpistool in verschillende houdingen te houden bij het tanken, maar niets lijkt helpen.
Jullie ook ??
Ik merk dat als ik bij Total tank ik de tank niet helemaal vol krijg. Bij De BP lukt dit wel. Met andere tankstations geen ervaring.
Verschil tussen benzine en diesel? Dikte vulpistool vs. opening en toevoerleiding tank?
Ik heb althans bij mijn GC4P 2.0 HDi geen enkel probleem…
Off topic: is het nou GC4P of C4GP? Volgens de website is de naam: Grand C4 Picasso. Maar volgens de car configurator is het C4 Picasso (Grand)...
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Officieel is het: Grand C4 Picasso—> GC4P
De fransen hebben het over C4P7 en C4P5 (C4 Picasso 7-zits resp 5-zits)
Et c’est enfin une voiture française, n’est-ce pas?
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Even terug ontopic. Ik heb geen idee hoe het bij een C4 gaat, maar ik heb al bijna vijf jaar hetzelfde probleem met mijn berlingo. De vorige berlingo die ik had heeft dit probleem absoluut niet (daar heb ik toevallig vanochtend nog mee getankt, slang erin en hop tot het randje vullen). Schijnbaar zou het iets te maken hebben met een terugslagklep in de vulleiding, maar ik heb nog nooit de energie gehad om dat spel eens uit elkaar te schroeven. Doe dus niet als ik en ga met je nieuwe auto terug en zeur net zolang tot het is opgelost of de garantie is verlopen
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb hetzelfde probleem met mijne Saxo.
Als ik die wil voltanken slaat het pistool bij de laatste liters ook altijd terug af, maar dat stoort me eigenlijk niet zo veel!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Dit probleem komt iig niet alleen bij Picasso. Andere merken en modellen hebben hier ook wel eens mee te maken. Zo ken ik er een paar waar na het eerste keer afslaan nog 7 tot 10 liter in ging ... Hierbij moet ik wel vermelden dat ik dan keer op keer meer tankte dan dat er volgens het boekje in kon ... En die auto’s kwamen echt op eigenkracht tot de pomp
Het ligt vaak aan de diameter en de lengte van de pijp die naar de tank loopt. Ook zit er vaak een beetje bolling in de tank waar wat lucht in zit, die te langzaam kan ontsnappen om het tempo van het vulpistool bij te houden.
Zelf heb ik er bij de GC4P niet veel last van, maar ik merk wel dat het vulpistool er wat onhandig in gaat.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
knight-rider schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijne Saxo.
Als ik die wil voltanken slaat het pistool bij de laatste liters ook altijd terug af, maar dat stoort me eigenlijk niet zo veel!
Bij de laatste liters is vrij normaal, bij mij is het van de eerste druppel prijs. Het is voldruppelen of niet tanken en daarbij heb je nooit een duidelijk beeld of ie nu vol is of niet. Daarbij is het toch op zijn minst vreemd dat het bij mijn vorige berlingo geen enkel probleem was en bij de huidige wel, volgens mij is er aan de vulpijp niets veranderd…
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Ik tank bij Jet (België), geen idee wat dat precies van leverancier is, maar vult tot maximum, er is meestal geen of nog 1 streepje niet zwart op de meter. Ik laat niet druppelen, ik tank vol, als afslaat doe ik nog 1 keer tot die nog eens afslaat, al slaat die de 2de keer ook vrijwel direkt af.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
ik tank meestal shell en in tegenstelling tot mijn vorige wagen (xsara) waar er na afslaan nog enkele liters bijkon, kan ik bij mijn C4 picasso na de eerste maal afslaan zelfs geen één liter meer bijkrijgen. Alle streepjes op het dashbord lichten op.
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Klopt, bij mijn vorige auto’s kon er altijd nog wel een litertje of 2 a 3 ingedruppeld worden. Bij de c4gp is het direct klaar. Een halve liter er bij druppelen is al heel veel
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
hbeck schreef:Klopt, bij mijn vorige auto’s kon er altijd nog wel een litertje of 2 a 3 ingedruppeld worden. Bij de c4gp is het direct klaar. Een halve liter er bij druppelen is al heel veel
erbij druppelen doe ik niet, enkel 2de maal starten, in de handleiding staat dat je niet verder mag tanken dan 3 keer afslaan, waarom weet ik niet,misschien iets specials met vulmond of zo? Ik heb 1 maal gehad dat 1 streepje niet aan was, en toen stond de auto beetje naar boven gericht op een helling, dus misschien helpt het ook de tank vol te krijgen door niet te tanken met de auto naar boven gericht?
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb die moeite om te proberen die laatste liter er nog bij te persen nooit zo begrepen. Wat is precies het voordeel; Dat je dan 15 km. verder kan rijden? Waar is dat goed voor? Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik rijd mijn tank eigenlijk nooit echt leeg. Zo gauw ik nog 2 blokjes in m’n meter heb staan ga ik op m’n gemakkie bij een volgende gelegenheid haar weer volgooien.
Natuurlijk is het wel irritant als je niet fatsoenlijk kan tanken en om de paar seconden dat ding afslaat.
Maar die laatste druppels erin persen…...zonde van de tijd.
Tijdens je werktijd, a resort van 100 euro per uur worden dat een paar dure druppels!