Vandaag heeft mijn garage er voor zorg gedragen, dat de wieldoppen/deksels van mijn GC4P Exclusive eindelijk weer op een normale manier aansluiten.
De eerste set begon op een gegeven ogenblik wel 0,5 à 1 cm te wijken van de velgen. Geen gezicht dus…...
De tweede set die gemonteerd werd sloot aardig aan, maar begon toch ook weer een paar milimeter te wijken.
Vandaag heeft een van de ‘oude jongens’ (ervaren monteur dus) met de föhn en een gewicht de doppen wat vlakker gemaakt en daardoor sluiten ze veel beter aan. Geen milimetertje speling meer en dat ziet er dus veel beter uit.
Eindelijk zien mijn Roskildes er uit zoals het moet, mooi op de velgen aangesloten dus. Hoop dat het zo blijft.
Ik ben erg blij met monteurs die meedenken in mogelijkheden.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Ik herken je probleem. Heb zelf ook lichtmetalen velgen met een plastic dop die best wel wat strakker mogen zitten. Het ziet er op afstand mooi uit maar als je goed kijkt ziet het er wel een beetje goedkoop uit.
Ik ben het met je eens en een fohn zou niet nodig moeten zijn, toch ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:Ik herken je probleem. Heb zelf ook lichtmetalen velgen met een plastic dop die best wel wat strakker mogen zitten. Het ziet er op afstand mooi uit maar als je goed kijkt ziet het er wel een beetje goedkoop uit.
Ik ben het met je eens en een fohn zou niet nodig moeten zijn, toch ?
Daar heb je gelijk in, het ziet er niet uit. De punten van de dop sluiten helemaal niet goed aan. In de showroom is het al zo.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb Baikal velgen…....mooi….
tilanus schreef:Ik heb Baikal velgen…....mooi….
![]()
Hoe mogen die er dan wel uit zien?
Bij lagen er gewoon Roskildes onder, die er nú wel goed uit zien.

- C5 X Shine Hybrid 225
Zo dus. (weliswaar een beetje vies, maar toch)
tilanus schreef:Zo dus. (weliswaar een beetje vies, maar toch)
Tja, dan zie je wel de wielbouten en die werden bij mijn C5 ook zo verschrikkelijk vuil dat het een beetje zwarte gaten bleven.
Alles hep se foordeel (vrij naar JC), toch…..

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Tilanus, ik ben het met je eens: erg mooie velgen!
ice96 schreef:Tilanus, ik ben het met je eens: erg mooie velgen!
Je hebt ze zeker zelf ook….
Heel erg strak en mooi maar volgens mij erg lastig schoon te houden.
maar ja, ik ben misschien te praktisch ingesteld.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

- C5 X Shine Hybrid 225
Niks dat mijn wasstraat niet schoon krijgt.
Voor het vergelijk ook nog even een foto als ze schoon zijn;
Trouwens: Ice96 heeft een C4 berline, dus zeker geen Baikals.
Ik ben overtuigd, heel mooi en de kleur staat me ook wel aan, het was eigenlijk ook de enigste kleur die me aansprak.
Je hebt smaak durf ik wel vast te stellen

- C5 X Shine Hybrid 225
Met jouw keuze is anders ook niks mis…
nee daar heb je helemaal gelijk aan hihi, alleen de velgen hadden nog mooier gekund en dat heb jij dan weer bewezen.
Oh ja, ik heb de handtekening er ook af gepulkt en daar wordt de auto ook best wel mooier (strakker) van.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Caysee schreef:ice96 schreef:Tilanus, ik ben het met je eens: erg mooie velgen!
Je hebt ze zeker zelf ook….
Zoals Tilanus scherp opmerkt, ik kan dus onmogelijk Baikals hebben omdat ik een 3 jaar oude Berline heb. Des al niet te min, vind ik Baikals nog steeds mooi.
Mijn Berline Exclusive heeft standaard Toka Toka velgen die naar mijn mening erg goed bij de auto passen (lees ook: mooi zijn)
Re: Wieldoppen, wieldeksel (G)C4P Exclusive (Roskilde)
Caysee schreef:Vandaag heeft mijn garage er voor zorg gedragen, dat de wieldoppen/deksels van mijn GC4P Exclusive eindelijk weer op een normale manier aansluiten.
De eerste set begon op een gegeven ogenblik wel 0,5 à 1 cm te wijken van de velgen. Geen gezicht dus…...
De tweede set die gemonteerd werd sloot aardig aan, maar begon toch ook weer een paar milimeter te wijken.
Vandaag heeft een van de ‘oude jongens’ (ervaren monteur dus) met de föhn en een gewicht de doppen wat vlakker gemaakt en daardoor sluiten ze veel beter aan. Geen milimetertje speling meer en dat ziet er dus veel beter uit.
Eindelijk zien mijn Roskildes er uit zoals het moet, mooi op de velgen aangesloten dus. Hoop dat het zo blijft.
Ik ben erg blij met monteurs die meedenken in mogelijkheden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke dealer was dat? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, zodat mijn eigen dealer dat ook kan doen.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine