1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Onvoldoende vering
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 29 januari 2008 11:21 PM

Autovrienden,

Na het vervangen van de voorste 2 veerbollen ben ik niet tevreden over de vering. ik vind haar nog te stug veren. de voorste 2 zijn hagelnieuw en achter waren ze tot voor de nieuwe bollen naar mijn idee ook prima..
Wat kan het zijn? ontluchten of de hoofdbol? of iets anders natuurlijk…

Groeten,

Nick

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 30 januari 2008 01:01 AM
  [ # 1 ]

Onvoldoende vering

Geef eens wat details over de bollen die je geplaatst hebt? (Merk, type, gedeelde/niet gedeelde bollen, druk, volume).
Groeten, Jan

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 januari 2008 02:29 AM
  [ # 2 ]

Na plaatsen nieuwe bollen altijd ontluchten door met draaiende motor de ontluchtingsnippel van je hogedrukregelaar een slagje open te draaien. Enkele minuten laten lopen en dan weer dichtdraaien.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2008 03:43 PM
  [ # 3 ]
ted.kampen schreef:

Na plaatsen nieuwe bollen altijd ontluchten door met draaiende motor de ontluchtingsnippel van je hogedrukregelaar een slagje open te draaien. Enkele minuten laten lopen en dan weer dichtdraaien.

Dat heeft niks met elkaar te maken. Met die ontluchtschroef ontlucht je het primaire circuit. Lucht uit de veercylinders krijg je eruit door te gymnastieken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 30 januari 2008 05:39 PM
  [ # 4 ]

Zou kunnen dat 1 van je twee nieuwe bollen toch niet goed is.
De bollen van een voor- of achteras staan hydraulisch direkt met elkaar verbonden.
Als bijvoorbeeld de schokbreker of vulling van 1 van de voorveerbollen slecht is merk je dat op de hele as.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2008 05:44 PM
  [ # 5 ]
maxcitro schreef:

Zou kunnen dat 1 van je twee nieuwe bollen toch niet goed is.
De bollen van een voor- of achteras staan hydraulisch direkt met elkaar verbonden.
Als bijvoorbeeld de schokbreker of vulling van 1 van de voorveerbollen slecht is merk je dat op de hele as.

Ook niet waar. Als de auto op hoogte is zijn de voor en achteras door de hoogteregelaars van elkaar EN van het hoofdcircuit gescheiden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 30 januari 2008 06:39 PM
  [ # 6 ]

Klopt inderdaad. De enige koppeling die je dan hebt is mechanisch via de torsieas. Even een minder helder moment   Surprisedops:

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 30 januari 2008 06:46 PM
  [ # 7 ]

Hebben de nieuwe bollen de juiste druk? Zijn er niet per ongeluk achterveerbollen geplaatst ofzo?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2008 07:35 PM
  [ # 8 ]
maxcitro schreef:

Klopt inderdaad. De enige koppeling die je dan hebt is mechanisch via de torsieas. Even een minder helder moment   Surprisedops:

ook niet.
Voor en achter zijn gescheiden.
Links en recht niet. Juist niet! de veerbollen zitten op een T stuk samen naar de hoogteregelaar. Daarom is er een torsie taaf nogig om de auto recht te houden…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 januari 2008 07:41 PM
  [ # 9 ]

Oke, even wat extra info.

Voorin heb ik 2 nieuwe bollen bevestigd. 75bar en membraam 500 geloof ik Bij de Citroën dealer hier in de buurt besteld.
Achter zitten nog ‘oude’ bollen. deze werkte altijd prima, alle 4 zijn het gelaste bollen

Ik had de voorste 2 vervangen omdat er 1 kant opeens voor geen meter meer veerde en de ander was al eens bijgevuld. bovendien waren dit veerbollen die voor de achterkant zijn.

Nu ga ik evengoed weer als stugge duitse wagen over drempels Confused

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 januari 2008 07:41 PM
  [ # 10 ]

Ohja, ik heb ook nog niks aan ontluchting gedaan of iets dergelijks

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 januari 2008 09:09 PM
  [ # 11 ]

Hoeft ook niet echt, ontluchten gaat ook min of meer vanzelf door veel te gymnastieken en te rijden uiteraard. Kan zijn dat toch 1 van de bollen kapot is of dat er een demper in zit die de boel tegenhoudt. Komt sporadisch voor, maar alles kan. Een bezoekje aan Chyparse of Hoonaard zou al je veerproblemen op moeten kunnen lossen. Misschien kost het je een snipperdag, maar ik ging gewoon “even” naar Chyparse. Geheid dat je met een als nieuw verende D weer thuis komt!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 januari 2008 09:17 PM
  [ # 12 ]

Zou kunnen dat 1 van de achterste niet goed is ofzo.. maar als er 1 niet goed is dan hoeft de rest toch niet ook slecht te veren? ik heb wel eens een lege erop gehad. dat was een drama maar de rest deed het toen nog.

Wat rekent chyparse per uur eigenlijk?

Als ik met de hand op de kont of op de neus druk dan veert ze wel gewoon maar verder echt heel erg kl*te met rijden. ik heb denk ik wel genoeg ge-gymnastiekt met de auto.. alweer een paar honderd Km mee gereden ook..

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 31 januari 2008 12:58 AM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:

ook niet.

It’s a dirty job but someone got to do it.  Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2008 11:20 AM
  [ # 14 ]
Smakman schreef:

Wat rekent chyparse per uur eigenlijk?
.

Ze testen de bol gratis. Als ie gevuld moet worden betaal je dacht ik 11 eur ex. Dat dus 5 keer , of.. als ze niet meer goed zijn betaal je de bol -eventueel 2de hands…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 31 januari 2008 11:51 AM
  [ # 15 ]
Smakman schreef:

Oke, even wat extra info.
Voorin heb ik 2 nieuwe bollen bevestigd. 75bar en membraam 500 geloof ik Bij de Citroën dealer hier in de buurt besteld.
Achter zitten nog ‘oude’ bollen. deze werkte altijd prima, alle 4 zijn het gelaste bollen


Besteld bij een Citroën dealer in de buurt? Gelaste bollen?
De kans is groot dat je de verkeerde bollen hebt. Dat heeft met het type schokbreker te maken dat in je bol zit. Dat verschilt voor Break/sedan, voor of achter.
Het zou mij niks verbazen als je CX bollen hebt….

Ga naar Chyparse, ze lossen het op.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook