Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ombouwen kan natuurlijk ook nog. Die gedachte is vandaag ook door mn hoofd geschoten. Ik heb nu gelukkig een fitting gevonden bij BasisBix Ik neem aan (en hoop het) dat ze het dan gewoon weer goed doen.
Morgen half acht in Berlikum. Wat is het adres eigenlijk Emiel?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Tichelersdijk 26 9041 EP Berlikum, even door de steeg aan de rechter kant en voila, allemaal citroenen..
Groet
Emiel
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hartstikke mooi! Tot morgen!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
De mini GT meeting is geweest. Ik vond het hartstikke mooi om eens wat andere liefhebbers te ontmoeten.
Mijn GT is nu twee voorportieren rijker en daar ben ik erg blij mee.
Nu zoek ik nog iets voor mijn GT: een oliepijlstok MET dopje.
- Kan iemand mij helpen aan zo’n stok voor een 1905 benzine motor? Hier in Groningen staan geen 1900tjes op de sloop.
- Kan iemand mij vertellen wat voor lampjes er in een type 1 dasboard gaan (gewoon dasboard met meters, niet digit of die andere)?
Anders moet ik ‘m eerst uit elkaar halen, kijken wat het is, in elkaar zetten, lampjes halen, weer uit elkaar halen, etc.
gr. Simon
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
- Kan iemand mij helpen aan zo’n stok voor een 1905 benzine motor? Hier in Groningen staan geen 1900tjes op de sloop.
Die dingen kostten geen bal nieuw bij de dealer (6 of 7 eur ofzo); ik weet niet of dat nog zo is.
Ich bin ein Breaker
Laatste keer dat ik zo’n ding gekocht heb was het 9 euro geloof ik. Dat is denk ik een jaar geleden of zo.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
CitZX1.8iFurio schreef:- Kan iemand mij vertellen wat voor lampjes er in een type 1 dasboard gaan (gewoon dasboard met meters, niet digit of die andere)?
Anders moet ik ‘m eerst uit elkaar halen, kijken wat het is, in elkaar zetten, lampjes halen, weer uit elkaar halen, etc.
Aan de bovenkant van het klokkenwerk kun je die afdekplaat zo loshalen.
Dan kun je eventjes een lampje eruit draaien en als voorbeeld meenemen naar de automaterialenzaak.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat die peilstok betreft; bij mij ontbrak die destijds ook (hm… misschien GT kwaaltje )
Je kunt hem ook zo uit een Peus 205 trekken.
Wel eentje met 16 of 19 motor dan
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Er schijnt nogal verschil te zitten in peilstokken. Indien je een peilstok hebt die een cm korter of langer is, kun je ook niet goed het oliepeil aflezen.
Ik zou allereerst naar een Citroëndealer gaan om een nieuwe te bestellen. Indien ze bij Citroën geen nieuwe meer kunnen bestellen, ga dan naar een Peugeot-dealer en zeg dat je een oliepeilstok van een 305 GTX zoekt. In dat model ligt namelijk ook een 159A-motorblok.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Thanks.
Ik da inderdaad eerst mar eens bij de dealer vragen, want een cm meer of minder maakt inderdaad veel uit. Dan kan ik net zo goed de wandelstok van mn opa erin stoppen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Ja duh…...
Je moet natuurlijk wel je oude meenemen naar de sloop.
Bij mij was het toen bij de 2e 205 raak
En exact even lang
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Op dingen als oliepijlstokken ga ik niet bezuinigen. Die schrale 9 euro die het ding op moet brengen bij de dealer. Daar ga ik niet een sloperij voor af struinen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Op dingen als oliepijlstokken ga ik niet bezuinigen. Die schrale 9 euro die het ding op moet brengen bij de dealer. Daar ga ik niet een sloperij voor af struinen
Die paar euro kost het bijna al extra als je met een GT sloperijen gaat afrijden!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Bij citroen kan ik de stok niet meer bestellen helaas. Nu ga ik nog even peugeot proberen. En anders de sloop dan maar langs met mn dure GTtje
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Mmm, ik denk dat ze die peilstokken ongeveer nog zo gebruiken; ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet een passend type nieuw te vinden is.
Ich bin ein Breaker