Onder de draaischijf is er meestal een ronde weerstand-strook aanwezig. Je moet dan wel de draaischijf eraf halen om de weerstand te kunnen zien.
Tip: Niet als een gek omgaan met contactspray vooral over die koolstof contactjes. Als ze versleten zijn kun je ze nauwelijks aanraken.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
bedankt voor de tips zover. Ik heb voorlopig nog geen tijd gehad om aan de bx te gaan werken. MIsschien morgen, als ik er niet uit kom meld ik me wel weer.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
hoe kom je bij de potmeter van de verstelknop? Moet het paneel er dan uit? Of kun je er achterlangsbij. Ik heb ook een dashboard wat alleen reageerd op forse dreunen. De knoppen raak ik al niet meer aan.
Sorry ik lees net hoe het frontje verwijdert wordt….
Citroen Bx Deauville 1993
Je moet eerst de 3 knoppen eraf halen, daarna de 2 ventilatieroosters in het midden en de asbak en geldbak eruit.
Frontje kun je dan eruit halen en hierachter bevindt zich alle regelaars.
De standaard potmeter is een witte draaischijf (in het midden).
De witte draaischijf kun je verwijderen door de printplaat eruit tehalen.
(2 shroefen en stekker achterkant)
Ik heb zelf de schijf eruit gehaald en op de printplaat pinnetjes een potmeter gesoldeerd van ongeveer 2400 Ohm.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—