







Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Heel erg bedankt voor alle tips! Dat van die brandstoffilters is zeker een goed plan om nog even naar te kijken. Verder ben ik het met je eens Martin dat ze eigelijk voor een grote beurt op moet, maar daar wacht ik nog eventjes mee tot ik het geld er voor heb en tot ik een goed adresje heb gevonden waar ik mij goed bij kan vinden
Verder is het idee om morgen even de motorkap enzo open te gooien om ook even te gaan kijken naar de Diravi die afwijkt (met de laatste ‘La CX en route’ in de hand) en dan kijken of ik dat kan bijstellen, want zoals in dat artikel staat is rijden met een afwijkende Diravi uiterst onprettig. Dan neem ik meteen de brandstoffilters mee. Kortom, hopelijk morgen meer hierover
Hebben jullie verder nog ideen of tips m.b.t. het vastzetten van de ramen?
Btw, Martijn… ik was in de 1e week van januari nog in de buurt van Hoofddorp (Nieuw-Vennep om precies te zijn) dus ik dacht, ik rij ff langs… bleek dat jij vakantie had… moet ik nog een keertje langs komen om de dame eens te laten zien
Groetjes, Rik.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
ernst23 schreef:@DriverD: Die moeten juist wit zijn bij een orgineel in NL geleverde CX. Tenminste, dit is mijn motivatie om ze te laten zitten
Dan ook witte koplampen a.u.b. Of alles wit, of alles geel.
Citroen!








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, filtertje net fftjes vervangen en voila… de dame kan weer perfect mee in het verkeer! Dank dus voor de geweldige tip Martijn!
Het ouwe filter zag er nog vrij nieuw uit overigens… tot ik hem onderste boven hield… toen kwam er een goedje uit wat benzine had moeten zijn leek mij zo, maar wat het zeker niet meer was
Een fotootje hiervan wil ik jullie zeker niet onthouden
En over de lampjes… ach… persoonlijk vind ik geel gewoon een stuk mooier en typischer… mn Bixie heeft tegenwoordig ook gele koplampen. Punt is alleen dat ik de verstralers van de CX nog van gele lenzen moet voorzien, maar dat heeft niet echt prioriteit
Groetjes, Rik.
Ik weet niet of die achterruitjes gekit horen te zitten of dat ze dmv tapeinden op de ruit aan de carroserie vast zitten..
In geval 1 zou ik ff langs een autoglas agrarier rijden en vragen of ze deze opnieuw willen vastkitten.
In geval 2 is het mogelijk dat de tapeinden die aan de ruit bevestigt zitten hebben los gelaten, deze moeten er dan opnieuw op gelijmt worden met glas/metaal lijm wat je ook voor binnen spiegels gebruikt of ruitenkit.
Ik denk dat de zijruitjes er hoe dan ook even uit moeten
groeten
Art
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hmm, daar heb ik eigelijk ook geen idee van. Er is vast iemand die het wel weet. In ieder geval binnenkort eens langs rijden anders bij zo’n autoglas mannetje. Misschien als alle ramen weer goed vast zitten dat het ook wat minder vochtig en muf binnen wordt… want dat lijkt mij verre van ideaal voor de auto als het zo blijft als nu
Groetjes, Rik.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is het rondom je achterruit helemaal roestvrij? Dus ook onder die stalen strips die met schroeven vast zitten? Hoe die ruiten bij een serie 1 berline zitten weet ik niet, bij een serie 2 zitten ze in ieder geval volledig gekit.








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo uit mijn hoofd is het er inderdaad roestvrij… her en der zitten wat blaasjes, maar bij de ramen niet. Ik denk dat het dan bij de serie 1 ook wel gekit zal zitten.
Hoi Rik,
Als ik de troep zie die uit je filter komt,dan kon je wel eens roest in de tank hebben.
Als je binnenkort dezelfde klachten weer krijgt,en het filter weer dicht zit,dan zou ik op zoek gaan naar een andere tank.
Gr Raymond
Het was een cx of niks








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Daar zat ik ook al stiekem aan te denken Ray… ik had me ook al voorgenomen dit even in de gaten te houden
Dank voor de tip in ieder geval nog!
Die zijraampjes zitten inderdaad gekit bij de serie 1. Loshalen met bijvoorbeeld een snijmes van binnenuit (probeer eens een bot, maar dun keukenmes over het contactvlak tussen ruit en carosserie er tussen te zetten, en ondertussen oppassen dat de ruit er niet uit valt). Een beetje oplosmiddel (bijvoorbeeld remmenreiniger) ertussen spuiten kan ook helpen.
En pas op, want die raampjes vallen er uiteindelijk vanzelf uit als je er niets aan doet. Het probleem is dat de kit niet tegen UV kan en na een paar decennia los laat.
Bij het losmaken moet je erg oppassen met de plastic clipjes waar de metalen strips mee vastzitten. Die breken nl. snel.
En dan vastzetten met nieuwe ruitenkit. Kijk uit want dat spul maakt smerige vlekken. Alles afplakken en een krantje op de hoedenplank.
Succes,
Gijs
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978
garagestmarien schreef:Is het rondom je achterruit helemaal roestvrij? Dus ook onder die stalen strips die met schroeven vast zitten? Hoe die ruiten bij een serie 1 berline zitten weet ik niet, bij een serie 2 zitten ze in ieder geval volledig gekit.
Bij mij gekit, maar die zijn wel al eens vervangen. En het gaat lekker roesten bij de achterklep…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Goed, ga ik morgen eens kijken of ik de raampjes eruit kan krijgen nadat ik wat kit gehaald heb.
Verder vandaag heerlijk de storm bedwongen met de CX, rijdt toch een tikkie fijner dan de Bix met zoveel wind
Overigens had ik nog 2 kleine vraagjes.
Ten eerste, hebben jullie misschien een idee waar je tegenwoordig nog nieuwe autosleutels vandaan kan halen zonder dat je het origineel erbij hebt? Want tijdens de 18 jaar stilstand zijn de autosleutels kwijt geraakt… (starten gaat nu wel gewoon omdat er het contactslot van een andere CX in zit, en dus wordt dit ook met een niet originele sleutel gedaan… maar de deuren kunnen helaas nog niet vergrendeld worden…) Kortom… hebben jullie een idee of het nog mogelijk is om ergens originele sleutels vandaan te halen?
En ten tweede… ik kan het orga-nummer nergens vinden… Het zou op het linker-schutbord moeten staan, vaak achter wat bedrading… maar het is niet te zien… heeft iemand misschien een fotootje hiervan, misschien dat ik ergens wat vuil weg moet halen, maar dan kan ik goed zien waar dat waarschijnlijk moet.
Alvast bedankt weer voor jullie hulp.
Groetjes, Rik.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Op je vragen mijn antwoorden:
1. Mijn ervaring met mijn oude CX-en is dat er eigenlijk vaak gewoon wel sleuteltjes in de sloten passen. Probeer gewoon eens wat oude rommel en je zou geluk kunnen hebben dat er eentje het gewoon doet. Eén van mijn auto’s kon open en dicht met alles wat maar in dat slot paste. Een auto van mijn moeder kon je sluiten en openen met een sleutel van een PSU kast. Doe eens gek en probeer eens wat. Als dat niet mocht werken kan je altijd nog iets gaan verzinnen als nieuwe cilindertjes aanschaffen en die inbouwen.
2. Volgens mij is jouw auto nog net iets te oud om een organummer geplaatst te hebben. Je kan zoeken wat je wilt, maar vinden zal je het niet. Als het niet bij de linker veerpoot staat, dan is het er niet. Helaas. Had ik ook. Zelfs met de motor eruit heb ik het nooit kunnen vinden.








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Oke! Dan ga ik morgen eens wat sleutels zoeken. Beetje jammer dat er op werk laatst een hele doos met oude sleutels is weggegooid…
En erg jammer van het Orga nummer… volgens mij had ie namelijk rond de 900 moeten vallen. Maar goed… de datum van het van de band rollen had namelijk best wel eens heel dicht bij mijn verjaardag kunnen vallen (maar dan 10 jaar voor mijn geboorte )





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik had begrepen dat het pas vanaf 1980 consequent is toegepast, ookal valt nummer 1 in 1976.